Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, jestem nową użytkowniczką tego forum. Właściwie to nie do końca nową, ale dopiero teraz poczułam potrzebę, żeby się zarejestrować. W 3dsMaxie siedzę od jakiegoś czasu i z tutka na tutek, z projektu na projekt uczę się coraz więcej rzeczy co mnie niezmiernie cieszy. Mam jednak parę pytań, na które odpowiedzi nie mogłam znaleźć w tutorialach (albo przeoczyłam je??) ani też u wujka Google.

1. Otóż, poniżej wymodelowałam część większej całości, nie wnikajmy czego i po nałożeniu na siatkę najpierw MeshSmootha, a potem zmianie w nadziei na poprawę TurboSmootha zaczęły mi się krzaczyć błędy, siatka zaczęła się wyginać albo nie zaoblać tak jak po drugiej stronie symetrycznej stronie. Problem jak na screenach niżej:

Generalnie obeszłam ten problem, kasując problematyczne polygony i tworząc w ich miejscu nowe używając wg potrzeb opcji create polygons albo bridge edge ale zastanawia mnie, już tak na przyszłość co mogło być powodem i jak uniknąć takich błędów następnym razem. Głowię się nad tym, bo jak widać teoretycznie siatka podstawowa(tak sądzę) jest prosta, klarowna i przejrzysta. Także to pierwsza sprawa.

 

2. Oprócz tego nurtuje mnie jaka jest różnica w funkcjach Weld i Colapse, szczerze mówiąc jak na razie używam Colapse, bo właśnie tego Welda nie rozumiem i nawet jak kliknę nim vertexy to mam wrażenie, że nic się nie dzieje.

 

3. W zakładce "Hierarchy" mam możliwośc zmiany ustawień pivota na a) Affect Pivot Only, b) Affect Object Only, c) Affect Hierarchy Only, a także Aligment: a) Center to Object, b) Align to Object, c) Align to World. Widziałam na filmiku jak gość tego używał, ale nie zrozumiałam za bardzo co mu to dało i po co to było.

 

4. I na ostatek: czy da się usuwać vertexy bez straty poligonu? Załóżmy, że mamy dwa poligony leżące w jednej płaszczyźnie, stykające się krawędzią tak, że po usunięciu takiej krawędzi zostałby jeden większy poligon (płaszczyzna). Czy rzeczywiście jest jakiś sposób, żeby usunąć taką krawędź i vertexy z jej końców bez utraty tego większego poligonu? Normalnie mi on w takiej sytuacji się usuwa i muszę ręcznie dorabiać taką płaszczyznę Create'm.

 

Mam nadzieję, że wszystko opisałam zrozumiale, są to problemy, których nie udało mi się wyeliminować/ odkryć działania od początku przygody z Maxem i nie ukrywam, że bardzo mi to doskwiera i jeśliby ktoś z Was zechciał poświęcić na mnie 10 minut swojego czasu i wytłumaczyć mi cokolwiek z tych 4 punktów to byłabym mega wdzięczna.

 

No to jeszcze raz witam wszystkich pasjonatów 3D i cieszę sie, że w końcu znalazłam się na tym forum :)

 

Patrycja

 

 

Edytowane przez PatrycjaLe

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Problemów możne być kilka, np 2 krawędzi w tym samym miejscu, lub przypadkowo zwiększony parametr Crease w modyfikatorze mesh smooth.

2. Colapse spawa wszystko co zaznaczysz (o ile to możliwe) weld daje Ci możliwości wyboru zasięgu spawania.

3. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-6872F014-4785-43D9-A83B-C774507907B3-htm.html

4. Ctrl + Backspace, lub samo Backspace jeżeli chcesz zostawić tez werteksy

Napisano
  • Autor
1. Problemów możne być kilka, np 2 krawędzi w tym samym miejscu, lub przypadkowo zwiększony parametr Crease w modyfikatorze mesh smooth.

2. Colapse spawa wszystko co zaznaczysz (o ile to możliwe) weld daje Ci możliwości wyboru zasięgu spawania.

3. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-6872F014-4785-43D9-A83B-C774507907B3-htm.html

4. Ctrl + Backspace, lub samo Backspace jeżeli chcesz zostawić tez werteksy

 

 

Super! Dzięki za szybką odpowiedź :) Punkty 1,2 i 4 sprawdziłam, punkt 4 bardzo przydatny skrót. Własnie siadam do linku, który wysłałeś mi o pivotach. Jeszcze jedno pytanie, bo zauważyłam, że pod Weldem jest Target Weld, a słyszałam, że to też ludzie używają, ale czym to się różni od zwykłego Welda?

Napisano
  • Autor

Jeszcze jedno pytanie, nie znalazłam tego w helpie. W sumie to właściwie 2 pytania. 1. Dlaczego, gdy używam modyfikatora Symmetry na zamkniętym splajnie, to wszytsko jest ok, a jeśli na otwartym to nagle mi wszystko znika? 2. Na tym filmiku http://www.dubai3dmax.com/GetTutorial.aspx?Tutorial=45 gość od 42:35 do 42:55 wycina Mesha i Lathe, a następnie wkleja, po co to robi? nie lepiej usunąc te dwa modyfikatory a potem je nałożyć jeszcze raz? Po co eis wycina i wkleja, bo to już nie pierwszy raz widzę, ale nie widzę celowości. No i kolejne pol minuty do 43:20 też trochę nie rozumiem, co on tam robi i co to ma na celu, ale bardziej potrzebowałabym dostać odpowiedzi na poprzednie pytania. Z góry bardzo dziękuję :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności