-
Sztuczka ze wstawianiem wielu takich samych okien prawie jednym kliknięciem - prośba o przypomnienie
Dzięki wielkie jarox. Jak pracowałem w maxie tych kilka lat temu to chyba inaczej to wyglądało. W każdym razie działa i dzięki Tobie zaoszczędziłem sporo czasu. Pozdrawiam.
-
Sztuczka ze wstawianiem wielu takich samych okien prawie jednym kliknięciem - prośba o przypomnienie
Witam Mistrzów wizualizacji. Kiedyś (kilka /naście? ) lat temu stosowałem sztuczkę jak w temacie tzn.: 'zbudowałem ' jedno okno. W otwory okienne istniejącego już obiektu budynku wstawiałem inne b.proste obiekty powielone przez instansce. Potem jedno (może dwa) kliknięcia i proste obiekty w otworach zamieniały się w okna. W skrócie to taka zamiana prostego obiektu na skomplikowany. Może ktoś z Was zna tę sztuczkę i mógłby mi przypomnieć jak ją się wykonuje? Pozdrawiam.
-
[Scena 3d] Magazyn VR
Ładny render. Patrząc jednak na wielkość cegieł, to 'otwory wejściowo/wyjściowe' mają wysokość 1,3m do 1,5 metra - w zależności od wielkości cegieł używanych w Polszcze. Kiedy zajmowałem się wizualizacjami, przyjmowałem wielkość cegły na 60/120/240 mm. To nie jest żadna norma ale nie raziło na wizualizacjach.
-
Namiot - jak zrobić tkaninę hp i lp.
Przeczytaj instrukcję/opis modyfikatora cloth. Znajdziesz w niej, że można stworzyć punkty zaczepienia (takie pinezki). Jak ich użyjesz to tkanina zawiśnie na nich i się nie zsunie.
-
Problem z object color
Kilka lat temu miałem podobny problem po zmianie wielkości czcionki systemowej(??? - chyba). Było to wprawdzie okienko importu obiect'ów i nie pamiętam, czy rzeczywiście była to czcionka systemowa, ale jakaś zmiana wielkości czcionki była. Po powrocie do poprzednich wielkości czcionki - wszystko wróciło do normy
- Problem z interfejsem
-
Wycentrowanie z ArcRotate i EditPoly
Wybierz sobie na stałe 'Orbit SubObject'. Tą opcję znajdziesz w grupie ikonek na samym dole ekranu Maxa po prawej stronie - druga od prawej. Będziesz mógł obracać widok tak, że zaznaczony subobject np. vertex będzie zawsze na początku osi obrotów. Jeszcze druga rada: radzę nie zmieniać skrótów klawiaturowych nawet niewygodnych. Przyjdzie czas, że się pogubisz. A jeśli chcesz w miarę szybko pracować, MUSISZ korzystać z klawiatury. W oryginalnej konfiguracji pod 'f' masz ważną opcję widok Front a pod 'z' 'All Zoom Extents'.
-
V-Ray 3.5 render panorama - błędy
Kilka lat temu miałem podobne błędy, kiedy używałem w nazwach plików polskich znaków. Może o to chodzi?
-
Domyślnie Tsp#225 - smok - SONDA SONDY
och!!! fajne.
-
Domek w lesie
Ja mieszkam w lesie (no, może prawie w lesie - tam, gdzie kończą się domki, zaczyna się las a domki są wśród licznych drzew). Dla mnie wizki są nierealistyczne: kilkadziesiąt drzew pogubiło liście jak w środku jesieni (właśnie mamy ten czas). Ktoś skrupulatnie je wygrabił. Reszta roślin ma soczystą zieleń, jak w środku w miarę deszczowego lata. A może gołe drzewa są chore i trzeba je wyciąć, i posadzić nowe, albo zrobić jakiś ogródek warzywny. Dla mnie horror.... Do reszty się nie czepiam, bo się nie znam. Pozdrawiam.
-
Redner, interior, exterior, poruszającasię kamera. Efekty pogodowe. Jak uzyskać.
Wiesz co - większość rzeczy, która Cię pewnie interesuje jest w mądrych książkach i tutorialach na forum i w necie. Zainwestuj po prostu czas i pieniądze. Musisz też wiedzieć czego chcesz. Pokaż może na Forum jakiś swój obrazek i poproś o ocenę - może ktoś łaskawie wytknie Ci błędy (to jest ideał). Ostrzegam, że oceny mogą być surowe a porady głupie. Nie bierz tego do siebie i bądź wdzięczny za każdą odpowiedź (zwykle każdy z Userów, wypowiadając się na tym Forum, chce być uczynny, bezstronny i chce dzielić się wiedzą) . Uzbrój się w cierpliwość i chciwość wiedzy. Sprawdzaj każdą poradę i próbuj wyciągać własne wnioski, które też sprawdzaj w innych konfiguracjach Twojej sceny 3D. Temat 3D jest ogromny. Najczęściej rozwiązanie jednego problemu pociąga za sobą inny. Życzę więc cierpliwości, odporności i cierpliwości. Dodatkowo - zwiększony zakres cierpliwości i chęci wiedzy też się przyda ;) [a może: ;D, lub ;})= ]. Chcę podkreślić, że na Forum wielu rzeczy się nauczyłem, za co głębokie ukłony Userom. Starałem się jednak przedstawiać bardziej konkretne problemy....
-
Akcesoria kuchenne - modele
Witam. Wypadłem z branży już jakiś czas temu. Zassałem jednak paczkę. Nie mam teraz czasu na przyjrzenie się modelom, ale ogromny szacun za sam fakt udostępnienia. Pozdrawiam, waza
-
Grafika Intel Hd. Wystarczy do nauki?
Nie odpowiem Ci bezpośrednio na pytanie, ale ja na zwykłym Core duo z sześcioma ramu pracowałem zawodowo. Moim zdaniem, jeśli dopiero zaczynasz, to wystarczy Ci ten sprzęt co masz. Bo jeśli jesteś baaaardzo zdolny i np. za rok dojdziesz do 'wysokiego' poziomu w 3D - to wtedy pomyślisz o zmianie/rozbudowie/przebudowie sprzętu. Za rok dużo może się zmienić: sprzęt potanieje, zmienią się technologie, zrezygnujesz z zabawy w 3D. A jeśli dziś (lub kiedykolwiek) rozbudujesz swój warsztat, to zapewniam Cię, że i tak za tydzień lub dwa stwierdzisz, że to mało, że nie spełnia oczekiwań. Naucz się pracować oszczędnie (to jest osobny temat) i życzę powodzenia w świecie 3D.
-
Nadawanie materiałów static obiektom
A te obiekty są zmapowane?
-
Docinanie ściany do dachu
Ja bym to zrobił trochę inaczej: Na spodniej części dachu wyprowadził bym roboczą linię, z której wychodziła by ściana, którą chcemy postawić (jest kilka metod - nie widać siatki więc nic nie podpowiem). Następnie te odcinki zamieniłbym na splaina, którego bym extrudował już jako ścianę. Nie mam teraz zainstalowanego Maxa i nie pracowałem na nim dość długo, podaję więc tylko ideę pracy, bez konkretnych narzędzi... W każdym razie to raptem pięć minut pracy... Pozdrawiam
waza
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta