Napisano 18 Czerwiec 20177 l Czesc, animuje w 3ds maxie w taki sposób, że w tło wklejam filmik z ruchami postaci (nagrany na kamerke) i na jego podstawie ustawiam biped aby odwzorowac ruchy, klatka po klatce, jest to dosc czasochlonne + nie bardzo odpowiada mi nieco toporny dla mnie timeline maxa. Wyczytalem gdzies ze najlepszym programem do robienia animacji postaci jest motionbuilder, ale nie wiem czy jest sens sie go uczyc i czy przy mojej technice animacji mi sie do czegokolwiek przyda. Czy moglibyscie mi wskazac wyrazna przewage tego programu nad 3ds maxem w tej kwestii? Nie potrzebuje dodawac w zadnym z programow fizyki ani nic takiego do postaci (tzn rig i skinning robie ofc, ale bez zadnego reactora czy costam), w motionbuilderze bym tez animowal wszystko klatka po klatce, czy jest wiec sens? Moze w nim warstwy timelineow sa jakies mniej toporne, dodawanie keyframeow fajniejsze itp? i wszystko idzie szybciej wiec warto? czy w motionbuilderze jest wgl mozliwosc zeby w tlo wgrac sekwencje obrazkow i na jej podstawie ustawiac postac? pzdr Edytowane 18 Czerwiec 20177 l przez yulaw266
Napisano 18 Czerwiec 20177 l Po roku zerkania na biurko obok gdzie pracował nasz animator śmiało mogę powiedzieć że warto. Rigowanie i skinning w Majce + Motion Builder do animacji. Przewaga nad innymi programami jest taka że to jest program wyspecjalizowany, nie musieli iść na żadne kompromisy jak w głównych pakietach. Cały interface jest dostosowany tylko pod animacje i robi się je zwyczajnie wygodniej i najszybciej. Warstwy, timeline, opcje playbacku, narzędzia do obróbki mocapu, wygodny retargeting - wszystko tam działa na tip-top.
Napisano 19 Czerwiec 20177 l Warto. Maya + Mobu to naprawdę sensowny team. Aczkolwiek wg mnie Autodesk wkłada w Maya tyle developmentu że prawdopodobnie ubiją Mobu (ale to jeszcze potrwa)
Napisano 19 Czerwiec 20177 l Autor dzieki, a wiecie moze czy w MB jest mozliwosc wstawic filmik w tlo (albo jakos inaczej, np w maxie wstawiam sekwencje obrazow na zwykly plane), zeby on sie wyswietlal za moja postacia i zebym na jego podstawie mogl ukladac kosci w kolejnych klatkach? Wgl czy ukladanie kosci w przestrzeni w MB idzie duzo szybciej? Bo po to w 90% bym wykorzystywal ten program+ z tego co czytam dla lepszych timelinow i kluczowania, w maxie nie jest to zbyt przejrzyste
Napisano 19 Czerwiec 20177 l ... wszystko tam działa na tip-top. Ta .... oprócz UNDO :) Aczkolwiek wg mnie Autodesk wkłada w Maya tyle developmentu że prawdopodobnie ubiją Mobu (ale to jeszcze potrwa) wg mnie - też :)
Napisano 25 Lipiec 20177 l Autor Czesc, jak to jest ze skinowaniem w programach 3ds maxmotionbuilder? czy jak zrobie skinning postaci w 3dsie na bazie bipeda, a potem te postac bede animowal w mobu, to skinning bede musial robic tam raz jeszcze czy on sie zaimportuje do mobu z maxa? bo jesli mialbym tam robic drugi raz to bez sensu robic go najpierw w maksie. A moze nawet jesli by sie zaimportowal to i tak lepiej go nie robic w maksie tylko lepiej w mobu a potem wyeksportowac taki do 3dsa bo jest prostszy/fajniejszy? aha, mowie o starych wersjach programow max2010, mb2011, pzdr
Napisano 2 Sierpień 20177 l MB łyka skin zrobiony w innym sofcie więc nie musisz tego robić drugi raz. W MB jest chyba nawet jakaś opcja do skinowania, ale nie widziałem żeby ktoś tego używał chociaż raz :) I tak, da się wrzucić film w tło i robić rotoskopię
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto