Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czesc,

 

animuje w 3ds maxie w taki sposób, że w tło wklejam filmik z ruchami postaci (nagrany na kamerke) i na jego podstawie ustawiam biped aby odwzorowac ruchy, klatka po klatce, jest to dosc czasochlonne + nie bardzo odpowiada mi nieco toporny dla mnie timeline maxa. Wyczytalem gdzies ze najlepszym programem do robienia animacji postaci jest motionbuilder, ale nie wiem czy jest sens sie go uczyc i czy przy mojej technice animacji mi sie do czegokolwiek przyda. Czy moglibyscie mi wskazac wyrazna przewage tego programu nad 3ds maxem w tej kwestii? Nie potrzebuje dodawac w zadnym z programow fizyki ani nic takiego do postaci (tzn rig i skinning robie ofc, ale bez zadnego reactora czy costam), w motionbuilderze bym tez animowal wszystko klatka po klatce, czy jest wiec sens? Moze w nim warstwy timelineow sa jakies mniej toporne, dodawanie keyframeow fajniejsze itp? i wszystko idzie szybciej wiec warto? czy w motionbuilderze jest wgl mozliwosc zeby w tlo wgrac sekwencje obrazkow i na jej podstawie ustawiac postac?

 

pzdr

Edytowane przez yulaw266
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po roku zerkania na biurko obok gdzie pracował nasz animator śmiało mogę powiedzieć że warto. Rigowanie i skinning w Majce + Motion Builder do animacji. Przewaga nad innymi programami jest taka że to jest program wyspecjalizowany, nie musieli iść na żadne kompromisy jak w głównych pakietach. Cały interface jest dostosowany tylko pod animacje i robi się je zwyczajnie wygodniej i najszybciej. Warstwy, timeline, opcje playbacku, narzędzia do obróbki mocapu, wygodny retargeting - wszystko tam działa na tip-top.

Napisano

dzieki, a wiecie moze czy w MB jest mozliwosc wstawic filmik w tlo (albo jakos inaczej, np w maxie wstawiam sekwencje obrazow na zwykly plane), zeby on sie wyswietlal za moja postacia i zebym na jego podstawie mogl ukladac kosci w kolejnych klatkach? Wgl czy ukladanie kosci w przestrzeni w MB idzie duzo szybciej? Bo po to w 90% bym wykorzystywal ten program+ z tego co czytam dla lepszych timelinow i kluczowania, w maxie nie jest to zbyt przejrzyste

Napisano
... wszystko tam działa na tip-top.

 

Ta .... oprócz UNDO :)

 

Aczkolwiek wg mnie Autodesk wkłada w Maya tyle developmentu że prawdopodobnie ubiją Mobu (ale to jeszcze potrwa)

 

wg mnie - też :)

Napisano

Czesc, jak to jest ze skinowaniem w programach 3ds maxmotionbuilder? czy jak zrobie skinning postaci w 3dsie na bazie bipeda, a potem te postac bede animowal w mobu, to skinning bede musial robic tam raz jeszcze czy on sie zaimportuje do mobu z maxa? bo jesli mialbym tam robic drugi raz to bez sensu robic go najpierw w maksie. A moze nawet jesli by sie zaimportowal to i tak lepiej go nie robic w maksie tylko lepiej w mobu a potem wyeksportowac taki do 3dsa bo jest prostszy/fajniejszy? aha, mowie o starych wersjach programow max2010, mb2011, pzdr

Napisano

MB łyka skin zrobiony w innym sofcie więc nie musisz tego robić drugi raz. W MB jest chyba nawet jakaś opcja do skinowania, ale nie widziałem żeby ktoś tego używał chociaż raz :)

I tak, da się wrzucić film w tło i robić rotoskopię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności