PMstudio Napisano 10 Listopad 2016 Napisano 10 Listopad 2016 Cześć! Przedstawiamy kilka obrazków domów z zewnątrz wykonane przy pomocy FStorm renderer. Wcześniej testowaliśmy go we wnętrzach teraz przyszedł czas na exteriory. Pozdro!
Endemi Napisano 10 Listopad 2016 Napisano 10 Listopad 2016 Wygląda to naprawdę dobrze, 1 najlepsza ale duża pewnie w tym zasługa trochę innej kompozycji. możecie coś więcej napisać o sprzęcie użytym/czasie renderowania/natywnej rozdzielczości? FStorm zagościł już u was jako stały element workflow-u czy jednak czegoś wam jeszcze w nim brakuje przy renderowaniu exteriorów?
Pawelkos Napisano 10 Listopad 2016 Napisano 10 Listopad 2016 Bardzo landej wizki, super swiatelko. Ja rowniez z checia uslyszalbym troche technikaliow:) Sporo tam roznorakiej roslinnosci, wiec zastanawiam mnie ile VRAMU maja karty na jakis to renderowaliscie i jaka byla docelowa rozdzialka. Czy oswietlane? Mozecie pokazac tez raw render powiedzmy czwartego obrazka od gory? Dzieki:)
PMstudio Napisano 11 Listopad 2016 Autor Napisano 11 Listopad 2016 Endemi, Pawelkos- Dzięki za komentarze ! Docelowo wszystkie ujęcia powyżej były renderowane w rozdzielczości 2000px(dłuższy bok). Czasy to oczywiście w zależności od materiałów, tam gdzie było dużo translucency, czy displace trwało to dużej. Mniej więcej od 30-50 min. Dwa ostatnie obrazki były liczone na 4x Titan X Maxwell, zaś pozostałe na 2x Titan X Pascal, które przyszły do nas ostatnio i chcieliśmy sprawdzić ich moc, prędkość ładowania się sceny do pamięci karty. Przy pierwszym i drugim ujęciu Titan X Pascal ładował o wiele szybciej co jest dużym plusem dla nas. Sceny pobierały od 8gb do 10gb. Można by było zejść z użyciem pamięci, np. po przez instance czy resize textur, jednak woleliśmy je trochę pomęczyć i wykorzystać jak najbardziej. FStrom cały czas się rozwija i coraz przyjemniej się w nim pracuje. Przy mniejszych komercyjnych projektach jest naprawdę spoko, ale przy naprawdę dużych scenach bezpieczniej jest nam używać Corona lub Vray. Sceny oświetlane w zależności od tego jaki efekt chcieliśmy uzyskać, czasami Sun&Sky, czasami HDRI (np. 4 obrazek HDRI a 6ty S&S). Poniżej raw, ale na szczęście FStorm ma fajną kontrolę barw, kontrastów i gammy, przez co nie trzeba dużo postprodukcji. Pozdro!
blazejbobek Napisano 11 Listopad 2016 Napisano 11 Listopad 2016 Całość wygląda super, a dwa pierwsze ujęcia to w ogóle ŁAŁ :)
bern20 Napisano 18 Listopad 2016 Napisano 18 Listopad 2016 No czuć moc kart - pięknie :) pierwsze dwa z głębią ostrości wow w pozostałych mi jej brakuje
Reynevan Napisano 19 Listopad 2016 Napisano 19 Listopad 2016 Czy ten FStorm jest darmowy? Jakoś nie mogę znaleźć informacji o cenie. Rendery robią wrażenie ;)
skalpel3d Napisano 19 Listopad 2016 Napisano 19 Listopad 2016 (edytowane) Czy ten FStorm jest darmowy? Jakoś nie mogę znaleźć informacji o cenie. Rendery robią wrażenie ;) Darmowy bo jest na razie w wersji beta dla maxa Pierwsze dwa ujęcia naprawdę super szczególnie makro dla niego front, pozostałe niczym nie porażają ewidentnie odstają poziomem od pierwszych dwóch ujęć, trawniki w formie kupkowej są totalnie nierealistyczne i wymagające poprawy Edytowane 19 Listopad 2016 przez skalpel3d
PMstudio Napisano 23 Listopad 2016 Autor Napisano 23 Listopad 2016 Dzięki za komentarze ! Tak, FStrom jest darmowy. To prawda, dwa pierwsze rendery mogą wyglądać znacznie lepiej, może dla tego, że trochę więcej czasu nad nimi siedzieliśmy. Pozostałe trochę słabiej wyszły, ale następne powinny być znacznie lepsze, będziemy wiedzieć na co zwracać uwagę. Tak, aby nie zaśmiecać forum nowymi postami, podsyłamy jeszcze kilka ujęć wnętrza. Pozdr! P&M
Rekomendowane odpowiedzi