Używane jest 50% bo obrazek podzielony masz na 4 części jak widze a procesor ma 8 wątków a jedna część obrazka może być renderowana tylko przez 1 wątek zmniejsz rozmiar tiles w zakładce performance pomoże optymalnie to chyba będzie coś koło 32x32 px
@mousi
Dzięki tą magiczną opcją faktycznie okazało się region overlamp była domyślnie wyłączona być może temu że używam pliku konfiguracyjnego ze starszej wersji blendera.
To menu z majki to okazało się być to całe pie menu którego jeszcze nie ma.
@ squizzz
Niestety sprawdzałem to i myślałem ze skoro tam zmiana alfy nie działa to może jest gdzieś ukryta magiczna opcja włączająca używanie alfy. Wersje mam pobraną z buildbota sprawdze jeszcze jakieś inne.
Panowie dwa małe pytanka:
1) o jakim menu z majki mówicie i jak go użyć (czy chodzi o kombinacje ctrl, alt, sift z F przy malowaniu textur?)
2)jak włączyć taką przeźroczystość paska narzędziowego jak tutaj http://wiki.blender.org/uploads/3/35/Release_267_overlay_control.png
szukałem w themes chyba wszystkie kolory posprawdzałem ale nic nie wskórałem.
Pewnie chodzi o to, że wyszła spora dyskusja a nic z niej nie wyniknęło bo powiedziałeś, że nie zgłosisz twórcą że źle rozbudowują program i nie wytkniesz im błędów (nie mówiąc już o pomocy) a IMHO masz trochę racji (a może i więcej niż trochę) i było by fajnie gdybyś przekazał im te uwagi.
u mnie poszło bez problemów spróbuj najnowszą wersje blendera i tą konfiguracje exportu którą wysłałem powinna pomóc. Wysyłam też plik obj i maxa po zaaplikowaniu modyfikatorów
http://hostuje.net/file.php?id=4dae80275247b17e8b9da0b84a50c06f
@ Juzwa
u mnie .obj działa z maxem jak cacy ale musiałem się nakombinować z opcjami exportu.
http://zapodaj.net/635a5a08d26f9.png.html
ale upewnij się że normale masz w dobrą strone przed bo innaczej max będzie je pokazywał jako przezroczyste i możesz stwierdzić że tego obiegtu nie zaimportował albo go przerzucił czy coś a on tam będzie i może robić problemy.
Jeśli dalej nie będzie działać zaaplikuj modyfikatory ręcznie. Niesprawdzałem jak działa z n-gonami ale raczej wcale więc lepiej się ich pozbyć ręcznie.
U mnie też dobrze wygląda, nie jest za ciemno tylko przy felgach i tarczach troche szumi. Swoją drogą mógłbyś zrobić te tarcze troche większe i nawiercane np takie
http://i34.photobucket.com/albums/d121/Excelerate/ROTORADrilled-26-Slotted-Brake-Disc.jpg
Dodaj też jakąś rejestracje i będzie całkiem super.
proszę oto plik z przykładem animacji chodzi mi o to by w czasie przelotu kamera trzymała poziom a nie zachowywała się jak naćpany pawian.
path animation.zip
Witam mam problem z animacją kamery w blenderze 2.63.9 a mianowicie mam krzywą patch, przypisuje do niej kamere i ona sobie leci przez scene, jest ok, dodaje empty i dumped track, target na -Z i dopóki empty jest na wysokości kamery jest ok ale jak chce by było niżej to zaczynają się problemy bo kamera zaczyna świrować wg swojej osi Z, nie wiem dlaczemu tak jest ale nie moge sobie z tym poradzić. Będe wdzięczny za pomoc.
@ ikkiz
W takim razie na jakiej wartości zalecisz kolor biały bo do tej pory używałem 90-95% i także było troche może nie cukierkowato ale brakowało temu tego "czegoś" co ma lux i indigo w sensie taka jakaś "ostrość" renderu bo nie wiem jak to nazwać (nie chodzi mi o wyostrzenie w fotoszopie).
@Quadysz
Jednak widzę, że nie rozumiesz ale nie mam czasu Ci tego rozrysowywać.
@kitamo
Nie ja wymyślałem ten wzór na tdp tak samo jak nie ja wymyśliłem wzór na obwód koła czy kwadratu jeżeli jest on zły to powiedz czemu, chodzi mi o wzór na tdp choć jak dasz rade to ten na obwód koła też możesz podważyć ale póki tego nie zrobisz to pozostane w przekonaniu że jest on prawidłowy.
A propos skąpca to wiem jak z niego korzystać i dlatego jeszcze mnie nie zawiódł. Mam nadzieje że też się kiedyś nauczycie bo to spora oszczędność czasu i pieniędzy.
pozdrawiam