Piotr Słomowicz
Members-
Liczba zawartości
35 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Piotr Słomowicz's Achievements
Newbie (1/14)
83
Reputacja
-
(postac 3d) - teczka z rzeźbami
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Oteksturowalem glowe. Na leniwca deci/zremesh+uvmaster+photoshop+polypaint+TB2+blablala... -
(postac 3d) - teczka z rzeźbami
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Sporo osob narzekalo na czytelnosc. Nie sadze aby byl z tym problem po oteksturowaniu. Ale czy to nastapi to juz inna sprawa. Glowa z zebami: -
Bede tutaj wrzucal moje rzezby, ktory w koncu doczekaly sie ukonczenia. Na poczatek jedna. 14milionow poly.
-
Scena3D: Circus Maximus
Piotr Słomowicz odpowiedział ptaszek → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Nic o konkursie nie wiem, ale powodzenia. A to, ze chcesz juz wymienic prace na mlodszy model to odwieczne prawo natury ;) -
Postacie 3d: Kolorowanki.
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Nie ma tutaj nic magicznego jezeli chodzi o "workflow". Poprostu po pokolorowaniu modelu w Zbrushu, robie decimate + uv master i eksportuje takie "low poly" + high poly, ktore ma ze 100-200k trojkatow do xnormala gdzie wypalam kolor + normal + cavity. Poprostu nie modeluje lowpoly recznie i nie robie UV recznie bo i po co skoro model jest kolorowany w 3d. Samo malowanie w Zbrushu lezy i kwiczy gdyby nie jedna fajna opcja, brush > automasking > cavity mask. Opcja B, ktora byla testowana na dwoch stworach to zremesher + wypalenie displace + normal. Ale displace realtime zostawia dziury w siatce, w dodatku trzeba wypalac displacement mape. Zremesher kuleje przy bardziej skomplikowanych siatkach z roznego rodzaju kolcami. To samo zreszta z UV master. Dlatego przestrzegam przed pomyslem w stylu, wymodelowania wszystkiego jako 1 obiekt. UV master kompletnie wymieknie. Gdyby ZB eksportowal a TB2 importowal wiecej niz 1 kanal koloru polypaint to mogl bym odrazu przerzucic tam high poly. Nie wiem jaki jest limit ale kilkumilionowe obiekty przerzucalem juz w czasie probnych "renderow" bez problemu. Ale poniewaz potrzebuje 2 mapy, kolor + roughness dla TB2 to niestety trzeba jeszcze sie bawic w low poly i wypalanie. Oczywiscie mozna zadac pytanie, dlaczego w takim razie nie Keyshot. Odpowiedz, bo nie podobaja mi sie z tego rendery, w szczegolnosci skora. Realtime vs iles tam godzin renderowania tez sie liczy. Tablet jaki uzywam to Intuos Pro. Probowalem ostatnio inny z tanszych bo chcialem zobaczyc czy juz ewoluowaly wystarczajaco i stwierdzam, ze nie. Tania alternatywa wrocila do sklepu. -
Rendery realtime z Toolbag 2 robione na leniwca. Rzezba pokolorowana w Zbrush potem remesh/decimate + automatyczne UV. Nalozenie czegos w photoshopie co ma udawac detal i tyle. Glowa 18 milionow, pozostale modele plus minus 4 miliony. Koncowe modele to pareset tysiecy trojkatow + normal mapy i textury 1k-4k. Szczura juz kiedys wklejalem tutaj wiec nie jest to nowy model ale na czyms trzeba bylo testowac TB2. Glowa troche przekombinowana ale szkoda marnowac modelu. Ogolnie jakosc obrazu z Tb2 jest zadowalajaca chociaz brak jakiegos GI boli. Dlatego dalem bloom bo lekko udaje GI :).
-
Teczka 3D postacie: mrhoho
Piotr Słomowicz odpowiedział mrhoho → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Piekne prace, fajny klimat. -
Rzeźba(y): Pan Masakra i spółka...
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Work in progress (WIP)
Oczy zawsze osobno. W ten sposob prawidlowo wymodelujesz powieki. Szczur 4 miliony poly wymodelowany z kuli. Bawilem sie poprostu dynamesh. Porozciagany w kilku miejscach oraz troche widocznych poligonow tu i tam. Mial to byc poprostu lekki model bez namyslen. -
Rzeźba(y): Pan Masakra i spółka...
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Work in progress (WIP)
Prowokacja nie zadzialala bo ja cham jestem. A tak serio to sporadycznie poprostu odwiedzam forum. Material to render kulki. Bo tak proponouje robic matcapy wlasne. Renderujesz ladna kulke do tekstury i podmieniasz na dole w slocie materialu. Od tego calego narzedzia do robienia matcapow poprzez ustawianie strzalek na tle to bym sie z daleka trzymal. Moj material to jakis tam mix z architectural + kilka swiatel + jakies tam reflekty itp. Kilka godzin go majstrowalem. Ale efekt jak widze jest, bo sie ciagle o niego pytaja. Co jakis czas cos tam w nim poprawie. Mam jego kilka wersji. Tutaj kilka glow, zrobione tak przy okazji dla odmiany kiedys. Jak mnie jedna nudzila to przeskakiwalem na inna. Mialem zrobic ze 2-3 a wyszlo 9. One wlasnie uzywaja najnowszej wersji materialu minimalnie zmodyfikowanej. A co do modelowania w realu, to jeszcze bym sobie pazura zlamal na tym marmurze :) -
Rzeźba(y): Pan Masakra i spółka...
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Work in progress (WIP)
Ten model siedzial na dysku gdzies od czasu 3.1-3.5. Poczatkowo byl zrobiony jako sci-fi ale w polowie drogi zmienilem zdanie. Sporym problemem bylo znalezienie konkretnych refek zwierzat, bo albo wszystko kudlate albo w niskiej rozdzielczosci. Dzisiaj jak bym od zera go robil, to zapewne poprostu bym zrobim cale umiesnienie wymyslone z glowy, nie musial bym szukac refek i model byl by ciekawszy. Bronie poczatkowo mialy byc w lapach, ale jak mialem zrobic poze postaci co ma kilkadziesiat subtooli to podziekowalem. Jak zwykle wiecej ujec na mojej stronie, bo nie bede wrzucal 10 ekranow tego samego modelu. -
Ucho płaskie ;).
-
Rzeźba(y): Pan Masakra i spółka...
Piotr Słomowicz odpowiedział Piotr Słomowicz → na temat → Work in progress (WIP)
Kobieta z przeszloscia. Przetestowalem sobie po raz pierwszy fibermesh. Render wlosow moze byc, narzedzia do ich modelowania pozostawiaja wiele do zyczenia. Zrobienie brwi tym to wyczyn. -
POJAZD 3D SdKfz 205 MAUS
Piotr Słomowicz odpowiedział Pixel-Factory → na temat → Work in progress (WIP)
Praktyka czyni mistrza. Moje pierwsze sculpty kilka lat temu byly takie sobie. Brakuje przedewszystkim wiekszych fald na jego ubraniach, ostrych katow, mocnych zagiec itp. -
POJAZD 3D SdKfz 205 MAUS
Piotr Słomowicz odpowiedział Pixel-Factory → na temat → Work in progress (WIP)
No to sie nadlubales. Ze sculptem to troche bedzie to wazyc. -
Osobiscie, aby uniknac podobnych twarzy to uzywam skrajnego low poly jako siatki albo i wogule start od sphere. Pierwsze co robie to zmieniam pozycie/szerokosc/dlugosc/glebokosc ust, oczu nosa zanim zaczne wogule cokolwiek modelowac. W ten sposob podstawa twarzy ma juz kompletnie inny wyglad i dodanie detalu to formalnosc.