tr000tyl Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 Witam. Borykam sie ciągle z problemem jakim jest czas renderowania dużych scen. Nie wiem czy moje ustawienia w Vray są zbyt wysokie ale rendering, który ma 8000x6000 piks renderuje mi bardzo długo (ponad 48h). Zwłaszcza zieleń idzie bardzo ale to bardzo powoli. Czy to normalny czas renderowania??? Mam dwa procki (16 wątków). Używam HDRI (200 subdivs). ADAPTIVE IMAGE SAMPLER: Min sudivs: 1 Max subdivs: 50 Color thresh: 0.005 Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Bartek
Hris Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 A w tej scenie liście to geoemtria (czyli każdy liśc ma kształt prawdziwego liścia) czy obiekty typu "plane" z mapami z transparencją (opacity)?
tr000tyl Napisano 28 Kwiecień 2017 Autor Napisano 28 Kwiecień 2017 2x Intel Xeon X5570 2.93GHz A co do roślinności to różnie - niektóre (chyba większość) mają opacity
Endemi Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 Patrzyłeś może czy czasami powiększając rozdziałke nie przekraczasz możliwości ramu, który masz w kompie? Nie jestem ekspertem od vraya ale w wielu innych rendererach jak fizyczny ram się zapcha i windows zaczyna używać wirtualnego to czas renderowania potrafi się mooocno wydłużyć.
t0m3k Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 vray > global switches > odznacz swiatla i wlacz Override Mtl (wrzuc tam jasny szary VrayMtl) jesli renderuje sie w miare szybko to wlacz swiatla i zrob kolejny render / jesli wolno to sprawdz ustawienia Vray'a (AA, DMC...) jesli renderuje sie w miare szybko to wylacz Override i zrob kolejny render / jesli wolno to sprawdz swiatla jesli poprzedni render byl wolny to przyjzyj sie materialom w szczegolnosci SSS, z przezroczystoscia, mapami opacity (zeby czesciowo wykluczyc mapy opacity mozesz sprobowac odznaczyc Filter Maps w Vray > Global Switches albo calkowicie wylaczyc textury odznaczajac Maps)
tr000tyl Napisano 28 Kwiecień 2017 Autor Napisano 28 Kwiecień 2017 (edytowane) RAM'u mam 64 GB a render pożera 38 GB Ogólnie render idzie bardzo szybko tylko bardzo powoli renderuje zieleń. Edytowane 28 Kwiecień 2017 przez tr000tyl
Hris Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 Sprawdź czy mateiał liści nie ma przypadkiem włączonej refrakcji (jak dla szkła). Kolor refrkacji powinien być 0,0,0 czyli czarny (wyłączony). Do tego w ustawieniach Vray'a zmniejsz w zakładce Global Switches taką opcję "Max.transp.levels" z 50 na 25. Zobaczy czy mocno Ci się robią dziury czarne między liśćmi (jeśli się robi czarno między liśćmi to podbij do 30). I jeszcze jedno - jak masz IRRADIANCE ustawione dla takiej rozdziałki? Wystarczy Min rate na -4, a max rate na -3. ROzdziałkę masz tak wielką że nawet drobne elementy zostaną wyłapane przy -4;-3. Powodzenia!
xmass Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 Jeżeli to zieleń z everów to się renderuje długo ;) Sprawdź translucency/vray two sided mat czy jest w scenie. Powyłączaj jak jest i sprawdź czy lepiej. Blur w opacity mapach ustaw na 0,01.
polka dot Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/vraymtl-opacity skryptu nie testowałem, ale w opisie pisze, że pozwazla zmienić dla wszystkich materiałów tryb przezroczystości. w opcjach vraymtl możesz wybrać trzy różne, Clip jest najszybsze - znacznie skraca renderowanie materiałów z alphą
tr000tyl Napisano 28 Kwiecień 2017 Autor Napisano 28 Kwiecień 2017 Tak. Krzoczki od everów :) Dzięki za skrypt - jutro obadam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się