Napisano 20 Kwiecień 20177 l Witam, długo zabierałem się za zadanie tego pytania na forum, bo temat wydaje się wałkowany już kilkakrotnie w internetach. A jednak nadal nie mogę sobie z tym poradzić. Na tym forum konkretnie takiego zapytania nie widziałem. Tylko raz udało mi się eksportować tekstury wraz z budynkiem i był to mój pierwszy projekt. Było to 3tyg. temu i do tej pory nie mam pojęcia jak tego dokonałem. Z reguły moja końcowa praca wygląda tak: Obiekt: Edit Poly Material Editor: w nim wybieram tekstury z Bitmapy, szachownicę, albo po prostu dobieram kolor poprzez okienko Diffuse(może powinienem Specular? ;o), nakładam na obiekt, ustawiam podgląd. Obiekt: Collapse; z Edit Poly do Edit Mesh Export>Export Selected>zapisuję w formacie FBX(jaka jest różnica między .obj, a .fbx?)>w okienku "FBX Export" nic nie zmieniam. Z czasem pojawiły mi się tekstury po importowaniu obiektu do 3dsmaxa(po którejś tam kombinacji z zapisem). W Unity jednak ich nie ma. Czy ktoś może lakonicznie wytłumaczyć ten proces? I czy mogę eksportować tekstury powstałe z palety kolorów w 3dsmaxie? Grafika w naszym projekcie ma być prosta, toteż nie zależy mi na teksturach z internetu, a bardziej na kolorach powstałych w 3dsmaxie. Pozdrawiam.
Napisano 21 Kwiecień 20177 l http://polycount.com/discussion/143631/materials-missing-on-fbx-import https://docs.unity3d.com/400/Documentation/Components/FBXImporter-Model.html http://aecobjects.com/2014/10/which_format_is_better/ http://answers.unity3d.com/questions/442589/what-format-should-i-use-for-3d-assets-obj-or-fbx.html http://polycount.com/discussion/169104/fbx-vs-obj Edytowane 30 Kwiecień 20177 l przez Idaho
Napisano 30 Kwiecień 20177 l Sprawdź jeszcze to, tak przy okazji znalazłem, może o to chodzi. Unity ma swoje reguły i chyba o to chodzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto