Jump to content

czy warto uczyc sie motionbuildera?


yulaw266

Recommended Posts

Czesc,

 

animuje w 3ds maxie w taki sposób, że w tło wklejam filmik z ruchami postaci (nagrany na kamerke) i na jego podstawie ustawiam biped aby odwzorowac ruchy, klatka po klatce, jest to dosc czasochlonne + nie bardzo odpowiada mi nieco toporny dla mnie timeline maxa. Wyczytalem gdzies ze najlepszym programem do robienia animacji postaci jest motionbuilder, ale nie wiem czy jest sens sie go uczyc i czy przy mojej technice animacji mi sie do czegokolwiek przyda. Czy moglibyscie mi wskazac wyrazna przewage tego programu nad 3ds maxem w tej kwestii? Nie potrzebuje dodawac w zadnym z programow fizyki ani nic takiego do postaci (tzn rig i skinning robie ofc, ale bez zadnego reactora czy costam), w motionbuilderze bym tez animowal wszystko klatka po klatce, czy jest wiec sens? Moze w nim warstwy timelineow sa jakies mniej toporne, dodawanie keyframeow fajniejsze itp? i wszystko idzie szybciej wiec warto? czy w motionbuilderze jest wgl mozliwosc zeby w tlo wgrac sekwencje obrazkow i na jej podstawie ustawiac postac?

 

pzdr

Edited by yulaw266
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Po roku zerkania na biurko obok gdzie pracował nasz animator śmiało mogę powiedzieć że warto. Rigowanie i skinning w Majce + Motion Builder do animacji. Przewaga nad innymi programami jest taka że to jest program wyspecjalizowany, nie musieli iść na żadne kompromisy jak w głównych pakietach. Cały interface jest dostosowany tylko pod animacje i robi się je zwyczajnie wygodniej i najszybciej. Warstwy, timeline, opcje playbacku, narzędzia do obróbki mocapu, wygodny retargeting - wszystko tam działa na tip-top.

Link to comment
Share on other sites

dzieki, a wiecie moze czy w MB jest mozliwosc wstawic filmik w tlo (albo jakos inaczej, np w maxie wstawiam sekwencje obrazow na zwykly plane), zeby on sie wyswietlal za moja postacia i zebym na jego podstawie mogl ukladac kosci w kolejnych klatkach? Wgl czy ukladanie kosci w przestrzeni w MB idzie duzo szybciej? Bo po to w 90% bym wykorzystywal ten program+ z tego co czytam dla lepszych timelinow i kluczowania, w maxie nie jest to zbyt przejrzyste

Link to comment
Share on other sites

Czesc, jak to jest ze skinowaniem w programach 3ds maxmotionbuilder? czy jak zrobie skinning postaci w 3dsie na bazie bipeda, a potem te postac bede animowal w mobu, to skinning bede musial robic tam raz jeszcze czy on sie zaimportuje do mobu z maxa? bo jesli mialbym tam robic drugi raz to bez sensu robic go najpierw w maksie. A moze nawet jesli by sie zaimportowal to i tak lepiej go nie robic w maksie tylko lepiej w mobu a potem wyeksportowac taki do 3dsa bo jest prostszy/fajniejszy? aha, mowie o starych wersjach programow max2010, mb2011, pzdr

Link to comment
Share on other sites

MB łyka skin zrobiony w innym sofcie więc nie musisz tego robić drugi raz. W MB jest chyba nawet jakaś opcja do skinowania, ale nie widziałem żeby ktoś tego używał chociaż raz :)

I tak, da się wrzucić film w tło i robić rotoskopię

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy