Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć, jestem nową użytkowniczką tego forum. Właściwie to nie do końca nową, ale dopiero teraz poczułam potrzebę, żeby się zarejestrować. W 3dsMaxie siedzę od jakiegoś czasu i z tutka na tutek, z projektu na projekt uczę się coraz więcej rzeczy co mnie niezmiernie cieszy. Mam jednak parę pytań, na które odpowiedzi nie mogłam znaleźć w tutorialach (albo przeoczyłam je??) ani też u wujka Google.

1. Otóż, poniżej wymodelowałam część większej całości, nie wnikajmy czego i po nałożeniu na siatkę najpierw MeshSmootha, a potem zmianie w nadziei na poprawę TurboSmootha zaczęły mi się krzaczyć błędy, siatka zaczęła się wyginać albo nie zaoblać tak jak po drugiej stronie symetrycznej stronie. Problem jak na screenach niżej:

Generalnie obeszłam ten problem, kasując problematyczne polygony i tworząc w ich miejscu nowe używając wg potrzeb opcji create polygons albo bridge edge ale zastanawia mnie, już tak na przyszłość co mogło być powodem i jak uniknąć takich błędów następnym razem. Głowię się nad tym, bo jak widać teoretycznie siatka podstawowa(tak sądzę) jest prosta, klarowna i przejrzysta. Także to pierwsza sprawa.

 

2. Oprócz tego nurtuje mnie jaka jest różnica w funkcjach Weld i Colapse, szczerze mówiąc jak na razie używam Colapse, bo właśnie tego Welda nie rozumiem i nawet jak kliknę nim vertexy to mam wrażenie, że nic się nie dzieje.

 

3. W zakładce "Hierarchy" mam możliwośc zmiany ustawień pivota na a) Affect Pivot Only, b) Affect Object Only, c) Affect Hierarchy Only, a także Aligment: a) Center to Object, b) Align to Object, c) Align to World. Widziałam na filmiku jak gość tego używał, ale nie zrozumiałam za bardzo co mu to dało i po co to było.

 

4. I na ostatek: czy da się usuwać vertexy bez straty poligonu? Załóżmy, że mamy dwa poligony leżące w jednej płaszczyźnie, stykające się krawędzią tak, że po usunięciu takiej krawędzi zostałby jeden większy poligon (płaszczyzna). Czy rzeczywiście jest jakiś sposób, żeby usunąć taką krawędź i vertexy z jej końców bez utraty tego większego poligonu? Normalnie mi on w takiej sytuacji się usuwa i muszę ręcznie dorabiać taką płaszczyznę Create'm.

 

Mam nadzieję, że wszystko opisałam zrozumiale, są to problemy, których nie udało mi się wyeliminować/ odkryć działania od początku przygody z Maxem i nie ukrywam, że bardzo mi to doskwiera i jeśliby ktoś z Was zechciał poświęcić na mnie 10 minut swojego czasu i wytłumaczyć mi cokolwiek z tych 4 punktów to byłabym mega wdzięczna.

 

No to jeszcze raz witam wszystkich pasjonatów 3D i cieszę sie, że w końcu znalazłam się na tym forum :)

 

Patrycja

 

 

Edytowane przez PatrycjaLe

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Problemów możne być kilka, np 2 krawędzi w tym samym miejscu, lub przypadkowo zwiększony parametr Crease w modyfikatorze mesh smooth.

2. Colapse spawa wszystko co zaznaczysz (o ile to możliwe) weld daje Ci możliwości wyboru zasięgu spawania.

3. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-6872F014-4785-43D9-A83B-C774507907B3-htm.html

4. Ctrl + Backspace, lub samo Backspace jeżeli chcesz zostawić tez werteksy

Napisano
  • Autor
1. Problemów możne być kilka, np 2 krawędzi w tym samym miejscu, lub przypadkowo zwiększony parametr Crease w modyfikatorze mesh smooth.

2. Colapse spawa wszystko co zaznaczysz (o ile to możliwe) weld daje Ci możliwości wyboru zasięgu spawania.

3. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-6872F014-4785-43D9-A83B-C774507907B3-htm.html

4. Ctrl + Backspace, lub samo Backspace jeżeli chcesz zostawić tez werteksy

 

 

Super! Dzięki za szybką odpowiedź :) Punkty 1,2 i 4 sprawdziłam, punkt 4 bardzo przydatny skrót. Własnie siadam do linku, który wysłałeś mi o pivotach. Jeszcze jedno pytanie, bo zauważyłam, że pod Weldem jest Target Weld, a słyszałam, że to też ludzie używają, ale czym to się różni od zwykłego Welda?

Napisano
  • Autor

Jeszcze jedno pytanie, nie znalazłam tego w helpie. W sumie to właściwie 2 pytania. 1. Dlaczego, gdy używam modyfikatora Symmetry na zamkniętym splajnie, to wszytsko jest ok, a jeśli na otwartym to nagle mi wszystko znika? 2. Na tym filmiku http://www.dubai3dmax.com/GetTutorial.aspx?Tutorial=45 gość od 42:35 do 42:55 wycina Mesha i Lathe, a następnie wkleja, po co to robi? nie lepiej usunąc te dwa modyfikatory a potem je nałożyć jeszcze raz? Po co eis wycina i wkleja, bo to już nie pierwszy raz widzę, ale nie widzę celowości. No i kolejne pol minuty do 43:20 też trochę nie rozumiem, co on tam robi i co to ma na celu, ale bardziej potrzebowałabym dostać odpowiedzi na poprzednie pytania. Z góry bardzo dziękuję :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.