Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Backbruner to narzędzie dostarczane z 3ds Max'em. Backburner tylko rozdysponowuje pracę - rozsyła pliki do innych komputerów, tudzież kolejkuje render plików na jednym kompie. Backburner nie używa żadnych silników - on tylko odpala 3ds Max'a w tle - by po prostu scena wywołana do renderu się uruchomiła. Backburner pilnuje kiedy scena się skończy (na jednym czy na kilku kompach) by przydzielić następną pracę. W Twoim wypadku Backburner będzie zarządzać jednym kompem - więc będziesz musiał mieć uruchomione 3 pliki - Server, Monitor oraz Manager.

Manager - program który sprawdza ile w sieci jest tzw. server'ów gotowych otrzymać pracę, czyli JOB. Jeśli masz w sieci lokalnej kilka kompów na których odpaliłeś program SERVER (i podałeś poprawny numer IP na którym jest odpalony MANAGER) - to program Manager je wyłapie i będzie wysyłał do nich robotę.

Server - to program który zgłasza się do Manager'a że jest gotowy przyjąć "robotę", czyli czeka na pliki. Server odpalasz na kompach które mają coś renderować.

Monitor - to taka graficzna strona Manager'a - tam przydzielasz do roboty komputery które wykrył Manager.

Możesz mieć przykładowo -5 scen renderowanych Coroną, 3 sceny Vray'em i 8 scen Octan'em. Jeśli na kompach gdzie jest wysyłana robota są te silniki zainstalowane to te sceny się wyrenderują.

Jeszcze raz przypomnę - backburner nie używa silników renderujących, on tylko dba o to by manager rozsyłał pliki tam gdzie ty chcesz i przyporządkowuje pliki do danych komputerów by miały co robić. To Ty musisz zadbać o to by mieć na komputerach renderujących soft zgodny ze scenami które renderujesz.

Backburner to taki soft do tworzenia swojej własnej mini-renderfarmy. Przypominam też że jeśli masz 10 komputerów w domu, to nadal potrzebujesz tylko jedną kupioną licencję 3ds Max'a a nie 10 licencji. Backburner uruchamia Max'a w tle bez graficznego interfejsu użytkownika i w ten sposób licencja Autodesk'u pozwala na tworzenie renderfarm bez kupowania 300 licencji Max'a na 300 serwerów renderujących. Nikt by na to nie zarobił. Więc do modelowania, ustawiania scen musisz mieć legala, do renderowania po sieci 3ds Max'a instalujesz jako Render Slave.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności