Mortom Napisano 27 Luty 2017 Napisano 27 Luty 2017 Witam, Mam pytanie do użytkowników który działają w blenderze z v-rayem. Otóż nosze się z zamiarem kupna v-raya pod Blendera ale nie wiem jaką wersję wybrać. Czy pod linuxa czy pod windowsa. Która stabilniejsza? Czy pod jakąś platformą v-ray działa lepiej? np. jak to się ma z cycesem, że pod linuxa jest przyrost mocy. P.S. Cycles to dobry render ale wolny a odszumowanie to dla mnie nieustanny koszmar. Niewiem jak produkcyjnie można go używać. Może są jakieś patenty/triki ale ja ich nie znam. Przekopałem furę kontentu i wychodzi na to, że trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyniki renderu. Niestety nie stać mnie na długie czasy renderu :( Pozdr. i czekam na wasze opinie.
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Luty 2017 Napisano 27 Luty 2017 jeżeli masz takie problemy z cyclesem to z vray'em będziesz miał według mnie jeszcze większe.. imho tak Vray jest szybszy od cyclesa ale jeśli umiesz go ustawić. a jest to dużo trudniejsze niż ustawienie cyclesa. myślę że powinieneś porozmawiać z lechem. który jest w sumie chyba najbardziej doświadczonym archwizowcem używającym blendera zarówno jako cycles i vray i corona.
Mortom Napisano 28 Luty 2017 Autor Napisano 28 Luty 2017 Jeśli chodzi o vray'a to pracuję na nim od lat i poznałem go całkiem dobrze, pod MAXem i pod MODO - i chwalę sobie ta elestyczność jaką ma. Fakt Cycles ma to do siebie, że z filmic blender potrafi wygenerować naprawdę przyjemny render bez zagłębianie się w "udawanie" GI materiału, czy zabawę z artefaktami GI. Ale potrzebuje masę więcej czasu na końcową wersję renderu. Wspomnę też, że jestem konwertytą jeśli chodzi o blendera. Podchodziłem do niego z 5 razy i odbijałem się od tego jego "ciekawych" rozwiązań ;) teraz wiem, że niepotrzebnie byłem uprzedzony - no ale to były czasy z przed Cycesa a Blender wtedy przypominał rewolucjonistę z pistoletem na wodę który planuje sam zatopić pancernik. @Maciek Jutrzenka Wybacz nie siedzę już tak na forum jak kiedyś... o jakiego lecha chodzi? :) podeślij namiar na priva czy cuś ;) Pozdr. i dzięki za odpowiedzi
Pawelkos Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 (..) Testowalem v-raya ostatnio i jakos mi do gustu ni eprzypadl. Moze dlatego, ze rownoczesnie zaglebialem sie w 3Delighta i v-ray ni eblyszczal juz tak szybkoscia ;) Zaciekawiles mnie ta opinia. Mozesz powiedziec jaka wersje v-raya i 3DeLight porownywalas, pod jakim systemem i z jakim softem?
Zuorion Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 o jakiego lecha chodzi? :)i http://max3d.pl/forum/members/23380-le_chu i http://www.chocofur.com/
elieli Napisano 23 Marzec 2017 Napisano 23 Marzec 2017 Cześć, mam Vray'a aktualnie w wersji 3,5. Działa pod linuxem i windowsem, ale siedzę w Windzie bo PS i soft typu CAD. Tak czy inaczej od pewnego momentu Vray ma denoise'a wbudowanego i można nawet na brutforcie wyciągnąć fajny efekt i dosyć szybko. Największą wadą V-ray jak dla mnie jest jego integracja. System nodów w porównaniu z cycles jest skomplikowany, ma trochę bugów i dodatkowych ograniczeń względem innych platform. Da się z niego korzystać, ale trzeba nauczyć się drobnych foszków.
Mortom Napisano 31 Marzec 2017 Autor Napisano 31 Marzec 2017 Hej, Zakupiłem V-ray'a i od paru dni klepie wizki. Ale mam pytanie: czy ktoś z was dysponuje kompletnym opisem nodów do niego? Bo chaosi "zapomnieli" dodać opisy większości nodów. Często zdarza się, że wiem jakiej opcji użyć ale totalnie nie wiem gdzie ją znajdę lub jak ją podpiąć w node edydtorze. A o to moje świeże odczucia jeśli chodzi o build v-ray'a pod blendera: - mapowanie tekstur - kompletne dziwo, niepotrzebne skomplikowanie (chyba że coś robię źle) - edytowanie kolorów tekstur (lubię robić to w edytorze i nie tworzyć milion wariacji koloru na dysku) - zamiast dodać prosty curve editor lub levels muszę się męczyć tylko z color correction lub output (wykastrowane opcje z 3DS MAXa) - material editor a raczej preview ma się słabo. Ma nieznaczny lag - w sumie mała pierdoła ale jak robię częstą korektę materiału w nodach potrafi trochę wkurzyć to lekkie lecz upierdliwe przycięcie bendera. Może jeszcze jak się uczę co i gdzie do czego to robię edycję częściej niż powinienem ale baza materiałów zaczyna się powoli zapełniać i mam cichą nadzieje, że coś się w tej sprawie zmieni. Podgląd materiału też coś mi szwankuje bo chyba renderuje się w przestrzeni kolorów sRGB co zniekształca odbiór materiału w scenie. - totalnie nie mam pojęcia jak odpalić RT. Niby jest opcja z wyborem silnika ale nie działa (chyba, że znowu coś robię źle) - podgląd tekstur w viewporcie - niby jest ale prymitywny, działający tylko z mapami UV - nie udało mi się zaimportować sceny vrscene - mimo dostępnej opcji importu. Tak samo sprawa ma się z wyciąganiem materiałów z vrscene - robi się jakaś niestawna kasza nieprzydatna do niczego. Na razie tyle. Pozdr.
elieli Napisano 13 Maj 2017 Napisano 13 Maj 2017 Cześć, jakiś czas temu twórca pluginu na swoim youtube pokazywał RT, można było obracać sceną na żywo itd. Było to jakieś 2 lata temu, później filmik zniknął.... a integracja nigdy nie pojawiła się. W moim odczuciu, V-ray to jeden z najgorzej zintegrowanych silników z Blenderem. Ma dużą funkcjonalność, ale wiele rzeczy działa w sposób niejasny, lub działa, a obecnie przestała. Wspomniany przez ciebie import sceny, kiedyś działał obecnie już nie. RT, da się odpalić, ale kamerą nie poruszasz. Podgląd tekstur, cóż zatrzymał się na poziomie Blender Internal i multitexture. Momentami ma wrażenie, że Chaosgroup wtopił na tej implementacji i nie rozwijaj jej w żaden sesnowny sposób, a szkoda. Bardzo często jest tak, że jak mam małą scenę, wybieram cycles, jest szybciej, a z czasem nauczyłem się usuwać szum. Owszem renderuje się dłużej, ale jak jest mała rzecz, to i ustawia się wszystko szybciej. Czasem warto pisać na forum Chaos Group, odpowiadają, coś zmieniają, pomagają. etc. Powodzenia
elieli Napisano 13 Maj 2017 Napisano 13 Maj 2017 Mój błąd, coś się zmienia. Tutaj jest wątek: [link]https://forums.chaosgroup.com/showthread.php?92102-V-Ray-for-Blender-3-5/page14[/link] Dodatkowo, najnowsze wersje możesz pobrać stąd: https://nightlies.chaosgroup.com Podobno, powstaje wersja 3.5 exportera i faktycznie pracują nad realtime.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się