Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wszystkim!

 

Niektórzy może jeszcze pamiętają, że jakiś czas temu ( spory ) zacząłem dłubać model roweru, w końcu udało mi się to ukończyć. Pomysłów na scenę było kilka ale zdecydowałem się, że pierwszy był najlepszy. Miały to być ciepłe obrazki z popołudniowej przejażdżki. Całość modelowana i renderowana po kawałkach w wolnym czasie, strasznie to było męczące :( Kilka renderów detali ma inne podłoże, bo w połowie zachciało mi się zmiany dlatego właśnie tym się różnią, ale reszta bez zmian wiec zostawiłem – szkoda już było czasu czekać na praktycznie to samo. Jak zwykle chyba nigdy nie będę zadowolony ze wszystkiego ale już nie mogę na to patrzeć i zostawiam tak jak jest ;) Ogólnie jest spoko.

 

Miało to wszystko być robione na Coronie, ale teraz cieszę się, że czasie gdy wszyscy rzucili się na corony i fstormy poszło to w V-ray :)

 

Wszelka krytyka mile widziana :)

 

Wątek WIP (siatki) : http://max3d.pl/forum/threads/100133-SCOTT-Addict-Team-Issue

 

Model roweru : Modo

Enviro: Max, Speedtree, Zbrush

Render: V-ray

Compo: Nuke/ testowo After

 

#1 2304x1200

 

 

1buQcFb.jpg

 

P6RvmOL.jpg

 

znPHMMU.jpg

 

dN5dzxZ.jpg

 

BUHixcz.jpg

 

wuVjZTo.jpg

 

QwVriRu.jpg

 

xBC57AV.jpg

 

nYFzdDW.jpg

 

K7N6ugW.jpg

 

DUdBWYA.jpg

 

5xN7Eoc.jpg

 

QFqUz75.jpg

 

8NqEIoL.jpg

 

UGLY3e4.jpg

 

IuLZG9K.jpg

 

ygwRmzp.jpg

 

bEQFYTi.jpg

Edytowane przez Gajowy

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Człooooweikuuuuu Miazga! Aż się chce wsiadać i jechać. Może trochę za bardzo to słonko świeci ale każdy centymetr tej pracy bardzo mi się podoba. No, zwłaszcza model ;)

Napisano

kawał roboty, super shadery. używałeś map proceduralnych, czy tylko tekstur? zieleń (liście) powinny mieć więcej refleksu, poza tym git

Napisano
  • Autor

@michalo Dzięki :)

@polka dot Dzięki, były procedury na bród, lubię na takich mapach działać. Myślę, że tak 50/50 proceduralnych i tekstur. Pozwoliłem sobie edytować dwa pierwsze rendery i poprawiłem nieco trawę i drzewa, zapmniałem całkowicie o relfeksach:)

 

EDIT2: Do końca tygodnia wrzucam nowe ujęcie zastępujące render 1. Przespałem się z tym i stwierdziłem, że to był nieudany eksperyment :)

Edytowane przez Gajowy

Napisano

Perfekcja. A czemu cieszysz się, że jednak użyłeś V-Raya a nie Corony czy FStorma? Z powodu mapy triplanar do procedurali czy z innych powodów?

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Dzięki Loozack :) Przyznam, że trochę włosów narwałem przy tym projekcie.. A ciesze się ze wzlędów czysto sentymentalnych. Sporo się naczytałem jake te dwa silniki zostawiają w tyle vraya i jakie to one nie są ekstra. Kilka rzeczy na nich porobiłem i fakt, miałem wrażenie dobre efekty przychodzą znacznie szybciej, ale dalej jestem zdania że na każdym silniku da się zrobić coś fajnego. Taki trochę manifest mi wyszedł :)

 

Dwa pierwsze obrazki zaktualizowane, praca ostatecznie zamknięta. Dla prównania tutaj poprzednie #1

#2

Napisano

Pewnie, że w każdym da się zrobić coś fajnego, ale myślałem, że bardziej chodzi o konkretne możliwości a nie sam sentyment ;)

 

Co do nowych renderów to muszę przyznać, że podobają mi się mniej od poprzednich, jak dla mnie są za bardzo przepalone, aliasing na ramie na krawędziach białego malowania aż kłuje, a drzewa w tle (szczególnie na pierwszym renderze) aż zlewają się na bokach z niebem, które stało się biała plamą. Ja wiem, że zawsze chce się coś poprawić, ale tu naprawdę już nie trzeba, zostaw :D

 

Pozdrawiam.

Napisano

Musisz miec zle skalibrowany monitor, gdyz zgadzam sie ze rendery teraz so bardzo przepalone, wczesniej byla niemal perfekcja.

 

A praca ogolnie bardzo dobra, szczegolnie model i tekstury.

Napisano
  • Autor

Dzięki Panowie za komenty :) Te przepalenia biorę na klatę, rzeczywiście przydałoby się to lekko zdjąć. W pierwszym renderze nie siedziała mi kompozycja i oswietlenie, od początku miało to być raczej płaskie ujęcie ale nie sądziłem, ze wyjdzie aż tak płasko :) Dodatkowo woda która był na pierwszym planie więcej problemów stworzyła, nie budowała głębi, była płaska. Wszystko było płaskie :) Myśę, że teraz jest lepiej, ale oczywiście krytykę przyjmuję i dziękuję :)

 

Co do monitora to zawszę spoglądam na różne histogramy i inne wykresy bo wiem, że przekłamuje. Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;)

Napisano
  Gajowy napisał:

Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;)

 

Poniewaz twoja praca jest na bardzo wysokim poziomie wywniskowalem ze jest niemozliwe abys sam nie dostrzegl przepalenia.

 

Nie trzeba od razu 5k na monitor, wystarczy 0.5k - 1k spokojnie na dobry (w sensie dobrego odwzorowania barw i jasnosci - sam mam w takiej cenie 27" 1080p). Ponad to niemal kazdy monitor da sie skalibrowac recznie - byc moze trzeba bedzie splaszczyc czernie itd ale reszta bedzie prawidlowa. Tak wiec jesli jak sam twierdzisz przekalmuje, wez postaw obok dobrze skalibrowany monitor z tym samym obrazkiem (moze byc nawet dobry telefon) i baw sie "pokretlami" contrastu, jasnosci, nasycenia itd az bedzie najblizej tego co widzisz na dobrze skalibrowanym.

Napisano
  • Autor

Prawdopodobnie jest to sprawa automatycznego przyciemniania, które mam włączone żeby nie oślepnąć po nocach :) Zauważyłem właśnie, że te rendery robione po nocach były właśnie prześwietlone, ma to sens :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności