Piotrekrozniecki Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Witam, ucze się vraya, idzie to jak krew z nosa, często poprzestawiam ustawienia renderu albo zrobie zle coś innego i wtedy zamiast szukać na okrągło błedu za pomoca funkcji marge kopiuje model do sceny gdzie ustawienia renderu sa wporzadku. Kopiują sie również materiały na konkretnych obiektach lecz nie ma ich już w zakladce Material Editor, jak mozna to zmienić, dziekuje za poświęcony czas, pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Materiał editor służy tylko do tworzenia materiałów nie jest to baza materiałów, Jeśli chcesz pobrać do niego konkretny materiał wystarczy użyć pipetki która jest w material edytorze na danym obiekcie, albo włączyć material/map browsera w zakładce rendering i tam będziesz miał wszystkie materiały w scenie znajdujące się powinna być belka pod nazwa "scene material"
Piotrekrozniecki Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 Dziekuje za odpowiedz, mam jeszczejedno pytanie troche z innej reki, uzywam 3ds 2016 z vray. Wczesniej mialem 2013, Nie mam w zakladce vray camera opcji phisical camera, zostalo jedynie dome camera. Czy jest to blad przy instalacji czy zostala ona zlikwidowana w 2016?
stormwind Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 To nie błąd. Zobacz pierwszy akapit. https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Physical+Camera+%7C+VRayPhysicalCamera Możesz ją stwożyć podanym tam skryptem lub zmergowac ze starszego pliku.
Piotrekrozniecki Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 Dziekuje za odpowiedz, polecacie korzystanie z standartowej phisical camery czy vray'owskiej w 2016?
stormwind Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Kwestia przyzwyczajenia. Obie przy tych samych ustawieniach dadzą Ci ten sam obraz. Używanie Maxowej kamery wydaje się bardziej przyszłościowe ze względu na prawdopodobna przyszłą kompatybilność. Ja osobiście w maxie 2017 dalej używam kamery vraya bo przyzwyczajony jestem do wygodnego układu parametrów w panelu modify i irytuje minie obiekt nowej kamery w viewporcie:)
Piotrekrozniecki Napisano 5 Październik 2016 Autor Napisano 5 Październik 2016 Dzięki za wszelkie rady!, pozdrawiam.
asdf Napisano 5 Październik 2016 Napisano 5 Październik 2016 Dziekuje za odpowiedz, polecacie korzystanie z standartowej phisical camery czy vray'owskiej w 2016? Vlado Koylazov zaleca maxową kamerę: "It has a better viewport representation (you can preview the DOF effect even). Also, exposure lock - you can adjust DOF/moblur without these affecting the image brightness. Finally, it's a part of 3ds Max now, so 3rd party tools have no excuse to not support it"
Piotrekrozniecki Napisano 6 Październik 2016 Autor Napisano 6 Październik 2016 Natknąłem się na kolejny problem, prawdopodobnie powiązany z poprzednim pytaniem. 1. Robie render, bez ustawionej kamery, kolory wchodza w miare okej 2. Robie render z Maxowska phisical camera, render wychodzi skrajnie przeswietlony 3. Wywalem kamere, (wracam do pkt1), render wciaz wychodzi przeswietlony, Jakieś sugestie? Z góry dziękuje wam za pomoc.
stormwind Napisano 6 Październik 2016 Napisano 6 Październik 2016 Przy tworzeniu physical camery automatycznie włącza się profil korekty ekspozycji Cytat z pierwszego akapitu helpu kamery vraya " When you create a Physical camera, a new Exposure Control will be created automatically. You can use it to control the exposure of the rendered image." Wiec prawdopodobnie nie masz go na początku, a zostaje po usunięciu kamery. nie jestem tego teraz sprawdzić w praktyce. Musisz poprawnie ustawić ekspozycje albo tu albo w opcjach kamery.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się