anesthetized Napisano 12 Styczeń 2017 Napisano 12 Styczeń 2017 (edytowane) cześć! Wykonałem ostatnio taki oto projekt w 3ds maxie i vray'u. Nie jestem zadowolony z efektów, ale nie za bardzo wiem co poprawić, żeby wizualizacje wyglądały bardziej realistycznie. Nie rozumiem dlaczego panele podłogowe rozmywają się po lewej stronie kadru. Czy jest to kwestia fresnel IOR? Będę wdzięczny za uwagi. Edytowane 12 Styczeń 2017 przez anesthetized
skalpel3d Napisano 12 Styczeń 2017 Napisano 12 Styczeń 2017 (edytowane) Ta praca ma pewien potencjał bo masz juz gotowa scenę. Natomiast jest ona całkowicie do poprawienia od strony oświetlenia, shaderów. -masz przeskalowane niektóre obiekty np okna , miarka w rękę i posprawdzaj jakie co ma wymiary rób model w skali 1:1 nie będziesz miał problemów -światło siedzi ci w oknach które wyglądaj jak podświetlone obrazki, światło na obrazkach za oknem jest zupełnie nie pasujące do cieniowania jakie masz wewnątrz przy takim obrazku powinieneś mieć długie cienie a barwa światła wpadająca do wnętrza powinna być zdecydowanie cieplejsza -masz za ciemne cienie we wnękach w regale -w shaderach ewidentnie brakuje odbić i połysku a także map bump poszukaj sobie artykułów w necie Bertranda Benoit, natomiast co do podłogi to naturalnym zjawiskiem jest rozmywanie się wraz ze wzrostem odległości od kamery, ważny jest także kąt ustawienia kamery. Podłoga by znacznie lepiej wyglądała gdybyś ją zrobił geometrią, a nie tylko shaderem albo przynajmniej dodał np vraydisplacement -popraw geometrie kloszy od lampek na pierwszym ujęciu są kanciaste a nie gładkie -popracuj nad ujęciami widać masz deformacje spowodowane źle ustawionymi parametrami obiektywu i zoomu wykorzystaj opcje cliping w kamerze Edytowane 12 Styczeń 2017 przez skalpel3d
anesthetized Napisano 12 Styczeń 2017 Autor Napisano 12 Styczeń 2017 Dzięki za uwagi. - co masz na myśli z tymi oknami? Za szerokie ramy? Modelowałem wszystko 1:1 - obrazek za oknem to mapa hdri więc nie wiem jak może nie pasować do oświetlenia, ale spoko, w postprodukcji i tak zamienię to na zachmurzone niebo. W ogóle oświetlenie tej sceny to dla mnie zagadka, ponieważ użyłem mapy hdri i vray sun, więc spodziewałem się, że będą jakieś ostrzejsze cienie. Takie miękkie światło może być, ale chciałbym zrozumieć dlaczego tak się stało. - jeśli chodzi o podłogę, to masz na myśli displacement, żeby powstały minimalne wgłębienia na łączeniach paneli? - klosze chyba dam radę załatwić turbosmooth
skalpel3d Napisano 12 Styczeń 2017 Napisano 12 Styczeń 2017 hdri miałeś w jakiej formie umieszczona w scenie jako tylko mapka do environment, czy jako mapka do światła vraylight dome? Odnośnie vraydisplacemen tak dostaniesz podział miedzy deskami, oczywiście możesz także podłogę zrobić floorgeneratorem jako geometrie jest darmowa wersja i generuje ładnie podłogi https://www.cg-source.com/floorgenerator.php
anesthetized Napisano 12 Styczeń 2017 Autor Napisano 12 Styczeń 2017 hdri umieściłem jako mapę do światła vraylight dome. Floorgenerator jest spoko, ale gorzej z oteksturowaniem tego potem. Każdą deskę z osobna bym musiał robić, chyba, że jest jakaś metoda której nie znam
skalpel3d Napisano 12 Styczeń 2017 Napisano 12 Styczeń 2017 flor generator ma praktycznie własne mapowanie przypisane do obiektów możesz najwyżej zmienić niektóre parametry ale w ogóle jest przystosowany pod mapkę proceduralna multitextura albo vraymultisubtex która tez znajdziesz u nich na stronie, możesz tez pobawić się modyfikatorem unvrap. Wrzuć ustawiania światła+sun kamery i materiał szyb a także ustawienia vrayhdri łatwiej będzie można się doszukać co jest przyczyna e ci takie a nie inne swiatło wyszło
