Skocz do zawartości

-=fox=-

Members
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Lublin/W-wa

-=fox=-'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Reputacja

  1. Ostatnio przebudowali stronę i udostępnili trochę nowych materiałów - raczej dla początkujących - Max, Maya, Houdini, After Effects, Premiere, Photoshop (wybiera się z menu z lewej strony). 3DBuzz jak to 3DBuzz, przyjemnie się ogląda, może komuś się to przyda. link
  2. Jedyną stroną, na jaką natrafiłem, która sprzedaje legalne oprogramowanie i sprzęt po dużo niższych cenach (ale tylko dla celów edukacyjnych) jest www.journeyedeurope.com Moim zdaniem, każda strona, która sprzedaje soft po podobnie niskich cenach z licencjami komercyjnymi to oszukańcy.
  3. Model fajny, ale co do tekstur, to brud, brud i jeszcze raz brud musi być - kociaki nie mogą być czyste, bo wyglądają jak z plastiku. No i przydałoby się więcej samolotu w kadrze, skoro jest taki ładny, a nie tam gdzieś jakieś tycie sobie latają. Mnie by najbardziej kręciła scena na pokładzie lotniskowca podczas startu, z tymi gościami w żółtych kamizelkach, co wymachują rękoma - ale w takim wypadku to, co masz, to byłby dopiero początek pracy :)
  4. Całkiem spoko wygląda - dorób te kamerki pod nosem, mi osobiście najbardziej podoba się wersja z dwoma osadzonymi jedna obok drugiej, działko, wentyle od działka, antenki, no ale to już detale. A może zrobisz podwozie? :) Dobre podwozie wygląda bosko :) Aha, no i kokpit, a przynajmniej siedzenia, żeby widać było jak ta maszyna jest duża.
  5. -=fox=-

    Connect Edges ?

    Niestety nie ma. Jest split edge loop, ale głównie do tego celu używa się split edge'a i z różnymi wartościami magnets. Czyli, żeby przeciąć face'y np. na 4 równe części trzeba ustawić magnets (i najlepiej strength na 100) na 3, przeciąć face'y, zmniejszyc magnets do 2 i przeciąć, magnets na 1 i przeciąć. Trochę to żmudne, ale zdaje się, że bazowo nie ma innej metody. Być może jest jakiś plugin, który to załatwia (np. na highend3d). Pozdrawiam
  6. Ja też bym polecił GeForce'a.
  7. -=fox=-

    Szkolenie Lynda.com

    Wg. mnie najlepsze co może początkującego maykowicza spotkać, to Maya Fundamentals zrobione przez 3DBuzz.
  8. Spróbuj tego: PPM na Mój komputer -> Właściwości -> zakładka Zaawansowane -> Zmienne środowiskowe (mam nadzieję, że nie pokręciłem, bo piszę z pamięci :) )-> dodaj nową zmienną środowiskową o nazwie MAYA_SLOW_DRAWPIXELS o wartości 1 i zrestartuj.
  9. Niedawno ekipa z 3DBuzz zaczęła nową serię tutoriali o ZBrush2. Na razie są 2 odcinki, rzeczy podstawowe, ale jak ktoś zupełnie nie zna aplikacji, to można się sporo dowiedzieć. W przyszłości ma być o eksportowaniu z Zbrusha do Mayi czy 3dsmax'a (chociaż to, czy będą kontynuować serię zależy od tego, czy wystarczająco dużo ludzi będzie chciało to oglądać). Do obejrzenia na YouTube: OT: zaczęli też tutoriale o programowaniu obiektowym w Delphi (gierka, odtwarzacz mp3) IMO całkiem ciekawe.
  10. Tutaj jest maly tutorial o eksporcie http://www.christopher-thomas.net/pages/free_tutorials/tut_3dsmax_to_maya_transfer/ct_tut_max_to_maya_mesh&camera_transfer.htm
  11. Bardzo ładna scenka ci wychodzi. Moim zdaniem warto byłoby na koniec dodać jednak jakąś wyraźną wskazówkę, że krasnolud przed dosłownie momentem tu byl - np. coś w stylu gorącej herbaty albo grzańca zostawionego gdzieś przy miejscu pracy... ewentualnie super byłoby zrobić z tego scenkę nocną i w środku świeciłoby się światło...eh rozmarzyłem się :) Jedziesz z tym koksem!
  12. -=fox=-

    coś nie tak ?

    Powinna być w ustawieniach sterownika lista programów, między innymi można wybrać Mayę. Ja przemodowalem swojego Radka 9500Pro na FireGL X1 i jakiejs super roznicy w viewportach nie bylo. Prawdopodobnie nie mialem wystarczajaco ciężkich scen, bo SPEC Viewperf pokazał dosyć znaczny przyrost fps-ów.
  13. Moim zdaniem wszystko zalezy od przeznaczenia modelu - jezeli ten samochod mialby sie pojawic na drugim planie w jakiejs animacji czy stillu, to nie ma sensu siedziec nad nim paredziesiat godzin i pchac sie w detal, ktorego i tak nikt nie dostrzeze. I traktujac go jako taki wlasnie model, to mi sie podoba, pomimo wad, kotre widac z nieduzej odleglosci.
  14. -=fox=-

    Ile kosztuje Maya?

    Ja widzialem taka strone, na ktorej mozna bylo w Europie kupic Maye, ale tez inny soft i sprzet (np. Grapphire + Photoshop w zestawie, albo takie wypasne manipulatory z kula do 3d) za baaardzo niska cene (dla uczacych sie), jak na takie rzeczy. Maya Unlimited kosztowala chyba cos kolo 500-600 dolarsow, moze nawet mniej. Problem w tym, ze ni w zab nie moge sobie przypomniec jak sie ta strona nazywala, a sam tam chcialem zajrzec... :( Edit: znalazlem to: http://www.journeyedeurope.com, wprawdzie to nie jest ta strona, o ktorej napisalem wyzej, ale bardzo podobna.
  15. -=fox=-

    Pomoc w zrozumieniu Maya

    IPR czyli Interactive Photorealistic Render to takie cos, co pozwala na zywo podgladac render gdy zmieniasz jakies parametry np. materialu. Naciskasz przycisk IPR, Maya wyrenderuje obraz, potrwa to troche dluzej niz normalnie, jak skonczy zaznaczasz na renderze obszar, ktory cie interesuje (zebys sie szybciej odswiezalo) i jak teraz np.bedziesz zmienial kolor, to od razu bedziesz wiedzial jaki uzyskasz koncowy efekt. IPR nie dziala z wlaczonym raytracingiem, czyli jak robisz szklo, to nie zobaczysz dokladnie tego, jak ci wyjdzie na normalnym renderze - mowie tu o Maya Software. Z tymi face'ami to domyslam sie, ze masz wlaczona maske selekcji (ikonki na gorze) - czyli jak zaznaczasz obiekt, to automaczynie widzisz jego face'y. Czasami jest to wygodne, ale tez czesto wygodniej jest przechodzic do trybu komponentow przez RMB na obiekcie i wybranie vertex'ow, edge'y, face'ow czy czego tam. Pozniej jak chcesz wyjsc z tego trybu to RMB i wybierasz Obiect. Z reszta tak samo mozesz wyjsc z maski selekcji - RMB > Object. Szklo chyba najprosciej jest zrobic z jakiegos Phonga, dac mu Transparency na bialy, podkrecic Cosine Power, Specular Color byc moze na jakis jasniejszy, ponizej tych ustawien w Raytrace Options wlaczyc Refractions i zwiekszyc nieco wspolczynnik zalamania (Refractive Index) na jakis rzeczywisty - nie pamietam wartosci, ale sprobuj zmieniac co 0.01 w gore. Zeby to w ogole widac bylo na renderze, to w Render Globals wlacz Raytracing w Raytracing Quality - mowie tu caly czas o Maya Software, bo na Mentalu sie nie znam, z reszta na tym tez nie za bardzo :). Na koniec w sumie dobrze byloby dodac jakies swiatlo np. typu Spot Light, zeby mialo sie co odbijac na tym niby szkle. Moze koledzy podadza jakis bardziej zaawansowany sposob, to sam sie czegos dowiem :) Edit: szklo ma wspolczynnik zalamania tak gdzies 1.3
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności