Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Pracuję na starym 3ds max 2, gdyż np. 5 nie działa u mnie (ale to osobny problem)

Problem z wierzchołkami polega na tym że:

- Wyjątkowo trudne jest wybranie konkretnego vertexa, muszę zaznaczać obszar w którym jest vertex, w efekcie czasem uda się go zaznaczyć.

- Przesunięcie wybranego vertexa jest już praktycznie niemożliwe.

O CO CHODZI?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.

Napisano

fidelpatcha: nie wiem czy jest cos takiego w tak archaicznym maxie ale uzyj funkcji ignore backfacing wtedy tylko te wiercholki ktore beda z przodu beda zaznaczone, no i oczywiscie uzywaj okna perspective(user) zeby sobie troszku obrocic obraz i zlapac wiercholek "z tylu"

 

a czemu nie mozna ruszyc to nie wiem, nie spotkalem sie jeszcze

Napisano
  • Autor

Rzecz w tym, że kursor przy wyborze vertexa, czy przy próbie przemieszczenia, po znalezieniu się w odpowiednim miejscu powinien zmienić się na odpowiedni symbol - u mnie tego nie robi !!!

I tak modelowanie zostaje mocno ograniczone

I owszem jest to w Max2 możliwe, znajomy to robi...

Napisano
Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.

 

Spróbuj użyć klawiszy f5 -f8, możesz mieć zablokowaną tylko jedną oś do transformacji, np. x wtedy już po y nie możesz się poruszać. w/w klawiszami możesz to zmienić.

Napisano

Nope, Vorex.

Funkcję ograniczenia osi już dawno znam, to nie to. Chodzi o to, że np. jest pionowo edge i na jej środku vertex. Próbuje go przesunąć w bok, a on tylko jeździ w górę/dół. NIe jest tak zawsze, tylko czasami.

Napisano

Zresztą, lepiej to sam zobacz. Spróbuj przesunąć którykolwiek z środkowych vertexów w tym "prostopadłościanie" wyrastającym z obiektu do zewnątrz.

Napisano

nie wlaczyles przypadkiem jakiegos "coinstraints'a" w editable poly? (podmenu edit geometry)

Napisano

łi łi dzięki kozioo!

Nie wiedziałem co to jest i ustawłem na face. Teraz po ustawieniu na none jest wszystko OK. Myślałem że ma to jakiś związek z funkcją create. Do czego wogóle są te coinstrantsy czy jakoś tak?

Napisano

własnie do tego, żeby ograniczyć ruch vertexa to jednej krawędzi, bądź płaszczyzny ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności