bartb007 Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Cześć, Czy ktoś umie wytłumaczyć lub powiedzieć gdzie znajdę opis rozwiązania teksturowania drogi jaki jest w scenie 002 evermotion archexterior vol. 20 ? nie ma tam żadnego mapowania. materiał to VrayBlendMtl. z góry dzięki za pomoc
stormwind Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Co masz na myśli pisząc że nie ma mapwoania. czy materiał blend ma maskę w blend amount??
skalpel3d Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Po pierwsze bitmapy mają różne tiling , dwa to że nie ma widocznego w drzewku modyfikatorów mapowania lub unvrapingu nie znaczy że nie zostało zastosowane tylko zapewne przed wypuszczeniem sceny do kolekcji modyfikatory były skolapsowane
bartb007 Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 chyba jest tam maska - nie specjalnie rozeznaję się w tym materiale. w każdym razie nie ma tekstury oddzielnie wyrenderowanej drogi - jest tylko vrayblendmtl. jeżeli ktoś z was wie jak to zrobić lub gdzie szukać odpowiedzi to będę wdzięczny
stormwind Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 (edytowane) Sprawdzałeś u źródła, w helpie v-raya? https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Blend+Material+%7C+VRayBlendMtl W skrócie, vrayblend pozwala nakładać ci na podstawowy materiał inne materiały i regulować ich mieszkanie(blend) maskami tak jak warstwy i maski w photoshopie. Jeżeli przeanalizujesz ten materiał zapewne zauważysz, ze podstawowy materiał to asfalt a coat to pasy. Edytowane 5 Październik 2016 przez stormwind
bartb007 Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 wszystko super (czytałem u źródła - chyba bez zrozumienia) dlatego proszę o pomoc jak to zrobić. wiem że maską przykrywam to co chcę ukryć, ale o ile w ps wiem jak to zrobić tak w maxie nie za bardzo a nawet wcale :). rozumiem że maską załatwiam wszystko jeżeli chodzi o mapowanie i "coat" występuje tam gdzie tego chcę przy użyciu UVWMap ?
stormwind Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 UVW map tylko to jeden z rodzajów mapowania. Nie musisz używać materiału vray blend żeby osiągnąć taki efekt, ale jest on w takim wypadku wygodniejszy gdy masz juz przygotowane ogólne materiały. Każdy obiekt może mieć wiele układów mapowania na oddzielnych kanałach. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-C4D98019-3568-4EC3-AF70-A38C0F975D51-htm.html Zacznij od zrozumienia podstaw mapowania http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2015/ENU/?guid=GUID-B845D28D-8282-4823-924E-7A26B2FDE211 Wracając do materiału blend. Jako coat dodajesz następny materiał i to co białe na masce bedzie widoczne.
bartb007 Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 Dzięki. generalnie wiem o co chodzi - gorzej kiedy muszę sam to zrobić i wtedy walka dopiero się zaczyna. jestem totalnym samoukiem jesli chodzi o 3dmaxa i vray (zapewne jak wiekszosc w naszym kraju). chodziło mi bardziej o odp wprost jak to ma być zrobione - tak jak pisalem wczesniej niewiele mogę znaleźć, a to co znajduję nie jest wprost tym czego szukam.
asdf Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 masz: http://bertrand-benoit.com/blog/nakagin-photoreal-road-tutorial/
bartb007 Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 thx man, o to chodziło (prawie, bo tu mamy composite a nie blend). wychodzi na to że unwrapem ustawia sie położenie mapy. dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się