No nieee... to akurat not cool! Teraz jak coś będę tłumaczył praktykantom, to wyjdę na nooba nieznającego skrótów...
Ten "skrót" jest akurat prosty, bo masz wszystkie klawisze obok siebie :D
Dokładnie! Następną przyjemną rzeczą jest arytmetyka w polach transforma.
Możesz wpisać w polu pozycji X np. (2 + 2) / 3 i dostajesz odpowiedni wynik pozycji na osi X. Spoko jak robisz techniczne rzeczy.
Powinien być.
Jak coś to możesz FBX przekonwertować do MDL używając tego narzędzia: https://tomeofpreach.wordpress.com/qmdl/fbxtomdl/
Wtedy Cię nie interesuje z jakiego to softu wyszło. Sam z niego nie korzystałem, ale sporo ludzi go używa więc domyślam się że działa :)
Tylko tak jak mówię, to jest tool dla Quakea, nie wiem czy to zadziała w Source.
ps.
mdl z Half Life obsługuje kości, więc to inny format niż Quakeowy
Pewnie cię interesuje mdl Valveowy, ale jeśli szukasz (albo ktoś szuka) exportera mdl do Quake 1 to polecam ten skrypt/plugin do Blendera: https://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Quake_mdl
Działa całkiem nieźle. Ładuje animacje jako ShapeKeys (coś jak blendshape z Maya). Export przechodzi bez problemu.
Używam tego dos swojego projektu. Tu testowa modyfikacja Gruntów z Quakea:
[video=youtube_share;38zw_yOIzF8]
Tak mi się skojarzyło, lubię takie klimaty :)
http://www.chetzar.com/images/2005/joy_ChetZar.jpg
http://www.chetzar.com/images/2005/simpleton_ChetZar.jpg
http://www.copronason.com/zar11/images/lu_16x20.jpg
http://www.chetzar.com/images/2014/Hayseed-web.jpg
http://www.spacejunk.tv/v4/images/phocagallery/expositions/darkart/thumbs/phoca_thumb_l_zar_web_3.jpg
Widzę dyskusja jak Xbox vs PlayStation, czyli racjonalizowanie swoich zakupów ;) Powinien być jeszcze jakiś trzeci producent, który robi dziwne karty i ma resztę w dupie. Myślę, że wiecie jaki odpowiednik konsoli mam tutaj na myśli :D