anesthetized Napisano 12 Styczeń 2017 Autor Napisano 12 Styczeń 2017 (edytowane) podklejam ustawienia. Dodam jeszcze, że przed każdym oknem jest light portal mapa hdri: vray dome light: vray sun: materiał szyby: kamera: Edytowane 12 Styczeń 2017 przez anesthetized
skalpel3d Napisano 12 Styczeń 2017 Napisano 12 Styczeń 2017 materiał szyb powinien mieć affekct shadows zaznaczony inaczej światło ci utyka w oknach zamiast wpadać do środka
stormwind Napisano 13 Styczeń 2017 Napisano 13 Styczeń 2017 Zboczę trochę, ale złą praktyką jest zmiana ustawień "film gate" w kamerze, najlepiej zostaw domyślną 35mm a szerokość kadru reguluj parametrem focal lenght. Będziesz miał odniesienie do fizycznie poprawynch ogniskowych obiektywów i łatwiej będzie Ci w przyszłości bo przykładowo do wnętrz lepiej nie używać ogniskowych szerszych niż 16mm (dla pełnej klatki 35mm) gdyż poniżej tej wartości zniekształcenia są już wynaturzone i nie stosuje się ich w rzeczywistej fotografii, parametru zoom używaj tylko gdy chcesz mieć odniesienie do matryc aparatów o nie pełnej klatce tak zwanych croppów (1.5 dla nikona sony i innych, 1.6 dla Canona). Druga sprawa to ergonomia, głownie chodzi mi o kuchnie. Masz masę małych niewygodnych szafek i ani jednaj szuflady. Pobserwój gotowe kuchnie a najlepiej odpal sobie planer kuchni na stronie IKEA i załaduj jakiś przykładowy projekt. Gotowe modele mebli kuchennych IKEA znajdziesz w Warehouse sketchupa. Prawna w podstawowych założeniach kuchnia nie będzie tak rozpraszać. Z drzwiami też jest coś nie tak, jeżeli blat kuchnie masz na 90 to klamka jest na 120cm, o 15-20 za wysoko. Dodaj jeszcze detalu. Poduszki na kanapie, kable przy lampie i dodaj sztuczne światło do opraw.
anesthetized Napisano 5 Luty 2017 Autor Napisano 5 Luty 2017 Po dłuższej przerwie mały update. Popracowałem trochę nad oświetleniem i materiałami. @ stormwind Cenna uwaga odnośnie kamery! Zapamiętam sobie na przyszłość. Postaram się coś pokombinować z kuchnią i poprawię resztę detali. Wyjaśnij mi proszę kwestię sztucznego oświetlenia. Jest to scena dzienna, więc, czy sztuczne oświetlenie ma sens? @ poxin Proszę o wyjaśnienie o co chodzi z global illumination. Scena jest oświetlana mapą hrdi i vray sun.
stormwind Napisano 6 Luty 2017 Napisano 6 Luty 2017 (edytowane) Jest to scena dzienna, więc, czy sztuczne oświetlenie ma sens? Tak. Spróbuj, potestuj. Nie jest to reguła, ale sztuczne światło dopełnia scenę. Jest to też specyficzne dla każdego projektu i klimatu jaki chcesz uzyskać, czasem pomaga, czasem nie, póki nie spróbujesz nie ocenisz. Jeżeli chcesz robić dobre wizualizacje wnętrz to musisz poobserwować jak w praktyce wygląda fotografia wnętrz, nawet jakieś podstawy na Youtube. Poza sztucznym oświetleniem ze źródeł światła wnętrza czyli lamp na suficie, lamp stojących, dekoracyjnych itp czasem używa się jeszcze softboxów, i innych tricków dla wydobycia głębi oświetlenia. Przyjrzyj się jak wyglądają dobre zdjęcia wnętrz w internecie. Pominę na razie kwestię, że czasem za jednym zdjęciem, kryje się kilka zdjęć z różną ekspozycjia + ujęcia doświetlane softboxem, filtrami polaryzacyjnymi i wszystko maskowane w photoshopie wg potrzeb. Edytowane 6 Luty 2017 przez stormwind
skalpel3d Napisano 6 Luty 2017 Napisano 6 Luty 2017 anesthetized wygląda ze praktycznie niewiele zmieniłeś z tego co pisaliśmy ci wcześniej scena nadal wygląda nieciekawie i ciagle masz wcześniejsze mankamenty może jak zamierzasz się uczyć stwórz najpierw sobie prosta scene na której dopracujesz rodzaje oświetlenia i parametrów kamery jak także same materiały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się