Skocz do zawartości

Eld

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Eld's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Zależy mi, by pivot znajdował się w konkretnym miejscu i minimum oś Y była skierowana w konkretnym kierunku. Potrafię mniej więcej precyzyjnie robić to ręcznie center object/rotation/move, jednak przy ponad 100 obiektach to zwariowane. Tworzę sferę, wyodrębniam z niej każdy polygon osobno z nadaną grubością. I teraz chciałbym, by pivot znajdował się na środku zewnętrznego/frontowego polygona, to raz, a dwa, by oś Y pivota była prostopadła do tego frontowego polygona i wycelowana tak, by kawałek można było wyjąć i włożyć ze sfery. 1. Brakuje mi przy ustawianiu pivota takiej opcji, która pozwala przypisać go do konkretnego polygona. A jego środek wyznaczyć np. poprzez określenie wierzchołków polygona. 2. Czy możliwe jest kopiowanie pivotów i przypisywanie ich innym obiektom? 3. Czy da się wskazać miejsce pivota np. przez wskazanie wierzchołka? Mam bardzo małą wiedzę na temat pivotów, dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam:).
  2. Cześć, od jakiegoś czasu przenoszę obiekty z 3ds max do Unity i mam problem z teksturami. Te z 3ds Maxa w którym projektuję, nie odpowiadają tym z Unity. Może tu chodzić tylko o kolory, bo zależy mi na teksturach prostych, bazujących tylko na kolorze(bitmapy działają). Ten z Unity jednak jest zupełnie inny i nie wydaje się to tylko winą oświetlenia. Poniżej podaję screeny porównujące i ustawienia Material Editor. Problem wydaje się nie tak trudny, ale zatrzymałem się na tym. Z góry dzięki za pomoc:). Przy okazji, może ktoś zna sposób na świecące tekstury, które emitowałyby światłem również w Unity? Chciałbym, żeby proste paski np. sugerujące drogę, świeciły.
  3. Witam, długo zabierałem się za zadanie tego pytania na forum, bo temat wydaje się wałkowany już kilkakrotnie w internetach. A jednak nadal nie mogę sobie z tym poradzić. Na tym forum konkretnie takiego zapytania nie widziałem. Tylko raz udało mi się eksportować tekstury wraz z budynkiem i był to mój pierwszy projekt. Było to 3tyg. temu i do tej pory nie mam pojęcia jak tego dokonałem. Z reguły moja końcowa praca wygląda tak: Obiekt: Edit Poly Material Editor: w nim wybieram tekstury z Bitmapy, szachownicę, albo po prostu dobieram kolor poprzez okienko Diffuse(może powinienem Specular? ;o), nakładam na obiekt, ustawiam podgląd. Obiekt: Collapse; z Edit Poly do Edit Mesh Export>Export Selected>zapisuję w formacie FBX(jaka jest różnica między .obj, a .fbx?)>w okienku "FBX Export" nic nie zmieniam. Z czasem pojawiły mi się tekstury po importowaniu obiektu do 3dsmaxa(po którejś tam kombinacji z zapisem). W Unity jednak ich nie ma. Czy ktoś może lakonicznie wytłumaczyć ten proces? I czy mogę eksportować tekstury powstałe z palety kolorów w 3dsmaxie? Grafika w naszym projekcie ma być prosta, toteż nie zależy mi na teksturach z internetu, a bardziej na kolorach powstałych w 3dsmaxie. Pozdrawiam.
  4. Witam, założyłem konto przed chwilą, więc przy okazji witam Was w moim pierwszym poście na forum:). Sprawa wygląda tak. Ze znajomym planujemy zaprojektować gierkę. Kolega odpowiada za funkcje programistyczne, typowo informatyczne. Ja zajmuję się kwestią grafiki/modellingu. On pracuje na Unity. Ja do tej pory na 3ds Maxie i innych graficznych programach. Z góry mówię, że na oryginalnych kopiach, które przysługują mi jako studentowi Politechniki Łódzkiej. Mamy już pierwsze koncepty, założenia prowadzenia rozgrywki, motywy przewodnie i stylistykę w obrębie której będziemy się poruszać. Na poważnie zamierzamy ruszyć do wakacji. W tej chwili cały czas przerabiamy tutoriale etc. I teraz sedno sprawy. W którym programie najlepiej projektować teren/środowisko? Który program daje więcej możliwości? Widziałem, że 3ds Max ma tutoriale do tworzenia różnego rodzaju kanionów, gór etc. Nie wyobrażam sobie jednak tworzenia całego terenu w tym właśnie programie, a z kolei przenoszenie pojedynczych "puzzli" do Unity wydaje mi się kłopotliwe. Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie projektowania środowiska jakiego chcemy, w Unity. Mam tu na myśli głównie podłoże. Miałyby się na nie składać proste równiny, góry lasy itd, ale też proste figury geometryczne w postaci boxów, sfer wystających z ziemi, pozorujących skały itp. Pytanie, czy da się zrobić kulkowe podłoże? :) I w czym takie podłoże najwygodniej projektować. Czy w ogóle w 3ds Maxie mogę mieć wgląd na projektowane środowisko w widoku z pierwszej osoby? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności