Cześć!
Ciekawe prace, masz bardzo graficzne podejście, co samo w sobie nie jest absolutnie złe, ale jeśli chcesz uzyskać jakikolwiek realizm to musiałbyś skupić się na walorze i oświetleniu w czym na pewno baaaardzo pomogą refki.
Hej, jest spoko, ciekawe kolory, szczególnie w tym pierwszym.
Na twoim miejscu skupiłbym się też trochę na uporządkowaniu pracy - zwolnieniu, większym przemyśleniu i tak jak napisał Cinski mniejszym mazaniu. Staraj się robić dokładniejsze pociągnięcia pędzlem - prace zyskają na ostrości i będą lepsze w odbiorze.
Hej, idziesz do przodu :)
Zwróć uwagę na poprzednie studia które robiłeś - rozpiętość walorów (czyli to, jak jasny jest najjaśniejszy punkt i jak ciemny jest najciemniejszy) była znacznie szersza niż w twojej ostatniej pracy. U ciebie jest niewiele odległości między najjaśniejszym a najciemniejszym co sprawia wrażenie "wypłukanej" pracy bez uczucia wykończenia.
Spróbuj popchnąć cienie, szczególnie w zakamarkach i rozjaśnienia dalej ręcznie, ale poeksperymentuj też warstwą korekcyjną "Levels" i trybami mieszania Multiply (do przyciemniania) i Color Dodge / Linear Dodge (do podbicia rozjaśnień).
Poczytaj o zjawisku Ambient Occlusion.
Jak uzyskujesz ten malarski feel? Używasz raczej pędzli z twardą krawędzią czy miękką? I jak z opacity na pędzlu - masz ustawione na sztywne czy kontrolowane naciskiem piórka?
Dzięki, Proko znam ale jakoś nigdy specjalnie się w niego nie zagłębiałem (hehe), chętnie to zrobię. Najbardziej do gustu jeśli chodzi o postać przypadło mi Figure Drawing - Design and Invetion Michel'a Hamptona.
Ostatnio też sporo takich abstrakcyjnych kolaży w różnych stylach robię dla klienta, dużo się uczę, czyste malowanie :)
Dzięki wielkie! Tak, aż za mocno poszukuję i w wpadam w najróżniejsze skrajności, niestety ciężko mi się długofalowo skupić na jednej rzeczy co pewnie odbija się na tempie progressowania :P
Mała wrzuta, studia skończone, można wracać do roboty regularnej:
Studium na rozmalowanie i przypomnienie
Pierwsze trzy tygodnie kursu Brainstorm który aktualnie robię
* proporcje
* shape language
* shape extraction
Trochę moich przykładowych ilustracji na konwentowych wersjach testowych KULT: Divinity Lost
I testowanie różnych pierdół brushowych, średnio udane