Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Pracuję na starym 3ds max 2, gdyż np. 5 nie działa u mnie (ale to osobny problem)

Problem z wierzchołkami polega na tym że:

- Wyjątkowo trudne jest wybranie konkretnego vertexa, muszę zaznaczać obszar w którym jest vertex, w efekcie czasem uda się go zaznaczyć.

- Przesunięcie wybranego vertexa jest już praktycznie niemożliwe.

O CO CHODZI?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.

Napisano

fidelpatcha: nie wiem czy jest cos takiego w tak archaicznym maxie ale uzyj funkcji ignore backfacing wtedy tylko te wiercholki ktore beda z przodu beda zaznaczone, no i oczywiscie uzywaj okna perspective(user) zeby sobie troszku obrocic obraz i zlapac wiercholek "z tylu"

 

a czemu nie mozna ruszyc to nie wiem, nie spotkalem sie jeszcze

Napisano
  • Autor

Rzecz w tym, że kursor przy wyborze vertexa, czy przy próbie przemieszczenia, po znalezieniu się w odpowiednim miejscu powinien zmienić się na odpowiedni symbol - u mnie tego nie robi !!!

I tak modelowanie zostaje mocno ograniczone

I owszem jest to w Max2 możliwe, znajomy to robi...

Napisano
Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.

 

Spróbuj użyć klawiszy f5 -f8, możesz mieć zablokowaną tylko jedną oś do transformacji, np. x wtedy już po y nie możesz się poruszać. w/w klawiszami możesz to zmienić.

Napisano

Nope, Vorex.

Funkcję ograniczenia osi już dawno znam, to nie to. Chodzi o to, że np. jest pionowo edge i na jej środku vertex. Próbuje go przesunąć w bok, a on tylko jeździ w górę/dół. NIe jest tak zawsze, tylko czasami.

Napisano

Zresztą, lepiej to sam zobacz. Spróbuj przesunąć którykolwiek z środkowych vertexów w tym "prostopadłościanie" wyrastającym z obiektu do zewnątrz.

Napisano

nie wlaczyles przypadkiem jakiegos "coinstraints'a" w editable poly? (podmenu edit geometry)

Napisano

łi łi dzięki kozioo!

Nie wiedziałem co to jest i ustawłem na face. Teraz po ustawieniu na none jest wszystko OK. Myślałem że ma to jakiś związek z funkcją create. Do czego wogóle są te coinstrantsy czy jakoś tak?

Napisano

własnie do tego, żeby ograniczyć ruch vertexa to jednej krawędzi, bądź płaszczyzny ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.