Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Czy ktoś umie wytłumaczyć lub powiedzieć gdzie znajdę opis rozwiązania teksturowania drogi jaki jest w scenie 002 evermotion archexterior vol. 20 ? nie ma tam żadnego mapowania. materiał to VrayBlendMtl.

 

z góry dzięki za pomoc

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze bitmapy mają różne tiling , dwa to że nie ma widocznego w drzewku modyfikatorów mapowania lub unvrapingu nie znaczy że nie zostało zastosowane tylko zapewne przed wypuszczeniem sceny do kolekcji modyfikatory były skolapsowane

Napisano

chyba jest tam maska - nie specjalnie rozeznaję się w tym materiale. w każdym razie nie ma tekstury oddzielnie wyrenderowanej drogi - jest tylko vrayblendmtl. jeżeli ktoś z was wie jak to zrobić lub gdzie szukać odpowiedzi to będę wdzięczny

Napisano (edytowane)

Sprawdzałeś u źródła, w helpie v-raya?

https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Blend+Material+%7C+VRayBlendMtl

 

W skrócie, vrayblend pozwala nakładać ci na podstawowy materiał inne materiały i regulować ich mieszkanie(blend) maskami tak jak warstwy i maski w photoshopie.

 

Jeżeli przeanalizujesz ten materiał zapewne zauważysz, ze podstawowy materiał to asfalt a coat to pasy.

Edytowane przez stormwind
Napisano

wszystko super (czytałem u źródła - chyba bez zrozumienia) dlatego proszę o pomoc jak to zrobić. wiem że maską przykrywam to co chcę ukryć, ale o ile w ps wiem jak to zrobić tak w maxie nie za bardzo a nawet wcale :). rozumiem że maską załatwiam wszystko jeżeli chodzi o mapowanie i "coat" występuje tam gdzie tego chcę przy użyciu UVWMap ?

Napisano

UVW map tylko to jeden z rodzajów mapowania. Nie musisz używać materiału vray blend żeby osiągnąć taki efekt, ale jest on w takim wypadku wygodniejszy gdy masz juz przygotowane ogólne materiały.

 

Każdy obiekt może mieć wiele układów mapowania na oddzielnych kanałach.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-C4D98019-3568-4EC3-AF70-A38C0F975D51-htm.html

 

Zacznij od zrozumienia podstaw mapowania

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2015/ENU/?guid=GUID-B845D28D-8282-4823-924E-7A26B2FDE211

 

Wracając do materiału blend.

Jako coat dodajesz następny materiał i to co białe na masce bedzie widoczne.

Napisano

Dzięki. generalnie wiem o co chodzi - gorzej kiedy muszę sam to zrobić i wtedy walka dopiero się zaczyna. jestem totalnym samoukiem jesli chodzi o 3dmaxa i vray (zapewne jak wiekszosc w naszym kraju). chodziło mi bardziej o odp wprost jak to ma być zrobione - tak jak pisalem wczesniej niewiele mogę znaleźć, a to co znajduję nie jest wprost tym czego szukam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności