fidelpatcha Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Witam. Pracuję na starym 3ds max 2, gdyż np. 5 nie działa u mnie (ale to osobny problem) Problem z wierzchołkami polega na tym że: - Wyjątkowo trudne jest wybranie konkretnego vertexa, muszę zaznaczać obszar w którym jest vertex, w efekcie czasem uda się go zaznaczyć. - Przesunięcie wybranego vertexa jest już praktycznie niemożliwe. O CO CHODZI?
haliq Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.
illy Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 fidelpatcha: nie wiem czy jest cos takiego w tak archaicznym maxie ale uzyj funkcji ignore backfacing wtedy tylko te wiercholki ktore beda z przodu beda zaznaczone, no i oczywiscie uzywaj okna perspective(user) zeby sobie troszku obrocic obraz i zlapac wiercholek "z tylu" a czemu nie mozna ruszyc to nie wiem, nie spotkalem sie jeszcze
fidelpatcha Posted October 28, 2004 Author Posted October 28, 2004 Rzecz w tym, że kursor przy wyborze vertexa, czy przy próbie przemieszczenia, po znalezieniu się w odpowiednim miejscu powinien zmienić się na odpowiedni symbol - u mnie tego nie robi !!! I tak modelowanie zostaje mocno ograniczone I owszem jest to w Max2 możliwe, znajomy to robi...
Vorek Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza. Spróbuj użyć klawiszy f5 -f8, możesz mieć zablokowaną tylko jedną oś do transformacji, np. x wtedy już po y nie możesz się poruszać. w/w klawiszami możesz to zmienić.
haliq Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Nope, Vorex. Funkcję ograniczenia osi już dawno znam, to nie to. Chodzi o to, że np. jest pionowo edge i na jej środku vertex. Próbuje go przesunąć w bok, a on tylko jeździ w górę/dół. NIe jest tak zawsze, tylko czasami.
haliq Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Zresztą, lepiej to sam zobacz. Spróbuj przesunąć którykolwiek z środkowych vertexów w tym "prostopadłościanie" wyrastającym z obiektu do zewnątrz.
kozioo Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 nie wlaczyles przypadkiem jakiegos "coinstraints'a" w editable poly? (podmenu edit geometry)
haliq Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 łi łi dzięki kozioo! Nie wiedziałem co to jest i ustawłem na face. Teraz po ustawieniu na none jest wszystko OK. Myślałem że ma to jakiś związek z funkcją create. Do czego wogóle są te coinstrantsy czy jakoś tak?
kozioo Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 własnie do tego, żeby ograniczyć ruch vertexa to jednej krawędzi, bądź płaszczyzny ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now