Skocz do zawartości

RayPump Online Acclerator for Cycles - wersja 0.991


SuperMelon

Rekomendowane odpowiedzi

:)

 

Prawdopodobnie część z Was słyszała/widziała/używała - nawet jeśli, może to być przydatna aktualizacja:

 

RayPump to farma na GPU, która ma na celu faktyczne przyśpieszenie procesu pracy z 3D. Dedykowana dla Cycles na GPU i ma kilka unikalnych rozwiązań (super szybki transfer różnicowy, automatyzacja większości kroków, zadania typu "single click"). Z serwisu można korzystać bezpłatnie, z pewnymi ograniczeniami. Dla zadań Pro ceny są b.przystępne - w ramach systemu Render Points.

 

Ostatnio wydana została nowa wersja 0.991, adresowana przede wszystkim dla wymagających obsługi większych animacji i cięższych scen. W dalszym ciągu (a może coraz bardziej) RayPump sprawdza się świetnie przy zwyczajnych, codziennych projektach.

 

Zachęcam do testowania, korzystania, wyrażania opinii i wsparcia. Produkt jest polski, wspiera Fundację Blendera. Moją misją przy tworzeniu projektu było i jest promowanie Blendera jako narzędzia 3D dla wszystkich: początkujących i pro.

 

Więcej informacji w języku angielskim www.raypump.com. Znajdziecie tam informacje, tutoriale, screen-casty, forum i cała reszta!

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Raypump

Edytowane przez SuperMelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1.Czy to pracuje na tym samym sprzęcie co ultrarender bo zdaje się tam również jesteś zaangażowany?

2.Czy jest szansa iż strona będzie również w wersji pl?

3.Fajnie jak by do

pojawiły się polskie napisy mogło by to nieco rozjaśnić sprawę ale zakładam, że sprawę by trzeba kierować do Piotra Arlukowicza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Jestem związany z UltraRender, ale RayPump to "prywatna inicjatywa" :) Po prostu zawsze byłem fanem, użytkownikiem i programistą Blendera, bardziej niż innych aplikacji 3D :) Nie mogę publicznie wypowiadać się w sprawach właścicieli sprzętu :) ale to w sumie nieistotne - na tę chwilę mamy testowy node z Teslami 2070, co dla Blendera jak znalazł :)

 

Ad2.

Nawet nie podejrzewałem, że jest b.silna potrzeba, żeby to tłumaczyć to na polski. ALE, będąc przezornym projektantem ;) mam wszystko (strona i software) przygotowane tak, że można to tłumaczyć nawet w zespole. Mnie samemu na pewno nie starczy czasu, żeby przygotowywać wersję językową, niemniej jestem bardzo otwarty na propozycje współpracy - mogę udostępnić wszystko co niezbędne, żeby spolszczyć program i stronę :)

 

Ad3.

Tu faktycznie trzeba by z Piotrem porozmawiać.

 

Dzięki za zainteresowanie, no i zachęcam do testów i opinii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zły moment wybrałem do testowania, niedługo po newsie ... nie wiem, czy się dziś doczekam, ale taka sugestia, żeby się łatwiej zorientować w cenach (tylko zorientować) Weź beemkę i kilka innych znanych scen, wyrenderuj, napisz jaka rozdziałka i ile sampli, oraz ILE RENDER POINTS to kosztowało, wtedy ktoś sobie może sprawdzić u siebie na kompie, że na przykład beemka to 5 minut, a w raypump to by kosztowało ileś RP, co się przelicza na ileś eurocentów ... Wtedy by można mieć wyobrażenie, jakieś takie chociaż co do rzędu wielkości, ile by kosztowało i trwało coś, co user by musiał całą noc u siebie mielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...taka sugestia, żeby się łatwiej zorientować w cenach (tylko zorientować) Weź beemkę i kilka innych znanych scen, wyrenderuj, napisz jaka rozdziałka i ile sampli, oraz ILE RENDER POINTS to kosztowało, wtedy ktoś sobie może sprawdzić u siebie na kompie, że na przykład beemka to 5 minut, a w raypump to by kosztowało ileś RP, co się przelicza na ileś eurocentów ... Wtedy by można mieć wyobrażenie, jakieś takie chociaż co do rzędu wielkości, ile by kosztowało i trwało coś, co user by musiał całą noc u siebie mielić.

 

Bardzo dobry pomysł, dzięki! Jakby ktoś chciał pomóc przy produkcji takiego zestawienia (render, screen-shot z ustawieniami, czas lokalny, koszt w RP, itd.) to chętnie odwdzięczę się za pomocą Render Punktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ktoś weźmie za wyrenderowanie kilku scen ogólnie dostępnych. ja wyrenderowałem swoją, ogólnie niedostępną, ale niestety nie ma co pokazać, bo rigify dostało torsji (po lewej) a po prawej GPU (GTS 450) - 5:48.15 tej samej sceny i z takimi samymi ustawiniami. Żeby nie przepisywać całego postu z blender.pl coś co idzie około 6 minut u mnie, w raypump kosztuje 50 groszy

X82fhSQl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strata kasy. Tesle są do troszku czegoś innego. Nie wiem na jakim softcie działa tesla, ale np. GF-a nie da się wirtualizować, a teslę da. Jest tutaj trochę takich smaczków. Czysto wydajnościowo w renderingu wzrost wydajności Tesli nie był tak duży (680 vs podobna tesla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło chyba o to, że Tesla wykazuje się większą wydajnością w operacjach na liczbach o podwójnej precyzji (kluczowe w zaawansowanych symulacjach przemysłowych, itp). Przy czym renderery (a przynajmniej iray) wykonują tylko operacje na liczbach pojedynczej precyzji - a w tym przypadku taką samą/lepszą wydajność osiąga bardziej przystępna cenowo Quadro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhemn czy ja dobrze czytam przystępnie cenowo quadro?!

faktycznie, nie wiem czemu, wydawało mi się, że tesle były kiedyś droższe.

Jeżeli SuperMelon miał możliwość skorzystania z tych kart, to dyskusja czemu wybrał takie a nie inne, jest bezsensowna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z Teslami? Pod Cycles zachowują się bardzo ładnie.

Tesle w wersjach pełny kepler (K20 i K20X) są fajne, bo mają HyperQ, co pozwala na spore zwiększenie wydajności... nietety nie w tej chwili, bo Cycles tego nie obsługuje. Najwydajniejszym GPU Nvidii jest obecnie Quadro K6000 (w przeciwieństwie do Tesli jednak nie ma HyperQ). Jednak w wydajność/cena najlepsze są GeForce z pełnymi Keplerami (Titan i 780 - pełne keplery poza brakiem HyperQ, który jest tylko w teslach) - taki Titan ma wydajność K20X, a 780 ma wydajność marginalnie niższą niż*K20 (Titan dodatkowo jest tak samo wydajny w podwójnej precyzji co Tesla (780 jest dużo słabszy), ale akurat w renderingu podwójnej precyzji się nie wykorzystuje więc to żadna różnica)... ważne, żeby to były pełne keplery czyli takie z CUDA 3.5, a nie z 3.0, bo ta różnica to Dynamic parallelism czyli bardzo ważna rzecz dla wydajności, łatwości pisania rendererów (rekurencja której wszystkim brakowało) i dla przyszłości, bo przykładowo do wsparcia OpenCL 2.0 wymagane jest wsparcie Dynamic parallelism.

GeForce z Keplerami innymi niż Titan i 780 można olać i już lepiej kupić Fermi jak 580.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wszystko przydatne informacje, dzięki. W przyszłości - jeśli RayPump wyjdzie z fazy BETA - będzie możliwość wykorzystania dodatkowych serwerów, być może nowych - wtedy wezmę to pod uwagę (aczkolwiek możliwe że zmieni się do tego czasu sporo;) ).

 

Tak czy inaczej, nie jest źle - te 2070 mają 6GB RAM, są obsługiwane dość dobrze przez Cycles, co chyba widać podczas używania RayaPump'a.

 

Może zabrzmi to dziwnie, ale z mojego punktu widzenia sprzęt nie jest najważniejszy - RayPump pisany jest tak, żeby chodził na wielu nodach GPU i w przyszłości może się stać całkiem dużą farmą - o ile okaże się, że coś takiego dla Blendera w ogóle się opłaca prowadzić (no cóż, takie są bolesne realia, to wszystko kosztuje).

 

Prywatnie - jestem b.zadowolony z efektów działania tego projektu - zarówno od strony technicznej/programistycznej, jak i z reakcji "publiczności" - tutaj się nie zawiodłem, projekt jest b.dobrze odebrany. W tym znaczeniu, że mam konstruktywny feedback, zgłoszenia, opinie, propozycje, itd. To dla projektów IT, zwłaszcza takich dla szerszej publiki - bezcenne.

 

A czy to wystarczy, żeby przeżyć na rynku - zobaczymy.

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie dotychczasowe komentarze i testy - zarejestrowało się sporo nowych, aktywnych użytkowników z Polski :) i już pojawiły się tego rezultaty (Payback Renders). ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może odwrotnie - RayPump jest zaprojektowany tak, że _teoretycznie_ obsłuży także inne silniki czy nawet inne aplikacje 3D. Jest możliwość, że kiedyś obsłuży inny software.

 

Z silników potencjalnymi kandydatami będą vray, iray, yafaray, (...), z aplikacji Maya. Ale, tak jak napisał ikkiz - to kwestia dalekiej przyszłości (o ile w ogóle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super projekt, niebawem potestuje :)

 

Pytanie - probowales naglosnic sprawe na innych forach niz polskie?

 

No, tak :) BlenderArtists zareagowało bardzo pozytywnie. BlenderNation zlewa mnie totalnie, od samego początku - prawdę mówiąc nie wiem czemu - projekt jest chyba dość przydatny. Może nie wpisuje się komuś w ramy filozofii czegoś tam, a może po prostu "się nie podoba się". Trudno.

 

Ale w sieci jest kilka zupełnie niezależnych ode mnie osób, które projekt lubią i promują - samorzutnie, po prostu na zasadzie "fajnie, podaj dalej".

 

Projekt nie jest dochodowy - powiedzmy, że "na razie". Może kiedyś będzie, to się poreklamuję w mediach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myslales by sprobowac poza blenderowa spolecznoscia? Evermotion, moze CG Society da newsa? :) Poza tymi dwoma jest jeszcze sporo innych stronek gdzie warto dac znac, ja na Blender Artist musialem sie sporo wysilic by znalezc odpowiedni watek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak, że blendernation to jeden człowiek który prowadzi bloga i agreguje newsy? (Teraz był na urlopie)

To znaczy jest to jakaś "instytucja" ale newsy się pojawiają, 5-20 komentarzy, potem wchodzą następne... chyba wydajniej było by się pokazać na blendercookie, może w formie jakiegoś tutorialu z tych darmowych? Poskrobaj do nich. Taki kontent im się przyda, a też oni świetnie rozumieją i nie mają nic przeciwko robieniu czegoś dobrego za pieniądze używając Blendera i dla użytkowników Blendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, są to w sumie fajne propozycje. Jak znajdę chwilę to spróbuję dać info dla Cg Society. Evermotion to Białystok chyba, może chłopaki wesprą rodzimą myśl techniczną (?).

 

Najtrudniej będzie (czasowo) z tym tutorialem dla BlenderCookie. Ale pewnie i najskuteczniej.

 

BlenderNation to istotnie tylko Bart - co nie zmienia faktu, że przesiewa newsy przez własny filtr, którego działania nie do końca rozumiem :)

 

Tak czy inaczej - dzięki za sugestie, co kilka głów to nie jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oni świetnie rozumieją i nie mają nic przeciwko robieniu czegoś dobrego za pieniądze używając Blendera i dla użytkowników Blendera.
Oni na szczęście nie mają nic przeciwko. Zdrowe podejście. Gorzej ze sporą częścią społeczności blendera. ;) Dostali srogie cięgi za to że ustalili odgórnie pułap dotacji za te toolsy do retopologi. Michalis wykłucał się że programiści blendera nie powinni dostawać pieniędzy bo kodują tylko z dla zabawy a wszystkie tutoriale i addony powinny być za free bo inaczej to nie jest zgodne z "duchem blendera". Gość pracuje w blendku komercyjnie, oczywiście już zgodnie z duchem blendera.

