Napisano 28 Październik 200420 l Witam. Pracuję na starym 3ds max 2, gdyż np. 5 nie działa u mnie (ale to osobny problem) Problem z wierzchołkami polega na tym że: - Wyjątkowo trudne jest wybranie konkretnego vertexa, muszę zaznaczać obszar w którym jest vertex, w efekcie czasem uda się go zaznaczyć. - Przesunięcie wybranego vertexa jest już praktycznie niemożliwe. O CO CHODZI?
Napisano 28 Październik 200420 l Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza.
Napisano 28 Październik 200420 l fidelpatcha: nie wiem czy jest cos takiego w tak archaicznym maxie ale uzyj funkcji ignore backfacing wtedy tylko te wiercholki ktore beda z przodu beda zaznaczone, no i oczywiscie uzywaj okna perspective(user) zeby sobie troszku obrocic obraz i zlapac wiercholek "z tylu" a czemu nie mozna ruszyc to nie wiem, nie spotkalem sie jeszcze
Napisano 28 Październik 200420 l Autor Rzecz w tym, że kursor przy wyborze vertexa, czy przy próbie przemieszczenia, po znalezieniu się w odpowiednim miejscu powinien zmienić się na odpowiedni symbol - u mnie tego nie robi !!! I tak modelowanie zostaje mocno ograniczone I owszem jest to w Max2 możliwe, znajomy to robi...
Napisano 28 Październik 200420 l Ja też mam problem z vertexami, napiszę go tutaj, nie będę zakładać nowego wątku. Pracuje na MAXie 5. Gdy modeluję jakiś obiekt w E_Poly na poziomie vetexów, czasami zdarza się że nie mogę ruszyć vertexa w danym kierunku. Nie mogę nic wykombinować jak to obejść. Myslę że to może być podobny problem jak fidelpacza. Spróbuj użyć klawiszy f5 -f8, możesz mieć zablokowaną tylko jedną oś do transformacji, np. x wtedy już po y nie możesz się poruszać. w/w klawiszami możesz to zmienić.
Napisano 29 Październik 200420 l Nope, Vorex. Funkcję ograniczenia osi już dawno znam, to nie to. Chodzi o to, że np. jest pionowo edge i na jej środku vertex. Próbuje go przesunąć w bok, a on tylko jeździ w górę/dół. NIe jest tak zawsze, tylko czasami.
Napisano 29 Październik 200420 l Zresztą, lepiej to sam zobacz. Spróbuj przesunąć którykolwiek z środkowych vertexów w tym "prostopadłościanie" wyrastającym z obiektu do zewnątrz.
Napisano 29 Październik 200420 l nie wlaczyles przypadkiem jakiegos "coinstraints'a" w editable poly? (podmenu edit geometry)
Napisano 29 Październik 200420 l łi łi dzięki kozioo! Nie wiedziałem co to jest i ustawłem na face. Teraz po ustawieniu na none jest wszystko OK. Myślałem że ma to jakiś związek z funkcją create. Do czego wogóle są te coinstrantsy czy jakoś tak?
Napisano 29 Październik 200420 l własnie do tego, żeby ograniczyć ruch vertexa to jednej krawędzi, bądź płaszczyzny ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto