Skocz do zawartości

Kiedy używać trójkątów w siatce?


Avatar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam może trochę głupie pytanie, kiedy używać trójkątów w siatce? Wszędzie zawsze czytałem żeby używać kwadratów, i choćby nie wiem co unikać wielokątów. Co do trójkątów jest różnie. Się już wielokrotnie spotkałem z momentami że bez trójkąta jest ciężko, i przeważnie powoduje to wygenerowanie dużo dodatkowych poligonów, głównie dlatego że dodaje cięcie wzdłuż całego loop-a poligonów.

 

Przykładowo:

74c9637a5196.png

Bardzo mi zależy żeby to stanowiło jedna siatkę, a nie wstawiać ten wklęsłej belki jako osobny obiekt, chyba że się tak robi?

Jak widać dałem tam trójkąt, żeby tego uniknąć musiałbym machnąć cięcie wzdłuż całego obiektu czego tez nie chce ?

Jakieś porady w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja bym to zrobił tak: (edit: w sumie ten dodatkowy loop jest tu zbędny, heh)

 

[ATTACH=CONFIG]104296[/ATTACH]

 

Ale to zależy co to w ogóle ma być. Może te loopy ogólnie by nmie przeszkadzały. Masz zamiar to bewelować ( :) ) lub mnożyć siatkę, wygładzać?

 

Ogólnie trójkąty chowa się tam gdzie nie przeszkadzają ;) Chyba, że to plaska , nie subdivowana powierzchnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde, tyle razy widziałem coś takiego a nawet przez myśl mi nie przeszło. A co do wygładzania wiem że ten dodatkowy loop by nawet pomógł, wiem że przy smooth dodaje się dodatkowe krawędzie przy brzegach, ale jest też coś takiego jak crease edge, nie wiem czy dobrze napisałem, co pozwala utrzymać nam ostra krawędź przy smooth. Chciałbym to potem zagęścić i spróbować dodać trochę detalu w trybie rzeźbienia, ale chce utrzymać siatkę do samego końca low pooly tak bardzo jak sie tylko da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koledzy wspominali - wszystko zależy od tego, do czego ten model ma służyć...

Zwykle model pod rzeźbienie zaczyna się od base mesha, jest kilka reguł których należy przestrzegać, dasz sobie radę.

Tak zaczęty model jak teraz spokojnie wykonaj tak, żeby po dodaniu smootha wyglądał dobrze, nie przejmuj się tymi kilkoma dodatkowymi poligonami, używaj support loop'ów, extrude a trójkątów wcale tak dużo nie powstanie.

Ogólnie rzecz ujmując, to na tym poziomie ma być wszystko ok, tu najbardziej dopracuj siatkę mając na względzie kolejne kroki jakie chcesz wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności