speeddi13 Napisano 5 Październik 2017 Napisano 5 Październik 2017 Witam serdecznie, chciałbym zapytać czy ktoś wie czy do 3ds Maxa 2018 istnieje jakiś skrypt do rednerowanie kliku plików? Wcześniej miałem wersję 2016 i skrypt: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mfrender działał świetnie. Niestety pod wersją 2018 nie działa... Jakieś pomysły? Posiada ktoś? Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
stormwind Napisano 5 Październik 2017 Napisano 5 Październik 2017 Backburner. Konfiguracja na 1 jednostce. http://max3d.pl/forum/threads/88555-Renderowanie-U%C5%BCywanie-backburnera-jako-batch-render
speeddi13 Napisano 16 Październik 2017 Autor Napisano 16 Październik 2017 Dzięki chłopaki, ale mi tak naprawdę chodzi o V-ray'a. A Backburner nie jest chyba do Vraya?
Hris Napisano 16 Październik 2017 Napisano 16 Październik 2017 Backbruner to narzędzie dostarczane z 3ds Max'em. Backburner tylko rozdysponowuje pracę - rozsyła pliki do innych komputerów, tudzież kolejkuje render plików na jednym kompie. Backburner nie używa żadnych silników - on tylko odpala 3ds Max'a w tle - by po prostu scena wywołana do renderu się uruchomiła. Backburner pilnuje kiedy scena się skończy (na jednym czy na kilku kompach) by przydzielić następną pracę. W Twoim wypadku Backburner będzie zarządzać jednym kompem - więc będziesz musiał mieć uruchomione 3 pliki - Server, Monitor oraz Manager. Manager - program który sprawdza ile w sieci jest tzw. server'ów gotowych otrzymać pracę, czyli JOB. Jeśli masz w sieci lokalnej kilka kompów na których odpaliłeś program SERVER (i podałeś poprawny numer IP na którym jest odpalony MANAGER) - to program Manager je wyłapie i będzie wysyłał do nich robotę. Server - to program który zgłasza się do Manager'a że jest gotowy przyjąć "robotę", czyli czeka na pliki. Server odpalasz na kompach które mają coś renderować. Monitor - to taka graficzna strona Manager'a - tam przydzielasz do roboty komputery które wykrył Manager. Możesz mieć przykładowo -5 scen renderowanych Coroną, 3 sceny Vray'em i 8 scen Octan'em. Jeśli na kompach gdzie jest wysyłana robota są te silniki zainstalowane to te sceny się wyrenderują. Jeszcze raz przypomnę - backburner nie używa silników renderujących, on tylko dba o to by manager rozsyłał pliki tam gdzie ty chcesz i przyporządkowuje pliki do danych komputerów by miały co robić. To Ty musisz zadbać o to by mieć na komputerach renderujących soft zgodny ze scenami które renderujesz. Backburner to taki soft do tworzenia swojej własnej mini-renderfarmy. Przypominam też że jeśli masz 10 komputerów w domu, to nadal potrzebujesz tylko jedną kupioną licencję 3ds Max'a a nie 10 licencji. Backburner uruchamia Max'a w tle bez graficznego interfejsu użytkownika i w ten sposób licencja Autodesk'u pozwala na tworzenie renderfarm bez kupowania 300 licencji Max'a na 300 serwerów renderujących. Nikt by na to nie zarobił. Więc do modelowania, ustawiania scen musisz mieć legala, do renderowania po sieci 3ds Max'a instalujesz jako Render Slave.
stormwind Napisano 16 Październik 2017 Napisano 16 Październik 2017 speeddi13 napisał: Dzięki chłopaki, ale mi tak naprawdę chodzi o V-ray'a. A Backburner nie jest chyba do Vraya? Nie przeczytałeś nawet pierwszego zdania z wątku na forum, który wkleiłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się