Napisano 9 Grudzień 20177 l Cześć wszystkim! Niektórzy może jeszcze pamiętają, że jakiś czas temu ( spory ) zacząłem dłubać model roweru, w końcu udało mi się to ukończyć. Pomysłów na scenę było kilka ale zdecydowałem się, że pierwszy był najlepszy. Miały to być ciepłe obrazki z popołudniowej przejażdżki. Całość modelowana i renderowana po kawałkach w wolnym czasie, strasznie to było męczące :( Kilka renderów detali ma inne podłoże, bo w połowie zachciało mi się zmiany dlatego właśnie tym się różnią, ale reszta bez zmian wiec zostawiłem – szkoda już było czasu czekać na praktycznie to samo. Jak zwykle chyba nigdy nie będę zadowolony ze wszystkiego ale już nie mogę na to patrzeć i zostawiam tak jak jest ;) Ogólnie jest spoko. Miało to wszystko być robione na Coronie, ale teraz cieszę się, że czasie gdy wszyscy rzucili się na corony i fstormy poszło to w V-ray :) Wszelka krytyka mile widziana :) Wątek WIP (siatki) : http://max3d.pl/forum/threads/100133-SCOTT-Addict-Team-Issue Model roweru : Modo Enviro: Max, Speedtree, Zbrush Render: V-ray Compo: Nuke/ testowo After #1 2304x1200 Edytowane 13 Grudzień 20177 l przez Gajowy
Napisano 9 Grudzień 20177 l Człooooweikuuuuu Miazga! Aż się chce wsiadać i jechać. Może trochę za bardzo to słonko świeci ale każdy centymetr tej pracy bardzo mi się podoba. No, zwłaszcza model ;)
Napisano 9 Grudzień 20177 l kawał roboty, super shadery. używałeś map proceduralnych, czy tylko tekstur? zieleń (liście) powinny mieć więcej refleksu, poza tym git
Napisano 10 Grudzień 20177 l Autor @michalo Dzięki :) @polka dot Dzięki, były procedury na bród, lubię na takich mapach działać. Myślę, że tak 50/50 proceduralnych i tekstur. Pozwoliłem sobie edytować dwa pierwsze rendery i poprawiłem nieco trawę i drzewa, zapmniałem całkowicie o relfeksach:) EDIT2: Do końca tygodnia wrzucam nowe ujęcie zastępujące render 1. Przespałem się z tym i stwierdziłem, że to był nieudany eksperyment :) Edytowane 10 Grudzień 20177 l przez Gajowy
Napisano 12 Grudzień 20177 l Perfekcja. A czemu cieszysz się, że jednak użyłeś V-Raya a nie Corony czy FStorma? Z powodu mapy triplanar do procedurali czy z innych powodów? Pozdrawiam.
Napisano 13 Grudzień 20177 l Autor Dzięki Loozack :) Przyznam, że trochę włosów narwałem przy tym projekcie.. A ciesze się ze wzlędów czysto sentymentalnych. Sporo się naczytałem jake te dwa silniki zostawiają w tyle vraya i jakie to one nie są ekstra. Kilka rzeczy na nich porobiłem i fakt, miałem wrażenie dobre efekty przychodzą znacznie szybciej, ale dalej jestem zdania że na każdym silniku da się zrobić coś fajnego. Taki trochę manifest mi wyszedł :) Dwa pierwsze obrazki zaktualizowane, praca ostatecznie zamknięta. Dla prównania tutaj poprzednie #1 #2
Napisano 13 Grudzień 20177 l Pewnie, że w każdym da się zrobić coś fajnego, ale myślałem, że bardziej chodzi o konkretne możliwości a nie sam sentyment ;) Co do nowych renderów to muszę przyznać, że podobają mi się mniej od poprzednich, jak dla mnie są za bardzo przepalone, aliasing na ramie na krawędziach białego malowania aż kłuje, a drzewa w tle (szczególnie na pierwszym renderze) aż zlewają się na bokach z niebem, które stało się biała plamą. Ja wiem, że zawsze chce się coś poprawić, ale tu naprawdę już nie trzeba, zostaw :D Pozdrawiam.
Napisano 14 Grudzień 20177 l Musisz miec zle skalibrowany monitor, gdyz zgadzam sie ze rendery teraz so bardzo przepalone, wczesniej byla niemal perfekcja. A praca ogolnie bardzo dobra, szczegolnie model i tekstury.
Napisano 14 Grudzień 20177 l Autor Dzięki Panowie za komenty :) Te przepalenia biorę na klatę, rzeczywiście przydałoby się to lekko zdjąć. W pierwszym renderze nie siedziała mi kompozycja i oswietlenie, od początku miało to być raczej płaskie ujęcie ale nie sądziłem, ze wyjdzie aż tak płasko :) Dodatkowo woda która był na pierwszym planie więcej problemów stworzyła, nie budowała głębi, była płaska. Wszystko było płaskie :) Myśę, że teraz jest lepiej, ale oczywiście krytykę przyjmuję i dziękuję :) Co do monitora to zawszę spoglądam na różne histogramy i inne wykresy bo wiem, że przekłamuje. Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;)
Napisano 14 Grudzień 20177 l Gajowy napisał: Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;) Poniewaz twoja praca jest na bardzo wysokim poziomie wywniskowalem ze jest niemozliwe abys sam nie dostrzegl przepalenia. Nie trzeba od razu 5k na monitor, wystarczy 0.5k - 1k spokojnie na dobry (w sensie dobrego odwzorowania barw i jasnosci - sam mam w takiej cenie 27" 1080p). Ponad to niemal kazdy monitor da sie skalibrowac recznie - byc moze trzeba bedzie splaszczyc czernie itd ale reszta bedzie prawidlowa. Tak wiec jesli jak sam twierdzisz przekalmuje, wez postaw obok dobrze skalibrowany monitor z tym samym obrazkiem (moze byc nawet dobry telefon) i baw sie "pokretlami" contrastu, jasnosci, nasycenia itd az bedzie najblizej tego co widzisz na dobrze skalibrowanym.
Napisano 16 Grudzień 20177 l Autor Prawdopodobnie jest to sprawa automatycznego przyciemniania, które mam włączone żeby nie oślepnąć po nocach :) Zauważyłem właśnie, że te rendery robione po nocach były właśnie prześwietlone, ma to sens :)