bardzo chętnie bym wymienił się doświadczeniami, pakiet adobe znam bardzo dobrze, musialbys pokazac o co dokł. chodzi + znam lekkie podstawy mai ,jestem z okolic centrum, zresztą napiszę na maila :)
fajne wypieki ;) , najważniejsza jest pasja aby wyrobić własny styl, a tu widać że jej nie brakuje , sam jestem początkującym i jestem z wawy, jeżeli byłbyś zainteresowany można wymienić doświadczenia- mail: [email protected]
mnie interesują podstawy modelling+testuring oraz zasady animacji a widać że nieźle Ci z tym idzie.
pozdro!
jeżeli słabo stoisz z angielskim to polecam 3dmaxa. W Maya trafisz na betonową ścianę jeżeli chodzi o przejrzystość i totalnego laika. 3ds max jest bardziej zakorzeniony na polskim rynku jeżeli chodzi o spolszczenia.
Ja bym nie porywał się z motyką bo się możesz tylko zrazić, a wyrobił sobie trochę podstaw a do tego najlepszy jest właśnie 3dmax.
proszę o nieco dokładniejsze objaśnienie jak pracuje physX w 3dmaxie(2009), instaluje sie jak kazdy plugin w tym posiada wlasny panel zarzadzania "reaktorem"
,havoca3 zwroce dokladniejsza uwage, sprawdze testy pracy rdzeni na poczatek, byc moze pracuje na wszystkich co by mi rozwiazalo problem.
a sprawdzał ktoś czy nie ma podobnej sytuacji w physX-ie tj."skakania" na jednym rdzeniu przy tworzeniu podglądu lub animacji, w monitor system preview(windowsa) ? ;)
troche nawiązania do pewnego teledysku zbig.r ;)
ale sposob i wykonanie na 5+ ,pokazywales to na multimediach u prof.Wieczorka? czy w pracowni animacji?
pzdr
przede wszystkim witam jako nowy;)
Od razu mam pytanko jakie nasuwa mi się od jakiegoś czasu.
Dotyczy problemu wykorzystania rdzeni naszych supermaszyn podczas tworzenia preview-podglądu i tworzenia animacji dla REACTORA.
Proszę zwrócić uwagę że standardowo max podczas tego procesu używa tylko jednego /max 2 rdzeni procesora/procesorów. Ma to kluczowe znaczenie wg. mnie równie ważne jak rendering, ponieważ podglądu preview i create animation używa się na bierząco podczas pracy przy budowaniu scen oraz fizyki obiektów. Testowałem ten problem zarówno na 1procesorowym sprzęcie i5 jak i 2procesorowej maszynie 2xXEONseria5. W obydwu przypadkach systemowy menadżer urządzeń-windows(7.0)-jego monitor systemu pokazuje marnotrastwo w w 80/90% naszego sprzętu....oto screen z przykł pomiaru:( :
-wykorzystanie mocy procesora TYLKO w 20% /średnio 1rdzeń...test dotyczył zarówno wieloprocesorowej maszyny XEON jak i zwykłego i5
2.)test użycia rdzeni procesorów podczas renderingu;) :
renderowania gotowych scen ten problem nie dotyczy, wszystkie rdzenie/ procesory pracują na max wydajności~90%+!
Jeżeli ktoś ma pomysł jak podrasować użycie całej mocy w trakcie pracy na 3ds maxie tj. podczas tworzenia preview i animation dla reactora, taka pomoc będzie bardzo owocna przy podniesieniu wydajności naszych sprzętów podczas pracy. dzięki!