Witam,
założyłem konto przed chwilą, więc przy okazji witam Was w moim pierwszym poście na forum:).
Sprawa wygląda tak. Ze znajomym planujemy zaprojektować gierkę. Kolega odpowiada za funkcje programistyczne, typowo informatyczne. Ja zajmuję się kwestią grafiki/modellingu. On pracuje na Unity. Ja do tej pory na 3ds Maxie i innych graficznych programach. Z góry mówię, że na oryginalnych kopiach, które przysługują mi jako studentowi Politechniki Łódzkiej.
Mamy już pierwsze koncepty, założenia prowadzenia rozgrywki, motywy przewodnie i stylistykę w obrębie której będziemy się poruszać.
Na poważnie zamierzamy ruszyć do wakacji. W tej chwili cały czas przerabiamy tutoriale etc.
I teraz sedno sprawy.
W którym programie najlepiej projektować teren/środowisko? Który program daje więcej możliwości? Widziałem, że 3ds Max ma tutoriale do tworzenia różnego rodzaju kanionów, gór etc. Nie wyobrażam sobie jednak tworzenia całego terenu w tym właśnie programie, a z kolei przenoszenie pojedynczych "puzzli" do Unity wydaje mi się kłopotliwe.
Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie projektowania środowiska jakiego chcemy, w Unity. Mam tu na myśli głównie podłoże. Miałyby się na nie składać proste równiny, góry lasy itd, ale też proste figury geometryczne w postaci boxów, sfer wystających z ziemi, pozorujących skały itp. Pytanie, czy da się zrobić kulkowe podłoże? :) I w czym takie podłoże najwygodniej projektować.
Czy w ogóle w 3ds Maxie mogę mieć wgląd na projektowane środowisko w widoku z pierwszej osoby?
Pozdrawiam.