 

SuperMelon, życzę ci żeby projekt zaczął przynosić pieniądze ale jak tak się stanie to szykuj się na niezły shitstorm. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@monio

A ty nie masz jakiegoś sculpta do wyrenderowania w raypump za free, żeby sprawdzić jaki jest teoretyczny koszt i dostać 2x tyle już nie teoretycznie? http://raypump.com/index.php/forum/payback głupio to wygląda, że jeden render i dalej brak odzewu. Może też Kramon by sprawdził mecha albo tą nową furę z pierdylionem werteksów na koło. Niby wszyscy trzymają kciuki, ale nagle nikt nie ma modelu i 15 minut na testa, teraz, jak projekt potrzebuje wsparcia nawet nie finansowego, a tylko feedbacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tak to już jest, ale spokojnie, wszystko z czasem... :)

 

Przez ostatnie parę miesięcy (projekt ruszył public 2 czerwca) prócz lekkiego oporu materii (w sensie częstego braku odzewu, co poniekąd rozumiem, każdy ma swoje zajęcia, poglądy i jest ostrożny), to do tej pory nie miałem negatywnych reakcji (w dalszym ciągu nie mam). Cool. To dla odmiany jest dość dziwne, bo jak można coś darmo opierdaczyć, to zawsze znajdzie się chętny ;).

 

Z waszych reakcji też widzę, że jest OK - a może i lepiej, sporo entuzjazmu - co zaprzecza teorii, że Polak Polakowi musi dowalić (teoria nie moja :) )

 

Prywatnie nie widzę problemu w łączeniu ekonomii z duchem Wolnego Oprogramowania - i prawdę mówiąc jak ktoś widzi to być może nie do końca rozumie ideę Wolnego Oprogramowania :) Zresztą Ton napisał mi jakiś czas temu, że on jest za takimi rozwiązaniami jak RayPump (narzędzia Open, usługi płatne). Logiczne.

 

Trochę się rozpisałem, a konkluzja prosta: jak możecie to wyniki swoich testów dawajcie na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z moim ferrari i mechem jest taki że one na moim lapku ferrari renderuje się 10H a mech 24H-30H. A ja potrzebuje lapka chyba że mogę napisać że szacowany czas na oko to na cpu już bez skrina. Tylko od razu strzele na raypump'a

Edytowane przez Kramon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to renderowałeś i pamiętasz czas w miarę dokładnie - to mogłoby wystarczyć. Zawsze jest to wskazówka dla userów, a na końcu i tak ważny jest koszt w Render Punktach i czas online.

 

Przy dużych plikach dobrze byłoby podawać czasy uploadu, przy tym tego pierwszego i kolejnych (te drugie są za zwyczaj duuużo szybsze). Nie ma musu, ale wspomnieć o tym można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz całkiem dobrze oszacować, bo każde następne 10 sampli robi się w tym samym czasie, poza tym job typu free ma ograniczenie rozdzielczości i do 500 sampli, więc jak chcesz wyrenderować jako free, to i na swoim CPU nie będzie to zajmowało chyba aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem render FullHD 3000 sampli. tego mecha (oczy głównie tyle potrzebują bo tam sporo szkła jest parę warstw... i ogólnie oświetlenie jest dość dynamiczne + interior.

 

tak więc kosztowało mnie to 224 punkty :D a renderowało się 16 minut. Normalnie gdybym miał to renderować na moim i5 zajeło by to 28H tak więc zaoszczędziłem cały dzień pracy.

 

jutro/pojutrze dam screeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna zacząłem używać Blendera i mam taką małą scenkę. Nie wiem czy by się nadawała do testowania projektu "RayPump", ponieważ wykonana na bazie i darmowego startera od Andrew Price z "The Architecture Academy"? Render na 2500 sampli, 512x700, 96 dpi i 24 głębi to na i3-ce parę h z 8 gb ramu (ale ponoć nie o hardware chodzi). Sam artykuł Andrzeja był niedawno na stronie.

Więc jeżeli się nada to z chęcią bym przetestował.

http://imageshack.us/photo/my-images/35/hxuk.jpg/

Edytowane przez Inwermitodion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon, dzięki. Czekam na post w dziale Payback Renders.

 

@Inwermitodion nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to testować. Serwis chodzi i jest dla każdego :) Natomiast nie jestem pewien czy ta scena pójdzie w ramach zadania Free. Jeśli rejestrowałeś się przed 27 sierpnia, wtedy powinieneś mieć promocyjne 500RP. Tak czy inaczej, do puszczenia w ramach Pro będziesz potrzebował Render Punktów. Inna sprawa, że jak fajnie wyjdzie, to dostaniesz drugie tyle z powrotem.

 

Na marginesie, wspomniałeś o tym - jeśli prezentowana scena jest autorska, wtedy nie będzie problemu z publikacją w Galerii i akcją payback. Jeśli jest to scena pobrana z internetu - to trochę się komplikuje, ale w zależności od licencji tej sceny - w dalszym ciągu istnieje możliwość publikacji w Galerii (z wyszczególnieniem autorów).

 

Serwis jest dość ładnie obłożony, ale w dalszym ciągu ubolewam nad tym, że praktycznie nikt (oprócz ikkiza) nie chce skorzystać z Payback Renders. Pewnie jeszcze za wcześnie, żeby wyciągać z tego wnioski...

 

Happy Pumping :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze w temacie scen:

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że RayPump będzie prezentowany/omawiany na tegorocznej Blender Conference (koniec października).

W związku z tym, jeśli ktoś z Was chciałby, żebym wykorzystał jego scenę do prezentacji (screen-shoty, video, live session) to proszę o informacje.

 

Oczywiście każda prezentowana scena będzie opisana (autor/firma) podczas prezentacji. Myślę, że to fajna forma auto-promocji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze w temacie scen:

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że RayPump będzie prezentowany/omawiany na tegorocznej Blender Conference (koniec października).

W związku z tym, jeśli ktoś z Was chciałby, żebym wykorzystał jego scenę do prezentacji (screen-shoty, video, live session) to proszę o informacje.

 

Oczywiście każda prezentowana scena będzie opisana (autor/firma) podczas prezentacji. Myślę, że to fajna forma auto-promocji.

 

moja nadchodząca praca dzungla będzie renderowana :D temacik jest :D

http://raypump.com/forum/payback/54-sci-fi-mech#218

 

dobrze opisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, wielkie dzięki.

 

Bardzo fajna scena, ale na konferencję będzie chyba zbyt ciemna, no i chciałbym - o ile to możliwe - jakąś tematykę, która zainteresowałaby ludzi od wizualizacji (o ile będę miał możliwość grymaszenia;) )

 

Zaraz wrzucę do Galerii i... hm, to chyba już wszystko :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)

 

 

 

 

 

Ach, no tak - jeszcze 448 RP do zwrotu! :)

Edytowane przez SuperMelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update dla użytkowników Pro: na ostatnie tygodnie BETY udało się wynegocjować bardzo przyjemną zniżkę - teraz godzina Tesli 2070 (6GB), za 0,99 Euro. Z tego co wiem, to najniższa cena na rynku - i to sporo niższa od konkurencyjnych.

 

 

O ile w ogóle RayPump ma jakąś konkurencję? Speed/price ratio raczej nie do przebicia (diaboliczny śmiech w tle ;)

 

Z innych aktualności - ciężko pracuję nad tym, żeby móc pokazać skok jakościowy na Blender Conference - nie wiem czy zdążę, zobaczymy,

Ktoś z Was wybiera się może do Amsterdamu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ikkiz: Od kiedy usunąłem tam konto, bo działo się bardzo źle z zarządzaniem strony i poziom spadał dramatycznie, zaglądam tam co jakiś czas i jedyne co widzę, to jeszcze niższy poziom. Ogólnie jak tylko wchodzę tam to od razu odrzuca ignorancja w temacie blendera, osób piszących na tym forum (poza nielicznymi wyjątkami, jednak oni zazwyczaj są i na tym forum).

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności