- Speedpaint 2025
-
ZiN
Cześć @ZiN Przede wszystkim gratuluję progresu, który jest widoczny. Na podstawie ilustracji którą zamieściłeś chciałbym zaproponować Ci zmianę podejścia do malowania / rysowania. Na tą chwilę poruszasz się w metodologii która nazywa się "line drawing" czyli rysunek obiektowy, każdą formę traktujesz jako osobny ograniczony granicami(liniami) element któremu nadajesz walor od 1-8, jest to system matematycznie poprawny i taki jak używają programy 3D, natomiast nie jest to podejście które zastosowałby malarz taki jak Sargent, Mullins czy Jamie Jones czy Devin Korwin https://www.artstation.com/devinkorwin) U tego ostatniego miałem mentorship, który otworzył mi oczy na właśnie to podejście. Używają oni metodologii "mass drawing" czyli rysunku form światłocienia Jest książka która traktuje o obu tych podjeściach, The Practice and Science of Drawing. By HAROLD SPEED możesz ją pobrać z mojego OneDrive: https://1drv.ms/b/c/e1cbcbccee40d6fe/ERkDfEdsNX9IsTLBUjT0mSwBfHI-mId6bLsraOWlNKRbAw?e=p99A0Q W tej metodzie rysunek sprowadza się do zapisu plam światła i cienia przy użyciu 5 walorów, granice między poszczególnymi obiektami nie mają znaczenia, przestrzeń buduje się poprzez kontrast i zestawianie kształtów w różnych walorach. Wiąże się to z zastosowaniem kompresji waloru ze skali 10 stopniowej do 5. Tekstura i faktura również nie mają znaczenia na tym etapie, są one lokalną zmianą waloru. Takie podejście dają kontrolę nad całym obrazkiem i pozwala okełznać każdą ilość elementów, jest także podstawą dla pracy z kolorem. Ale zanim przejdziesz w kolor chciałbym ci zaproponować ćwiczenie walorowe, które mi bardzo pomogło, i które odblokowało mnie z malowaniem. Mianowicie wykonanie jak najwięcje ilości takich study jak poniżej. Przerysowanie w sposób analityczny i przy użyciu kompresji waloru prac mistrzów (Sargent, Zorn, Riepin) lub zdjęć fotografów użwających analogów jak na przykład ten: Homer Sykes https://www.alamy.com/stock-photo/?name=Homer+Sykes&page=45&pseudoid=886410A4-B340-4AE8-B9AE-89AE03DC32B8&sortBy=oldest-datetaken przy użyciu tylko 5 a najlepiej 3 walorów, w ten sposób ćwiczysz rysunek - czyli umiejętnośc dokłądego zapisu form, a skupiasz się wyłącznie na tym co jest w światle a co w cieniu, bez oddzielania obiektów sztucznie od siebie. Wracając na chwilę do twojej ilustracji, widziałem że zamieściłeś prace w walorze na początek, jest to dobry start, stworzyłeś zapis obiektów, kolejnym krokiem powinien być globalny zapis mas światła i cienia, taki jak ja wykonałem, z takiego rysunku można w łatwy sposób przejść do koloru, ja wycinam poszczególne walory do warstw, przypinam cliping masks i nieograniczony granicami plam nadaję kolory. Jeśli masz jakieś pytania chętnie na nie odpowiem :)
-
Speedpaint 2025
Słyszałem że w maju maluje się syreny, więc malun w ramach MerMay ode mnie. @yarosh rozumiem twój punkt widzenia, jednak się z nim nie zgadzam, myślę że niepotrzebnie blokujesz się z rozwojem, cały czas robisz tylko szkice. W bardzo podobny sposób. Chciałbym zaproponować Ci zrobienie dwóch ćwiczeń do teczki 1. dokończenie designu tego jaszczura którego zacząłem, od zrobienia line artu do skończonej ilustracji. Zacznij od skupienia się na przestrzenności właśnie, piszesz że szukasz przestrzenności, popatrz na mój szkic, zastanów się jak przebiegają formy i jak możesz je określić, postaraj się żeby każda linia była celowa, nie zaciemniaj rysunku losowymi zygzakami, jeśli zostaniesz na dłuższą chwilę przy jednym temacie, i zmienisz podejście , przeanalizujesz film który ci podlinkowałem, będzie progress, mając design jaszczura będziesz mógł zrobić z nim ilustrację. 2. Podejście do tego portretu w podobny sposób jak zrobiłem z potworem, znalezienie referencji, wrzucenie ich do pliku z tym szkicem i wykończenie go jako malarskiego portretu. Masz w nim fajne światło wrysowane, spróbuj je rozbudować do 5 walorów i dodać kolor. Znajdź jedną referencję która będzie pasować do światła (hero ref) i dopełnij je kilkoma dookreślającymi charakter i wygląd zbira. Co myślisz?
-
Speedpaint 2025
Cześć @yarosh A co byś chciał zrobić z takim szkicem jaki jest twój cel, wyrenderowany realistycznie potwór? Zrobiłeś coś co jest dobrym początkiem do dalszej pracy, nie zostawiaj tego, spróbuj popracować nad tym dalej :) Dodatkowe pytania które mam do Ciebie: czy jest jakiś konkretny powód z którego używasz tak dużej ilości czerni? Pytam, bo po zastosowaniu "levels" wyłonił się spod niej fajny line art, który jest dobrym początkiem do pracy nad tym stworkiem: screen A poniżej mój over, jeśli ArtDirector wysłał mi taki szkic z zadniem pociągnięcia go dalej, starałem się pozostać jak najbliżej twojej idei, są w niej fajne elementy, fajnie rozrysowane ręce, które potraktowałem jako dodatkową parę, dodając przednie łapy dla balansu. Znalazłem kilka refek, tak żeby wesprzeć się podczas szkicowania, skupiłem się na anatomii, dodaniu nakładających się form, tak żeby dookreślić przestrzeń. Proces line artu jest dla mnie wielowarstwowy, po poprawki nanosze na kolejnych warstwach, gdzie poprzednia jest widoczna jak kalka, rysuję i wymazuję, pomiędzy etapami dodałem jeszcze walorowe formy pod spód, tak żeby zainspirować się do dalszego line artu, nie używam białego do tła, za duży kontrast. I na koniec myślę przydatny film, gość ma dużo merytorycznego kontentu jeśli chodzi o line art. https://www.youtube.com/watch?v=XoPOajk9Zl0
- Speedpaint 2025
-
Speedpaint 2025
Hej, podczas robienia takiego studium walorowego skup się bardziej na plamach waloru niż granicach obiektów, zignoruj tekstury i faktury, podejmuj decyzję o dużych płaszczyznach, co jest w świetle co w cieniu, nie śpiesz się. Zwracaj większą uwagę na rysunek, krowa która powinna być bohaterem tego szkicu ma bardzo ciekawe kanciaste formy. Jeśli coś ma ten sam walor to nie oddzielaj tego liną, spróbuj opisać to poprzez kontrast, zmianę ustawienia plam waloru. Lub też pozwól krawędzi nie zaistnieć, mamy wtedy przypadek "lost edge"
- Speedpaint 2025
-
Teczka KJ
hej, taki over kilka rzeczy: największą rozpiętość walorową i detal ma drzewo z kwiatami na froncie, co odciąga wuagę od tematu obrazka bardzo płasko traktujesz formę drzew , która jerst cylindryczna niefortunne jest to przecięcie jelenia na pół tym drzewem, tworzą się tangenty i zaburza się jego anatomia brak światła i cienie na jeleniu, rogi nie rosną w jednej lini, są mocno rozłożone w przestrzeni i ulegają sktótom w perspektywie zieleń nie występuje tylko w jednym odcieniu w przyrodzie, jkest o wiele bardziej reaktywna i podatna na hue shift
- Teczka Davidovic
-
SpeedSculpt/Paint 2021/02/15
- TeczkaWzurek
-
SpeedSculpt/Paint 2021/01/01 Space Western/Space Noir
Jak dla mnie zakończmy, temat już długo wisi. Co do nowego tematu proponuję: Royal ceremony Jakaś uroczystość: ślub, pogrzeb, narodziny dziecka, sąd, przyjęcie dlegacji, koronowanie następcy, wezwanie do wojny itd Okres akcji dowolny, niech będzie czytelne że mamy do czynienia z monarchią.
- SpeedSculpt/Paint 2021/01/01 Space Western/Space Noir
Powiadomienie o plikach cookie
Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności