Jump to content
  • 0

[Zadania] Teren górzysty/schody/drzewa


Question

Witam,

Potrzebuje pomocy / informację gdzie znajdę poradniki jak wykonać poniższe zadania:

 

1. Za modeluj górzysty teren. Teren powinien znajdować się w początku układu współrzędnych sceny.

2. Na jedno wzniesienie prowadzą schody (max kilkanaście stopni).

3. Ustaw w różnych miejscach ternu 3 różne drzewa i nadaj im różne rozmiary. Drzewa powinny związane z terenem w taki sposób że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu.

4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720

 

Z góry dziekuje

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

0d.1 Górzysty teren jest najlepiej wymodelować za pomocą tekstur "height maps" i modyfikatora "displace". Wydaje mi się że jest to najprostsza metoda wymodelowania terenu i najszybsza. Poniżej masz mój poradniki jak wymodelować prostą wyspę za pomocą owych opcji. Co prawda poradnik jest kierowany do osób które tworzą mapy do GTA SA ale sposób podejścia jest takim. Nie wiem tylko o co chodzi z tym początkowym układem współrzędnych sceny.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

1. Za modeluj górzysty teren. Teren powinien znajdować się w początku układu współrzędnych sceny.

 

zakładając, że teren jest kwadratem, przesuń jego pivot point w lewy dolny róg i nadaj współrzędne 0,0,0

 

2. Na jedno wzniesienie prowadzą schody (max kilkanaście stopni).

 

możesz zrobić spline, dopasować go do terenu i spacing tool'em rozmiescic po tym splajnie stopnie (stawiasz ile ich ma byc)

 

3. Ustaw w różnych miejscach ternu 3 różne drzewa i nadaj im różne rozmiary. Drzewa powinny związane z terenem w taki sposób że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu.

 

moze wystarczy zgrupować te drzewa i teren

 

4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720

 

F10, ustawiasz rozdzielczosc, potem F9- render

Link to post
Share on other sites
  • 0

Udało mi się coś stworzyć. - oczywiście muszę nad ty popracować.

 

2. schody zrobiłem geometry -> stairs -> straight stairs

 

3. Co do drzew "Drzewa powinny być związane z terenem w taki sposób, że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu" wiecie może co to oznacza ?

 

Co do

 

"4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720

 

F10, ustawiasz rozdzielczosc, potem F9- render"

 

robię w ten sposób ale potem nie da się tego zapisać, tylko mogę wydrukować lub do pdf

 

 

attachment.php?attachmentid=103700&stc=1&d=1491165447

Edited by Mathias
Link to post
Share on other sites
  • 0

3. Ciężko powiedzieć co autor miał na myśli, ale jeśli zgrupujesz drzewa i teren to tak właśnie będzie

4. Kożystasz z vray frame buffer? Jeśli tak to zapisujesz render klikając w ikonę dyskietki

Link to post
Share on other sites
  • 0
3. Ciężko powiedzieć co autor miał na myśli, ale jeśli zgrupujesz drzewa i teren to tak właśnie będzie

4. Kożystasz z vray frame buffer? Jeśli tak to zapisujesz render klikając w ikonę dyskietki

W jaki sposób mogę dokonać grupowania ?

Znasz się może na Unity również ?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy