Orothus Napisano 9 Sierpień 2016 Napisano 9 Sierpień 2016 Witam. Chciałem podzielić się z wami moją kolejną pracą na drodze ku doskonaleniu swoich umiejętności :) Tym razem zabrałem się za interior który przedstawia kuchnię. Całość miała na celu wykonanie wizualizacji w jak najkrótszym czasie (zakład między mną a moim znajomym :D) dlatego posłużyłem się obrazkiem referencyjnym z strony IKEA ale mimo to pozmieniałem parę elementów. Zapraszam do komentowania i dawania cennych uwag które zawsze są mile widziane :)
skalpel3d Napisano 9 Sierpień 2016 Napisano 9 Sierpień 2016 Render ci szumi dwa odrobinę przesadzi z postprodukcja, displacement cegiełek na krawędziach do poprawy, obrazek zna oknem powinien być bardziej przepalony. A w ogóle napisz co to za program i jaki renderer
Orothus Napisano 9 Sierpień 2016 Autor Napisano 9 Sierpień 2016 Render ci szumi dwa odrobinę przesadzi z postprodukcja, displacement cegiełek na krawędziach do poprawy, obrazek zna oknem powinien być bardziej przepalony. A w ogóle napisz co to za program i jaki renderer Użyte programy: 3DS Max, Photoshop 2015, V-ray 3.4 Szumy - nie bardzo wiem w sumie jak to mogę jeszcze bardziej zredukować. Podbijam Subdivs na materiałach które mają jakieś odbicia w scenie plus ustawienia samplera i global DMC. Pewnie coś źle robię. Cegiełki rzeczywiście wymagają poprawy, tylko nie wiem czy wysunąć po prostu polygon tak aby ten zakrywał cegiełki na renderze czy można to ogarnąć w V-Ray displacmentMod? A co do postprodukcji i obrazka z oknem. Nad pracą w PS muszę jeszcze troszeczkę popracować bo jak się okazuje bardzo mało wiem na temat tego programu :D
skalpel3d Napisano 10 Sierpień 2016 Napisano 10 Sierpień 2016 Jeśli nie pracujesz na automatyce vray a tak z tego co napisałeś wynika że nie, musisz także dobrać odpowiednio subdivids w światłach, pokaz ustawienia vraya będzie łatwiej ci podpowiedzieć co masz zmienić Dwa masz opcje w vray 3.4 denoisera w render element zobacz czy nie doczyści ci obrazka. Natomiast co do vrydisplacementmod jak masz ustawione na 3D to zaznacz funkcje Keep continuity i Edge Tresh daj na 0,001 powinno zniknąć szarpanie krawędzi obiektu
Hris Napisano 10 Sierpień 2016 Napisano 10 Sierpień 2016 Dla mnie obie wizki są za ciemne, mają dużo takich "niepokojących", zacienionych miejsc. Po drugie bardzo mocno widoczne Ambient Occlusion - szczególnie to widać na styku szafki-płytki na ścianie. Powstaje ciemna smuga na styku tych dwóch obiektów. Realizm od razu siada:( Na wszystkich szafkach drewnianych ta sama tekstura powtórzona, to też ujmuj realizmu. Podkreślę to co napisał Skalpel3D - za oknem obraz powinien być bardziej przepalony, ale wydaje się że cała scena powinna być bardziej rozjaśniona - jeśli zapisałeś swoje pliki do PNG 48 bit albo Tiff, lub jakiegokolwiek innego formatu innego niż 8-bitowy, to sporo można potem namieszać w scenie ze światłem (można dużo detali wyciągnąć z cieni, bez obaw że będzie "schodkowanie" np. w gradientach od światła na ścianach). Bardzo dobrze ze wziąłeś coś z IKEI bo oni mają perfekcyjne światło na zdjęciach/wizkach, i bardzo dobry wzór do naśladowania :) Sporo, bardzo sporo pracy już wykonałeś, masz teraz świetny materiał żeby dalej "tłuc" światło i materiały - kierunek dobry masz i uważam że 2-3 dni posiedzisz przy tej scenie i popchniesz ją o poziom wyżej! Jak nic! :) Trzymam kciuki i czekam na następne update'y tutaj w temacie:) Pozdrawiam Hris
Orothus Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Napisano 10 Sierpień 2016 Jeśli nie pracujesz na automatyce vray a tak z tego co napisałeś wynika że nie, musisz także dobrać odpowiednio subdivids w światłach, pokaz ustawienia vraya będzie łatwiej ci podpowiedzieć co masz zmienić Dwa masz opcje w vray 3.4 denoisera w render element zobacz czy nie doczyści ci obrazka. Natomiast co do vrydisplacementmod jak masz ustawione na 3D to zaznacz funkcje Keep continuity i Edge Tresh daj na 0,001 powinno zniknąć szarpanie krawędzi obiektu Ustawienia v-ray: Ogarnąłem sobie denoisera (nie zmieniałem parametrów) problem w tym że o tyle o ile przy rozdziałce 800x600 renderuje jako tako to przy ustawieniach 1920x1080 potrafi mi kompa zawiesić. Funkcja keep continuity zadziałała lepiej niż się spodziewałem. Dzięki za pomoc :) Dla mnie obie wizki są za ciemne, mają dużo takich "niepokojących", zacienionych miejsc. Po drugie bardzo mocno widoczne Ambient Occlusion - szczególnie to widać na styku szafki-płytki na ścianie. Powstaje ciemna smuga na styku tych dwóch obiektów. Realizm od razu siada:( Na wszystkich szafkach drewnianych ta sama tekstura powtórzona, to też ujmuj realizmu. Podkreślę to co napisał Skalpel3D - za oknem obraz powinien być bardziej przepalony, ale wydaje się że cała scena powinna być bardziej rozjaśniona - jeśli zapisałeś swoje pliki do PNG 48 bit albo Tiff, lub jakiegokolwiek innego formatu innego niż 8-bitowy, to sporo można potem namieszać w scenie ze światłem (można dużo detali wyciągnąć z cieni, bez obaw że będzie "schodkowanie" np. w gradientach od światła na ścianach). Bardzo dobrze ze wziąłeś coś z IKEI bo oni mają perfekcyjne światło na zdjęciach/wizkach, i bardzo dobry wzór do naśladowania :) Sporo, bardzo sporo pracy już wykonałeś, masz teraz świetny materiał żeby dalej "tłuc" światło i materiały - kierunek dobry masz i uważam że 2-3 dni posiedzisz przy tej scenie i popchniesz ją o poziom wyżej! Jak nic! :) Trzymam kciuki i czekam na następne update'y tutaj w temacie:) Pozdrawiam Hris Co do cieni, zajmę się tym i puszczę render ponownie dodając wszystkie te uwagi o których pisaliście :). Poprawię AO i zobaczę jak się prezentuje na innych ustawieniach. Dodatkowo chciałbym umieści w scenie IES light tylko średnio mi to wychodzi jak na razie (nie otrzymuję zamierzonego efektu).
stormwind Napisano 10 Sierpień 2016 Napisano 10 Sierpień 2016 (edytowane) Masz jeszcze niepoprawny smooth na frontach. Dałeś tam chamfer na wszystkie krawędzie przez co są optycznie wyoblone przez interpolacje normali i dają nierówne odbicia. Najprościej będzie Ci zaznaczyć największe poligony i dać inset o małej wartości. Przydało by się też jakieś oświetlenie nad blatem pod szafką. Ogólnie sztucznym światłem mozesz uzupełnić subtelnie scenę. No i ta bateria, aż prosie się o litość. Możesz wrzucić sobie podobny model np od hansgrohe, masz tam do pobrania 3d w dwg. http://pro.hansgrohe.pl/articledetail-axor-citterio-jednouchwytowa-bateria-kuchenna-semi-pro-dn15-39840800.html?fsid=0x00007721&pageid=fbe28cb9-8511-42c4-a4e6-1504b782903e&q= Edytowane 10 Sierpień 2016 przez stormwind
skalpel3d Napisano 10 Sierpień 2016 Napisano 10 Sierpień 2016 Wywal AO vraya bo nie kontrolujesz go lepiej je sobie w postprodukcji zrobić bardzo pomocny darmowy skrypt render mask http://illusionboxstudio.com/wp/rendermask/ na stronie masz filmik pokazujący co i jak a tu masz pokazane jak złożyć potem ten pass w photoshopie Co do parametrów samego vraya wyłącz detail enhancement spowalnia renderowanie dwa wykorzystuje się go w przypadku kiedy w scenie masz dużo obiektów drobnych które renderer rozmazuje a chcesz je mocniej uwidocznić, poniżej parametry na jakich spróbuj wyrenderowac scenę . Masz juz bazę wyjściową do fajnej wizualizacji tylko trzeba ja dopracować
Orothus Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Napisano 10 Sierpień 2016 Wywal AO vraya bo nie kontrolujesz go lepiej je sobie w postprodukcji zrobić bardzo pomocny darmowy skrypt render mask http://illusionboxstudio.com/wp/rendermask/ na stronie masz filmik pokazujący co i jak a tu masz pokazane jak złożyć potem ten pass w photoshopie Co do parametrów samego vraya wyłącz detail enhancement spowalnia renderowanie dwa wykorzystuje się go w przypadku kiedy w scenie masz dużo obiektów drobnych które renderer rozmazuje a chcesz je mocniej uwidocznić, poniżej parametry na jakich spróbuj wyrenderowac scenę . Masz juz bazę wyjściową do fajnej wizualizacji tylko trzeba ja dopracować Sprawdzę te ustawienia przy końcowym renderze. Teraz zająłem się oświetleniem. I mam mały problem. Pierwsza sprawa IES ustawiony mam na lumeny i wartość na 5 a świeci tak jakby miał co najmniej 1200lm... Dlaczego tak się dzieje? Druga sprawa da radę kontrolować kształt rozproszenia światła czy to już jest z góry ustalone przez plik IES? I po trzecie. Światło świeci ale źródła światła nie widać, opcje z ukrywaniem źródła światła mam wyłączoną.
skalpel3d Napisano 10 Sierpień 2016 Napisano 10 Sierpień 2016 Plik ies przenosi konkretne parametry światła i kształt poświaty przydatny program http://www.photometricviewer.com/?ckattempt=1 co do mocy jak masz ustawiony color mapping i kamerę bo może tu leży przyczyna ze ci tak intensywnie się świecą. Co do źródła światła to należy dać do lampki materiał vraylightmtl
Orothus Napisano 11 Sierpień 2016 Autor Napisano 11 Sierpień 2016 Plik ies przenosi konkretne parametry światła i kształt poświaty przydatny program http://www.photometricviewer.com/?ckattempt=1 co do mocy jak masz ustawiony color mapping i kamerę bo może tu leży przyczyna ze ci tak intensywnie się świecą. Co do źródła światła to należy dać do lampki materiał vraylightmtl Tak prezentują się ustawienia z których korzystam: A tak wygląda render z tymi ustawieniami (plus to co zamieściłeś dwa posty wyżej): Problem jest tego typu że musiałem renderować obraz w rozdzielczości 800x600 ponieważ przy 1080p buildcache zawiesza się przy 3/4 paska postępu wisi tak z 10 min po czym przeskakuje do renderu. Byłoby wszystko ok gdyby nie to że przy większej rozdzielczości (1080) poruszenie myszką potrafi zawiesić program... Coś musiałem gdzieś skopać ;/
skalpel3d Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 (edytowane) Na próbę wyłącz displacement może dlatego ze masz w sumie mało pamięci komp się dławi możesz cegiełki te za szafkami zrobić np floor generatorem https://cg-source.com/floorgenerator.php wersja free jest po rejestracji i tylko różni się tym ze niema wbudowanych modeli gotowych podłóg bardziej skomplikowanych jak zainstalujesz znajdziesz go w modyfikatorach ;) włącz opcje low thread priority wtedy będziesz mógł korzystać z komputera podczas renderowania. Co do parametrów camery wyłącz winietowania dwa ja bym przeszedł w color mappingu na reinharda i pobawiłbym się parametrem burn value jest bardzo pomocny w likwidowaniu przepaleń ogólnie masz parametry kamery ustawione dosyć jasno Edytowane 11 Sierpień 2016 przez skalpel3d
Orothus Napisano 11 Sierpień 2016 Autor Napisano 11 Sierpień 2016 Na próbę wyłącz displacement może dlatego ze masz w sumie mało pamięci komp się dławi możesz cegiełki te za szafkami zrobić np floor generatorem https://cg-source.com/floorgenerator.php wersja free jest po rejestracji i tylko różni się tym ze niema wbudowanych modeli gotowych podłóg bardziej skomplikowanych jak zainstalujesz znajdziesz go w modyfikatorach ;) włącz opcje low thread priority wtedy będziesz mógł korzystać z komputera podczas renderowania. Co do parametrów camery wyłącz winietowania dwa ja bym przeszedł w color mappingu na reinharda i pobawiłbym się parametrem burn value jest bardzo pomocny w likwidowaniu przepaleń ogólnie masz parametry kamery ustawione dosyć jasno Tylko dziwną sprawą jest to że za pierwszym razem renderowałem normalnie tzn. komp tam sobie mielił ale nie dostawał zadychy, tylko później jakoś zaczął szopki odstawiać. Ale sprawdzę ten floor generator, jeszcze ewentualnie spróbuję railclonem to zrobić bo tam też mam jakieś modele płytek. Jeszcze jedna spraw. Jak to jest z tym podglądem IES light z programu który podesłałeś? Bo co innego widzę w renderze z IES Viewer a co innego pokazuje render? Chodzi mi o to rozchodzenie się światła. U mnie rozchodzi się bardziej na boki a w podglądzie jest wąskie:
Marcin Stefaniuk Napisano 12 Sierpień 2016 Napisano 12 Sierpień 2016 Również w target light ( photometric web ) możesz sprawdzić rozchodzenie światła IES. Spróbój może potestować troszkę z materiałami, dodaj do obiektów na pierwszym planie mapy reflect i reflection glossines.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się