Napisano 21 Luty 20178 l Cześć. Męczę się od paru dni z jednym problemem. Renderuję animację z samochodem. Chcę wyrenderować wszystkie obiekty ktore maja konkretny material ale tak, żeby zachować ich oryginalną "widocznosc". Ten obrazek może to wyjasni. Otrzymuje to co jest jako 2. A chce otrzymac 3. Bawilem sie "render elements" w "render setup" ale nie wychodzi. Z góry dzięki za pomoc.
Napisano 21 Luty 20178 l zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc
Napisano 21 Luty 20178 l Autor Aha czyli skrypty jakies pisac? Kurde myslalem ze bedzie latwiej... :) Ale dzieki za odpowiedz
Napisano 21 Luty 20178 l Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements.
Napisano 21 Luty 20178 l zrobiłbym shader który oddawał by inne kolory za każdym razem gdy przez coś przechodzi. zrobiłbym nową warstwę. i ustawił w niej że nadpisuje ona wszystkie shadery etc. tak że całe auto jest renderowane z tym shaderem. i wten sposób miałbyś maskę. która by np na zielono wyrenderowała ci tylko powierzchnie widoczne. a np na czerwone. te głębiej etc. na niebiesko jeszcze głebiej etc Maćku napisz koledze jak zrobił byś to po koleii w 3ds Maxie,bo też jestem Ciekawy, i co z tylnymi ściankami obiektów? lukejadi możesz tez użyć skryptu do wyrenderowania masek object ID bez zmiany materiałów w scenie. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask Edytowane 21 Luty 20178 l przez stormwind
Napisano 23 Luty 20178 l Autor Użyj material ID. Wszystkie materiały do multisub, i renderujesz ID z Render Elements. Dzięku Aniu. Material ID zadzialal! :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto