- Speedpaint 2025
- Speedpaint 2025
- Speedpaint 2025
-
- Speedpaint 2025
- Discovery / Enviro sketches
-
Discovery / Enviro sketches
Dzięki :) Szukanie tej czarno białej kompozycji, zabawa kierunkiem światła sprawia mi dużą frajdę. Lubię takie geometryczne, graficzne podejście. Ustawiam kamerę tak, żeby POI było ustawione, powiedzmy, wg trójpodziału, a potem szukam równowagi w kształtach, tak żeby prowadzić oko do POI. Szeroki kadr robi też swoje. Oprócz tego tutoriala, który załączyłem w opisie dużą inspiracją był też tutki Eytan'a Zany - Advanced Sketching in 3D. Dużo fajnych wskazówek co do kompozycji. A źródłem pierwotnym jest bodajże książka "Composition of Outdoor Painting" - Edgar Payne. Zacząłem od historyjki w głowie, gdzie ktoś znajduje coś dużego co spadło z nieba. Nie będę się rozpisywał co do samej historii. Ułożyłem w Blenderze prostą scenę, trochę krajobrazu plus to wielkie żelastwo pomiędzy górami. Komp mi nie uciągnie za dużo detalu w Blenderze, więc ograniczyłem co mogłem. Kamerę ustawiałem tak, żeby pokazać narrację i z perspektywy osoby, która mogła gdzie tam być. Nie z lotu ptaka np., bo to zmienia narrację. Ogniskowa tak, żeby zmieścić sporo w kadrze. Potem wg tutoriala - kilka passów z workbench'a, mist passy z EEVE i mieszanie tego w Photoshopie. Później photobashing i malowanko. Na boku Pureref - inspiracje i referencje terenu.
-
Discovery / Enviro sketches
Dziękuję :) Co do wersji z detalem, to tak, nie udało mi się do końca zachować tego wrażenia co na szkicach, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Myślę, że to kwestia pracy nad walorem i kompozycją, żeby utrzymać ten przekaz, który jest na szkicu.
-
Discovery / Enviro sketches
Eksperymenty z Blender workbench - czarno białe szkice. Na bazie procesu, który pokazuje Daniel McGarry w tym video: https://www.youtube.com/watch?v=hbvKSY0Ooj8 Później photobashing i malowanko w PS.
-
ropuch81
Miało nie być ćwiczeń, ale te to moje ulubione i traktuję je jako przygotowanie do kolejnej sesji eksperymentów z pędzlami i formą. 2-3 minuty na każdy.
-
ropuch81
Kilka szkiców na grupę Art Cafe. Eksperymenty z pędzlami i szukaniem formy, kształtu zaczynając od abstrakcyjnych pociągnięć pędzlami.
-
ropuch81
Jak pisałem wcześniej, zarzuciłem ćwiczenia i teorie a zabrałem się za praktykę, z wyobraźni, na razie bez referencji. Poniżej dwa obrazki i WIP dla każdego. Po zrobieniu pierwszego stwierdziłem, że nie tędy droga i spróbuję inaczej. Zrobiłem drugi, ale w inny sposób. Szczegóły widać na wip'ach. Dalej mam problem z kolorem, główkowałem nad tym, po czym stwierdziłem, że muszę po prostu więcej malować z natury, najlepiej farbami, a oprócz tego studium ołówkowe z naciskiem na walor. Czyli odwieczna prawda - klepanie podstaw. Liczę na Waszą pomoc, sugestie. Co jest nie tak, co zmienić, jak poprawić pracę z kolorem i efekty? Z góry dziękuję. Dodatkowo kilka rysunków z grupy Art Cafe na FB, założonej przez Maćka Kuciarę.
-
ropuch81
#DAGOO, cieszę się, że Ci się podoba. Aktualnie rysuję średnio 10 godzin w tygodniu. Na razie nie mogę więcej, ale za jakiś czas to zmienię. Chcę ten czas przynajmniej podwoić. Poniżej ćwiczenia na bazie movie stills z dodatkową opcją analizy kolorystycznej. Zgodnie z tym, co pisze Andrew Loomis w swojej książce - wybierałem 3 podstawowe kolory, a potem budowałem obraz z wykorzystaniem ich pochodnych. Może za jakiś czas umieszczę tu notatki, które spisywałem podczas przerabiania tej lektury. Na pewno się komuś przydadzą. Dorzucam jeszcze szkice - tusz/ołówek. Na miesiąc odkładam książki i ćwiczenia. Czas rozpędzić wyobraźnię i nabrać dodatkowych nawyków rysowania.
-
ropuch81
#Tomasz Gr, #DPFantasy Dziękuję :) Poniżej kilka serii ćwiczeń z analizy kompozycji. Zauważyłem, że po tych ćwiczeniach pojawia się tendencja do odnajdywania kierunków, linii (przeważnie skosów) w otoczeniu lub np. zdjęciach. Plan na kolejny tydzień: szkice gestów, skończyć rozdział Creative Illustration o kolorze i zacząć ćwiczenia, bazujące na tym rozdziale.
-
ropuch81
Dziękuję #demenu ! Bardzo trafna diagnoza i wspaniały pomysł. Tak mi się spodobał, że zabrałem się dzisiaj to ćwiczenie. Pierwsza seria poniżej.
-
ropuch81
Ciąg dalszy ćwiczeń z książką Creative Illustration. Przy okazji. Wiecie, że Figure Drawing została wydana po polsku? W maju :) Przerabiałem rozdział, w którym autor opisuje planowanie kompozycji, za pomocą 4 bazowych zestawów walorów. Efekty poniżej. Najpierw postać z referencji, a następnie tematy ze FB Spitpaint, z wyobraźni. Każdy szkic zaczynam od podziału liniami prostymi, na zasadach opisanych przez Andrew Loomisa, potem szkic obiektów, a następnie rozmieszczenie walorów. Co o tym myślicie, sprawdza się? Wcześniej myślałem o tym, żeby ciągnąć szkice dalej, czyli przejść do koloru i detalu, zamknąć ilustrację, ale po przemyśleniach podczas lektury stwierdzam, że to na razie nie ma sensu. Do tych obszarów dojdę za jakiś czas, a wg mnie bez dobrej kompozycji obrazek się nie obroni i kończyć go nie ma sensu. To tak jakby budować dom, koncentrując się na meblach i wystroju wnętrz, kiedy jeszcze nie ma fundamentów, ścian, drzwi i okien, albo startować na olimpiadzie bez żmudnie wypracowanej kondycji, siły, szybkości. - - - Połączono posty - - - W międzyczasie szkicuje gesty ze zdjęć. Zamieszczam 1 i 2 minutowe.