Tutaj też masz tutorial o robieniu zasłony - z wykorzystaniem modyfikatora cloth:
http://marlev.deviantart.com/art/Making-of-curtains-in-3ds-Max-117249472
A jeśli nie ma bibliotek w moich dokumentach to powinny być w miejscu gdzie masz zainstalowanego maxa w folderze "materiallibraries" np: C:\..\Autodesk\3ds Max\materiallibraries
Tak czy siak biblioteki muszą być jeśli została zainstalowana oryginalna pełna wersja 3ds max (nie wiem jak to jest z trialem).
Pewnie że warto bo model solidny. Co do tekstury to te wspomniane otarcia, teraz wygląda to tak jak by ktoś szorował po broni pilnikiem. Staraj się dawać zatarcia na najbardziej używanych elementach - rączka, magazynek okolice gwintu do tłumika itp. No i ta lufa ;] teraz nie ma którędy wylatywać pocisk :D
A tak życzę powodzenia w pracy... i cierpliwości :)
Pozdro.
Otwory na okna i drzwi możesz już rozplanować przy tworzeniu ściany, po prostu tworzysz spline dla ściany a wewnątrz niego mniejsze spline'y na okna itp. zmiana na editable spline, potem attach, extrude i powinno działać
Co do tego shadera to chodzi chyba o "Xoliulshader". Tutaj możesz go ściągnąć w wersji 1.5: http://www.laurenscorijn.com/viewportshader
A możliwość wyświetlania normalmapy ma też chociażby shader "StandardFX" wbudowany w maxa.
Musisz wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wyświetlanie materiału w viewporcie (czwarty od prawej -taka niebiesko-biała kostka).
A tu masz poradnik: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21725