Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Mam problem z modelem postaci:

 

w blenderze zrobiłem basemesha, przerzuciłem do zbrusha zrobiłem model hipoly, potem retopo znowu w blenderze porobiłem szwy, wypaliłem mapki NRM, AO, color pod export dla quixel suite (żeby podrasować i zrobić textury)

 

nie mam natomiast doświadczenia w rigu i mam z nim problem a mianowicie:

na początku samodzielnie starałem się ustawić kości i ustawić pozę ale model rozłaził się, potem skorzystałem z addona "rigify"

 

zrobiłem wszystko tak jak na powyższym tutorialu ale w momencie gdy ruszam go do pożądanej pozy model rozłazi się w miejscu gdzie są zaznaczone szwy... (cała postać to jest jeden obiekt )

 

i tu mam pytanie:

co mogę zrobić żeby model dał się ujarzmić?

czy po stawieniu modelu w sposób wstępnie zadowalający mogę poprawić siatkę nie rozwalając UV i nie robiąc niepożądanych zniekształceń??

 

 

kiedy tak naprawdę powinno się texturować przed czy po ustawieniu pozy?

 

w załączniku screen z zaznaczonym miejscem gdzie znajdują się szwy i gdzie obiekt się rozłazi(a jest to jeden obiekt)

 

 

 

Błagam was o pomoc! to sprawa życia lub śmierci! :(

z góry dzięki

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda na to, że vertexy po obu stronach "szwu" są oddzielone i mają inne ciężkości dla różnych kości, pewnie ta koszula ma dopięte do kręgosłupa a marynarka do ramienia. Co do teksturowania imo lepiej przed ustawianiem. Jak możesz udostępnij plik z riggiem łatwiej będzie coś stwierdzić :)

Napisano
  • Autor

ok poszła na maila którego podałeś na forum[TABLE=class: ajC]

[TR=class: ajv]

[TD=class: gL, colspan: 2]t**ek.s**ski@g**il.com[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Edytowane przez Mkermit

Napisano
  • Autor

Niech Cię Bóg błogosławi!

nie wiem jak to się stało ale porobiło mi duplikaty vertexów w miejscach szwów(!) często usuwam duplikaty a tym razem to przegapiłem po zrobieniu szwów no i mam efekt.

 

wygląda na to że też mam niepomalowane wagi ale to już jest do zrobienia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności