Napisano 9 Marzec 20178 l Witam, Potrzebuje pomocy / informację gdzie znajdę poradniki jak wykonać poniższe zadania: 1. Za modeluj górzysty teren. Teren powinien znajdować się w początku układu współrzędnych sceny. 2. Na jedno wzniesienie prowadzą schody (max kilkanaście stopni). 3. Ustaw w różnych miejscach ternu 3 różne drzewa i nadaj im różne rozmiary. Drzewa powinny związane z terenem w taki sposób że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu. 4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720 Z góry dziekuje
Napisano 13 Marzec 20178 l 0d.1 Górzysty teren jest najlepiej wymodelować za pomocą tekstur "height maps" i modyfikatora "displace". Wydaje mi się że jest to najprostsza metoda wymodelowania terenu i najszybsza. Poniżej masz mój poradniki jak wymodelować prostą wyspę za pomocą owych opcji. Co prawda poradnik jest kierowany do osób które tworzą mapy do GTA SA ale sposób podejścia jest takim. Nie wiem tylko o co chodzi z tym początkowym układem współrzędnych sceny.
Napisano 13 Marzec 20178 l http://ngplant.org/webplant/webplant.html na dole strony masz przykładowe drzewa
Napisano 26 Marzec 20178 l 1. Za modeluj górzysty teren. Teren powinien znajdować się w początku układu współrzędnych sceny. zakładając, że teren jest kwadratem, przesuń jego pivot point w lewy dolny róg i nadaj współrzędne 0,0,0 2. Na jedno wzniesienie prowadzą schody (max kilkanaście stopni). możesz zrobić spline, dopasować go do terenu i spacing tool'em rozmiescic po tym splajnie stopnie (stawiasz ile ich ma byc) 3. Ustaw w różnych miejscach ternu 3 różne drzewa i nadaj im różne rozmiary. Drzewa powinny związane z terenem w taki sposób że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu. moze wystarczy zgrupować te drzewa i teren 4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720 F10, ustawiasz rozdzielczosc, potem F9- render
Napisano 2 Kwiecień 20177 l Autor Udało mi się coś stworzyć. - oczywiście muszę nad ty popracować. 2. schody zrobiłem geometry -> stairs -> straight stairs 3. Co do drzew "Drzewa powinny być związane z terenem w taki sposób, że zmiana położenia terenu w scenie nie powoduje zmiany położenia drzew względem terenu" wiecie może co to oznacza ? Co do "4. Wygeneruj scenę w postaci obrazu o rozdzielczości 1280x720 F10, ustawiasz rozdzielczosc, potem F9- render" robię w ten sposób ale potem nie da się tego zapisać, tylko mogę wydrukować lub do pdf Edytowane 2 Kwiecień 20177 l przez Mathias
Napisano 5 Kwiecień 20177 l 3. Ciężko powiedzieć co autor miał na myśli, ale jeśli zgrupujesz drzewa i teren to tak właśnie będzie 4. Kożystasz z vray frame buffer? Jeśli tak to zapisujesz render klikając w ikonę dyskietki
Napisano 5 Kwiecień 20177 l Autor 3. Ciężko powiedzieć co autor miał na myśli, ale jeśli zgrupujesz drzewa i teren to tak właśnie będzie 4. Kożystasz z vray frame buffer? Jeśli tak to zapisujesz render klikając w ikonę dyskietki W jaki sposób mogę dokonać grupowania ? Znasz się może na Unity również ?
Napisano 5 Kwiecień 20177 l grupowanie robisz zaznaczajac obiekty i klikajac group w menu- 3cie od lewej. na unity nie, bardziej unreal engine chociaz i to tak sobie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto