Jump to content

SuperMelon

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

25 Excellent

About SuperMelon

  • Rank
    Member
  1. Z kolei ja, też jako totalny amator, odbieram interfejs Blendera jako jeden z najlepszych. Zwarty, wydajny, konkretny. Ma jeszcze sporo do ulepszenia/ujednolicenia - fakt. Może to kwestia przyzwyczajenia, może gustu. Nie wiem.
  2. Dla zainteresowanych - update do wersji 1.15 jest już dostępny (Linux, Mac, Windows) http://raypump.com/8-news/83-update-to-raypump-1-15
  3. W listopadzie była przesiadka strony i reset kont. Jeśli zarejestrowałeś się używając tego samego maila, to przepisało stare RenderPunkty. Have fun! :) - - - Updated - - - @adek, bardzo dziękuję za niusa na głównej :)
  4. No, namieszał ten render w światku Blendera :) Nie dziwota, szczękopad totalny. Pozazdrościć talentu i pracowitości!
  5. Użytkownik ze Stanów policzył, że jest taniej niż lokalne renderowanie za prąd - przy okazji ciut szybciej :) To jeszcze dotyczyło pierwszej edycji, ale pozostaje w mocy, chyba nawet bardziej. Przede wszystkim cieszę się, że udało się opanować więcej sprzętu - teraz nawałnica maniaków renderowania nam nie straszna :) Nie wiem jak długo uda utrzymać się te 80RP dziennie, ale nawet jak będzie różnica to niewielka. Grunt, żeby wspomagać trochę prywatne projekty w Blenderze - liczę że potem Ci ludzie kupią coś, co będzie im przynosić korzyści (pewnie naiwnie, czas pokaże czy projekt jest w stanie się utrzymać). Niusa - proszę bardzo, chociaż pewnie lekko podredagować by trzeba było pierwszy post + okrasić jakimś "łobrazkiem". :)
  6. Ale wypas render! Mogę do Galerii, mogę? :) Na start jest 101 RP, skąd się wzięło te 698? :) Jedyne sensowne wyjaśnienie: użyłeś takiego samego maila do ponownej rejestracji. Stare Render Punkty (597) zostały przepisane na nowe konto (w końcu byłoby szkoda je stracić) Transfer sceny (te 15 minut) po zmianach, poprawkach będzie duuuużo krótszy (przesył różnicowy). Teraz będę brał się za testowanie i implementacje obsługi różnych "wypiekanek" - dymy, ciecze, ubranka, co tam Blender ma. Liczę na Waszą pomoc i zgłaszanie niedziałających scen!
  7. W połowie maja wypuszczona została (po blisko roku działania pierwszej edycji) druga edycja akceleratora RayPump (czyli farmy GPU dla Cycles). Z nowości: więcej sprzętu, z automatyczną dystrybucją zadań na optymalną ilość serwerów; nowości w interfejsie, w tym przede wszystkim Jobs Tree - inteligentny sposób grupowania zadań i informacji, bardzo upraszcza zarządzanie nawet b.dużymi kolejkami zadań; opcja podziału dużych statyków na klocki (tiles) - umożliwia renderowanie dużego obrazu na wielu serwerach brak stress-testu - wszystkie sceny mogą być liczone jako Free jobs - ograniczeniem darmowych zadań jest tylko rozdzielczość, ilość sampli i numer klatki (tylko pierwsza). Dziennie do wykorzystania jest 80 darmowych Render Punktów. W zupełności wystarcza do pracy nad małymi i średnimi projektami i do wszelkich testów. sporo drobiazgów; Serwis bezpośrednio po premierze był mocno obciążony, wyszły nieprzewidziane trudności w kodzie (:mad:) ale obecnie pracuje już stabilnie od paru dni, więc mogę zaprosić do testowania wszystkich Blenderowiczów :) Życzę dobrej zabawy! Szczegóły: http://raypump.com/raypump-ii
  8. Update dla użytkowników Pro: na ostatnie tygodnie BETY udało się wynegocjować bardzo przyjemną zniżkę - teraz godzina Tesli 2070 (6GB), za 0,99 Euro. Z tego co wiem, to najniższa cena na rynku - i to sporo niższa od konkurencyjnych. O ile w ogóle RayPump ma jakąś konkurencję? Speed/price ratio raczej nie do przebicia (diaboliczny śmiech w tle ;) Z innych aktualności - ciężko pracuję nad tym, żeby móc pokazać skok jakościowy na Blender Conference - nie wiem czy zdążę, zobaczymy, Ktoś z Was wybiera się może do Amsterdamu?
  9. Super, wielkie dzięki. Bardzo fajna scena, ale na konferencję będzie chyba zbyt ciemna, no i chciałbym - o ile to możliwe - jakąś tematykę, która zainteresowałaby ludzi od wizualizacji (o ile będę miał możliwość grymaszenia;) ) Zaraz wrzucę do Galerii i... hm, to chyba już wszystko :) (...) Ach, no tak - jeszcze 448 RP do zwrotu! :)
  10. Tak jeszcze w temacie scen: Istnieje duże prawdopodobieństwo, że RayPump będzie prezentowany/omawiany na tegorocznej Blender Conference (koniec października). W związku z tym, jeśli ktoś z Was chciałby, żebym wykorzystał jego scenę do prezentacji (screen-shoty, video, live session) to proszę o informacje. Oczywiście każda prezentowana scena będzie opisana (autor/firma) podczas prezentacji. Myślę, że to fajna forma auto-promocji.
  11. @Kramon, dzięki. Czekam na post w dziale Payback Renders. @Inwermitodion nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to testować. Serwis chodzi i jest dla każdego :) Natomiast nie jestem pewien czy ta scena pójdzie w ramach zadania Free. Jeśli rejestrowałeś się przed 27 sierpnia, wtedy powinieneś mieć promocyjne 500RP. Tak czy inaczej, do puszczenia w ramach Pro będziesz potrzebował Render Punktów. Inna sprawa, że jak fajnie wyjdzie, to dostaniesz drugie tyle z powrotem. Na marginesie, wspomniałeś o tym - jeśli prezentowana scena jest autorska, wtedy nie będzie problemu z publikacją w Galerii i akcją payback. Jeśli jest to scena pobrana z internetu - to trochę się komplikuje, ale w zależności od licencji tej sceny - w dalszym ciągu istnieje możliwość publikacji w Galerii (z wyszczególnieniem autorów). Serwis jest dość ładnie obłożony, ale w dalszym ciągu ubolewam nad tym, że praktycznie nikt (oprócz ikkiza) nie chce skorzystać z Payback Renders. Pewnie jeszcze za wcześnie, żeby wyciągać z tego wnioski... Happy Pumping :)
  12. Jeśli to renderowałeś i pamiętasz czas w miarę dokładnie - to mogłoby wystarczyć. Zawsze jest to wskazówka dla userów, a na końcu i tak ważny jest koszt w Render Punktach i czas online. Przy dużych plikach dobrze byłoby podawać czasy uploadu, przy tym tego pierwszego i kolejnych (te drugie są za zwyczaj duuużo szybsze). Nie ma musu, ale wspomnieć o tym można.
  13. No, tak to już jest, ale spokojnie, wszystko z czasem... :) Przez ostatnie parę miesięcy (projekt ruszył public 2 czerwca) prócz lekkiego oporu materii (w sensie częstego braku odzewu, co poniekąd rozumiem, każdy ma swoje zajęcia, poglądy i jest ostrożny), to do tej pory nie miałem negatywnych reakcji (w dalszym ciągu nie mam). Cool. To dla odmiany jest dość dziwne, bo jak można coś darmo opierdaczyć, to zawsze znajdzie się chętny ;). Z waszych reakcji też widzę, że jest OK - a może i lepiej, sporo entuzjazmu - co zaprzecza teorii, że Polak Polakowi musi dowalić (teoria nie moja :) ) Prywatnie nie widzę problemu w łączeniu ekonomii z duchem Wolnego Oprogramowania - i prawdę mówiąc jak ktoś widzi to być może nie do końca rozumie ideę Wolnego Oprogramowania :) Zresztą Ton napisał mi jakiś czas temu, że on jest za takimi rozwiązaniami jak RayPump (narzędzia Open, usługi płatne). Logiczne. Trochę się rozpisałem, a konkluzja prosta: jak możecie to wyniki swoich testów dawajcie na forum.
  14. No, są to w sumie fajne propozycje. Jak znajdę chwilę to spróbuję dać info dla Cg Society. Evermotion to Białystok chyba, może chłopaki wesprą rodzimą myśl techniczną (?). Najtrudniej będzie (czasowo) z tym tutorialem dla BlenderCookie. Ale pewnie i najskuteczniej. BlenderNation to istotnie tylko Bart - co nie zmienia faktu, że przesiewa newsy przez własny filtr, którego działania nie do końca rozumiem :) Tak czy inaczej - dzięki za sugestie, co kilka głów to nie jedna.
  15. No, tak :) BlenderArtists zareagowało bardzo pozytywnie. BlenderNation zlewa mnie totalnie, od samego początku - prawdę mówiąc nie wiem czemu - projekt jest chyba dość przydatny. Może nie wpisuje się komuś w ramy filozofii czegoś tam, a może po prostu "się nie podoba się". Trudno. Ale w sieci jest kilka zupełnie niezależnych ode mnie osób, które projekt lubią i promują - samorzutnie, po prostu na zasadzie "fajnie, podaj dalej". Projekt nie jest dochodowy - powiedzmy, że "na razie". Może kiedyś będzie, to się poreklamuję w mediach ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy