Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć. Męczę się od paru dni z jednym problemem. Renderuję animację z samochodem. Chcę wyrenderować wszystkie obiekty ktore maja konkretny material ale tak, żeby zachować ich oryginalną "widocznosc". Ten obrazek może to wyjasni. Otrzymuje to co jest jako 2. A chce otrzymac 3. Bawilem sie "render elements" w "render setup" ale nie wychodzi. Z góry dzięki za pomoc.

 

help.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 950
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc

Napisano
  • Autor

Aha czyli skrypty jakies pisac? Kurde myslalem ze bedzie latwiej... :) Ale dzieki za odpowiedz

Napisano

Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements.

Napisano
zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc

 

Maćku napisz koledze jak zrobił byś to po koleii w 3ds Maxie,bo też jestem Ciekawy, i co z tylnymi ściankami obiektów?

 

lukejadi możesz tez użyć skryptu do wyrenderowania masek object ID bez zmiany materiałów w scenie.

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask

Edytowane przez stormwind

Napisano
  • Autor
Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements.

 

 

 

Dzięku Aniu. Material ID zadzialal! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności