Skocz do zawartości
  • Kojko i Kokosz od Netflix - oficjalny zwiastun


    Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz.

    Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria.

    Cytat

    Kajko i Kokosz – seria komiksów autorstwa Janusza Christy, która stała się jego najpopularniejszym dziełem. Bohaterami komiksu są tytułowi Kajko i Kokosz, dwaj słowiańscy wojowie, mieszkający w grodzie kasztelana Mirmiła. Ich głównymi wrogami są Zbójcerze pod komendą Hegemona i jego zastępcy Kaprala. Do innych ważnych bohaterów komiksu należą: żona Mirmiła, Lubawa, mały Smok Miluś, czarownica Jaga i jej mąż – zbój Łamignat oraz ciamajdowaty zbójcerz Oferma.

    Kajko i Kokosz by Netflix

    Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna.

    Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś).

    Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje.

    Cofnijmy się jednak do roku 2006

    Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic.

    O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć.

    Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono.

    Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ 

    Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do  tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). 

    Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. 

    Wróćmy jednak do roku 2021

    Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków.

    Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję:

    REŻYSER:  Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk

    Znamy również obsadę:
    Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala

    Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego 😀

    PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku? 

     

    • Like 4

    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Soulinka12

    Napisano

    kibicuję 🙂 i czekam z ciekawością 😄

    KLICEK

    Napisano

    sorry ale musi sie to tu znalezc 😄 

    sy73j3e5bgu41.png.c50740a1a0286b6826b2d7bbb599ea53.png

     

    pamietam jak w dwytysiecznych wchodzilem na forum i ogladalem ten trailerek ze szczeka na ziemi 🙂 

    @Traitorpamietasz? 😄

    • Like 1
    michalo

    Napisano

    Trochę się znowu spłaszczyło przez te lata 😉

    A szkoda, bo w dzisiejszych czasach można już odwzorować takie postaci dosyć wiernie w 3d - jak Asterix lub Smurfy. 

    No własnie off top pytanie do kogoś kto się zna - dla czego parę lat temu taki asterix, spondgebob, smurfy, kajko i kokosz były zdaje się niemożliwe do odwzorowania w 3d? Nie sądzę żeby to byłbrak umiejętności.. czy softy do sculptu to sprawiły?

     

    Tzn nie szkoda że nie jest w 3d, bo oczywiście lubię 2d (może nie w takiej technice akurat - gdzie widać jak tym wszystkim porusza komputer)

    nawet wolę ładne 2d od ładnego 3d 😉

    W sumie to zawsze wolałem rysunki od renderów.. czemu zająłem się 3d.. 🤯

     

    • Like 2
    KLICEK

    Napisano

    2006 nie bylo softu do skulptu, wszystko bylo polimodelingiem i jeszcze wszysycy sie uczyli 😉 

    • Like 1
    michalo

    Napisano

    No właśnie tak podejrzewałem, ze to dzięki zbrrrr sculptowi 😉

    KLICEK

    Napisano

    kurde, chyba jednak cos pomieszalem w 2006 byl zbrush 2.0. 🙂

    " The demo version, 1.55, was released in 2003, and version 3.1 was released in 2007"

    tylko ze w wersjie 1.55 nie dalo sie nic zrobic. Dopiero od 2.0 zbrush byl "uzywalny". No ale nadal...

     

    Destroyer

    Napisano

    1 hour ago, KLICEK said:

    tylko ze w wersjie 1.55 nie dalo sie nic zrobic

    A tam gadasz, ja już wtedy paćkałem takie kulfony, że aż mi komputer kopcił jak parowóz 🙂  zresztą teraz jak coś "rzeźbię" to nic się nie zmieniło, nadal kulfony 🙂 czyli postęp się nie dokonał na tym polu tylko sprzęt pozwala na więcej 🙂 Ty gdzieś w tamtych okolicach nagrywałeś nawet tutki do zetki rzeźbiąc myszką która się psuła i były głosy żeby zrzutkę zrobić, wtedy gdyby był jakiś pathreon czy twitch to byś miał eldorado albo przynajmniej myszkę 😄

    Kurde jak modelowałem mecha, ambitne podszedłem, jeszcze na innym koncie tutaj to ludzie pytali co za kompa mam że tak bardzo idę w detal i to jeszcze na turobsmoothie 🙂 a pod koniec to wyglądało tak, że jeden plik to ręka, dugi, ogon, trzeci korpus, czwarty dopalacze itd, a jak po latach już to połączyłem w całość w jednej scenie to taka kupa i kulfony że aż klęknąłem 🙂 Albo później jak porshe 911 robiłęm w nurbsach to o ile sama maska dawałą radę to jak jedno koło pokazałem to komputer klękał, tyle tam było powierzchni i filletów na bieżniku czy alufeldze, 4 koła na raz? nie do dźwignięcia 🙂 

    A teraz ponad milionowego mesha przypadkiem wysmootchuje w viewporicie i niech już zostanie, nic mu nie będzie 🙂

    • Like 2
    • Haha 1
    KLICEK

    Napisano

    nawet mam gdzies te tutki 🙂 wrzucilem sobie chyba na vimeo dla potomnosci 🙂 Wings, zbrush i cos tam jeszcze 😄

     

    • Like 1
    Destroyer

    Napisano (edytowane)

    Tak pamiętam 🙂 w wingsie tam ładnie wymiatałeś, ale rozdzielczość to pewnie coś w okolicach 800x600 będzie? 😄 Ja też wtedy robiłem tutki do majki z podstawami rigowania, kilak modelowanie w modo + tutki tekstowe, jeden nawet na główną trafił gdy ktoś go przeformatował z postów na forum 🙂 to były czasy, wtedy się nie myślało o karierze youtubowej, bo i nic takiego nie było, tylko po ftp ludzie udostępniali. 

    Teraz dzieciaki nie wiedzą jak łatwy mają dostęp do ogromu wiedzy 🙂

    Edytowane przez Destroyer
    Traitor

    Napisano

    3 godziny temu, KLICEK napisał:

    sorry ale musi sie to tu znalezc 😄 

    sy73j3e5bgu41.png.c50740a1a0286b6826b2d7bbb599ea53.png

     

    pamietam jak w dwytysiecznych wchodzilem na forum i ogladalem ten trailerek ze szczeka na ziemi 🙂 

    @Traitorpamietasz? 😄

    Baaa:) Rumience na twarzy:)

    Apropo Kajka i Kokosza by VM, to owszem premieera byla w 2006r, ale film zaczal powstawac w 2004r, wiec polymodeling byl standardem. ZBrush? Serio?:)
    Soft jak soft, ale komputery z tamtych czasow mialy ehm... dosyc znaczace ograniczenia mocowe w stosunku do tego co mamy teraz.

    Polska animacja wlasciwie dopiero raczkowala, a tym bardziej male studio ktore mialo skromny budzet,  i niezbyt duze mozliwosci techniczne.
    Teraz latwo wytykac, i sie podsmiewac,  ale w tamtych czasach naprawde bylo ciezko wypuscic kilkunastominutowy film malutką ekipą zapalencow ktora wlsciwie wszystkiego uczyla sie na zywym ogrganizmie.  Daniel Zdunczyk co by nie bylo mial jaja porywajac sie na tak kultowa produkcje, i ja osobiscie dziekuje mu za to, ze moglem byc mala czescia tej wariackiej przygody.

    Nowy KiK niezly, ale mam pewien niedosyt. Mialem cicha nadzieje, ze bedzie to technologia pokroju Klausa. Tutaj troszke razi plaskosc postaci i chyba troszeczke zbyt gruba kreska. Niemniej jednak zobaczymy jak bedzie to smakowalo finalnie, byc moze danie bedzie lepsze niz z pozoru sie wydaje.

    • Like 3
    adek

    Napisano

    @Traitor w tekscie newsa w żadnym wypadku nie wyśmiewam. Ale nie wiem czy to odniesienie do tego.

    Ja bardzo szanuje Daniela za jego zawzięcie i dążenie do celu. Tak jak napisałem, to było wieki temu. Ja nigdy nie byłem tak krytyczny jak to można czytać na wikipedii. Na tamte czasy naprawdę to było coś.

    Zobaczymy w praniu jak nowy KiK. Na pewno obejrzymy rodzinnie 🙂

    • Like 1
    Traitor

    Napisano

    Adek, nie, nie bierz tego do siebie, ja sie bardzo ciesze, ze umiesciles notke o KiK by VM.  Po prostu napisalem w kilku slowach w jakich realiach film byl tworzony jako, ze do tablicy zostal postawiony ZBrush. Na tamte czasy byla to tylko ciekawostka, malo kto wiedzial jak to uzywac, nie mowiac o exporcie do maxa. Oczywiscie, ze film mial swoje mniejsze i wieksze wady, do niektorych rzeczy mam wrecz krytyczne zdanie, ale chodzi mi tylko o realia w jakich powstawal bo warto miec to na uwadze. Wielu zapewne myslalo, iz byla to super droga produkcja tworzona przez zespol wysoce wykwalifikowanych osob, w wielkim studiu, ale od srodka wygladalo to raczej na skromny piknik skautow, ktorzy po o macku  ucza sie chirurgii na zywym pacjencie ktory ma finalnie przezyc🙂  Takie byly czasy, chyba jedynie Platige jako jedyni w kraju wiedzieli jak realizowac w pelni prawidlowo film animowany. Absolutnie o nic nie mam do nikogo zalu, takie byly czasy. Fajnie, ze chlopakom udalo sie ukonczyc film, podobnie jak "Zlote Krople" ktore byly niebotycznie wiekszym projektem, i niemniejszym wyzwaniem logistycznym.

    • Like 2
    KLICEK

    Napisano

    tak pamietam jak branza sie rodzila, w bolach i krwi. No i od zawsze istniejacy Platige image, ktore mialo juz wiekszosc rzeczy ogarnietych 🙂Katedra ❤️ Sztuka Spadania ❤️

     

    • Like 1
    adek

    Napisano

    @Traitornie wiem dlaczego, ale jak tam mi się wydawało, że na początku jak było VM i Platige to VM lepiej znało się na takich produkcjach. Ale może to było złudzenie. Natomiast wiem jak to od środka wyglądąło.

    Swoją drogą - dlaczego ten stary KiK nie jest gdzieś zamieszczony w dobrej jakości. 

     

    Nezumi

    Napisano (edytowane)

    On 2/10/2021 at 10:28 AM, KLICEK said:

    nawet mam gdzies te tutki 🙂 wrzucilem sobie chyba na vimeo dla potomnosci 🙂 Wings, zbrush i cos tam jeszcze 😄

     

    Ja tego twojego tutka sobie kiedys wrzucilem na YT zeby nie stracic:
    https://www.youtube.com/watch?v=V4PHxO57kBM


    Mialem jeszcze retopo w Wingsie ale przepadlo gdzies niestety. A Wings jeszcze zyje jakos. Uzywasz? 😄

    Edytowane przez Nezumi
    • Haha 1
    KLICEK

    Napisano

    wingsa uzywam do bardzo prostych rzeczy 🙂 bardzo prostych 🙂 ale raczej juz nie uzywam do modelowania 😕

     

    • Like 1
    Traitor

    Napisano (edytowane)

    2 godziny temu, adek napisał:

    @Traitornie wiem dlaczego, ale jak tam mi się wydawało, że na początku jak było VM i Platige to VM lepiej znało się na takich produkcjach. Ale może to było złudzenie. Natomiast wiem jak to od środka wyglądąło.

    Swoją drogą - dlaczego ten stary KiK nie jest gdzieś zamieszczony w dobrej jakości. 

     

    Uwazam, ze to kwestia zludzenia medialnego.  Nie chce VM umniejszac, owszem firma w tamtych czasach miala  bogate doswiadczenie w produkcji telewizyjnej,  jednak za tym wszystkim stalo wiecej PR, niz autentycznej mocy. Mimo wszystko okazywalo sie, iz w tym szalenstwie jest metoda, i zwykle cel byl osiagany.  Wydaje sie, ze Platige mialo nieco inne podejscie do tematu. Jako obserwator obydwu firm od srodka, zauwazylem, ze PI zwykle twardo stapalo po ziemi.  Malymi, przemyslanymi kroczkami umacnialo swoja realna pozycje lidera, zdajac sobie sprawe co w danej chwili sa w stanie zrobic, a czego nie.  Firma nie rwala sie z motyka na ksiezyc, gdy nie bylo pokrycia w realnych mozliwosciach technicznych i finansowych. Tu Excel gral kluczowa role i zapewne nadal tak jest.

    Dlaczego KiK nie ma w sieci? Prawde mowiac nie wiem, byc moze jest to wynikiem umow prawnych jako, ze produkcja byla finansowana przez inwestora zewnetrznego. Trzeba by zapytac bezposrednio Daniela.

    Edytowane przez Traitor
    • Like 1
    michalo

    Napisano

    Zobaczyłem 2 pierwsze odcinki i przyznam, że fajne i zabawne.  Dzieciom też się podobało! 😉
    Myliłem się co do animacji, jednak spodobała mi się. Może dlatego, że wygląda bardzo jak komiks.
    Fajana robota!



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności