lukejadi Napisano 21 Luty 2017 Napisano 21 Luty 2017 Cześć. Męczę się od paru dni z jednym problemem. Renderuję animację z samochodem. Chcę wyrenderować wszystkie obiekty ktore maja konkretny material ale tak, żeby zachować ich oryginalną "widocznosc". Ten obrazek może to wyjasni. Otrzymuje to co jest jako 2. A chce otrzymac 3. Bawilem sie "render elements" w "render setup" ale nie wychodzi. Z góry dzięki za pomoc.
Maciek Jutrzenka Napisano 21 Luty 2017 Napisano 21 Luty 2017 zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc
lukejadi Napisano 21 Luty 2017 Autor Napisano 21 Luty 2017 Aha czyli skrypty jakies pisac? Kurde myslalem ze bedzie latwiej... :) Ale dzieki za odpowiedz
Ania Napisano 21 Luty 2017 Napisano 21 Luty 2017 Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements.
stormwind Napisano 21 Luty 2017 Napisano 21 Luty 2017 (edytowane) zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc Maćku napisz koledze jak zrobił byś to po koleii w 3ds Maxie,bo też jestem Ciekawy, i co z tylnymi ściankami obiektów? lukejadi możesz tez użyć skryptu do wyrenderowania masek object ID bez zmiany materiałów w scenie. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask Edytowane 21 Luty 2017 przez stormwind
lukejadi Napisano 23 Luty 2017 Autor Napisano 23 Luty 2017 Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements. Dzięku Aniu. Material ID zadzialal! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się