Skocz do zawartości

waza

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Dzięki wielkie jarox. Jak pracowałem w maxie tych kilka lat temu to chyba inaczej to wyglądało. W każdym razie działa i dzięki Tobie zaoszczędziłem sporo czasu. Pozdrawiam.
  2. Witam Mistrzów wizualizacji. Kiedyś (kilka /naście? ) lat temu stosowałem sztuczkę jak w temacie tzn.: 'zbudowałem ' jedno okno. W otwory okienne istniejącego już obiektu budynku wstawiałem inne b.proste obiekty powielone przez instansce. Potem jedno (może dwa) kliknięcia i proste obiekty w otworach zamieniały się w okna. W skrócie to taka zamiana prostego obiektu na skomplikowany. Może ktoś z Was zna tę sztuczkę i mógłby mi przypomnieć jak ją się wykonuje? Pozdrawiam.
  3. waza odpowiedział Lubus → na odpowiedź w temacie → Galeria 3D (Finished Works 3D)
    Ładny render. Patrząc jednak na wielkość cegieł, to 'otwory wejściowo/wyjściowe' mają wysokość 1,3m do 1,5 metra - w zależności od wielkości cegieł używanych w Polszcze. Kiedy zajmowałem się wizualizacjami, przyjmowałem wielkość cegły na 60/120/240 mm. To nie jest żadna norma ale nie raziło na wizualizacjach.
  4. waza odpowiedział gigant84 → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    Przeczytaj instrukcję/opis modyfikatora cloth. Znajdziesz w niej, że można stworzyć punkty zaczepienia (takie pinezki). Jak ich użyjesz to tkanina zawiśnie na nich i się nie zsunie.
  5. waza odpowiedział Siemolot → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Kilka lat temu miałem podobny problem po zmianie wielkości czcionki systemowej(??? - chyba). Było to wprawdzie okienko importu obiect'ów i nie pamiętam, czy rzeczywiście była to czcionka systemowa, ale jakaś zmiana wielkości czcionki była. Po powrocie do poprzednich wielkości czcionki - wszystko wróciło do normy
  6. waza odpowiedział majenki → na odpowiedź w temacie → Modeling
    Menu Tools\Scene Explorer... Myślę jednak, że zatęsknisz za tym narzędziem....
  7. waza odpowiedział Wall91y → na odpowiedź w temacie → Modeling
    Wybierz sobie na stałe 'Orbit SubObject'. Tą opcję znajdziesz w grupie ikonek na samym dole ekranu Maxa po prawej stronie - druga od prawej. Będziesz mógł obracać widok tak, że zaznaczony subobject np. vertex będzie zawsze na początku osi obrotów. Jeszcze druga rada: radzę nie zmieniać skrótów klawiaturowych nawet niewygodnych. Przyjdzie czas, że się pogubisz. A jeśli chcesz w miarę szybko pracować, MUSISZ korzystać z klawiatury. W oryginalnej konfiguracji pod 'f' masz ważną opcję widok Front a pod 'z' 'All Zoom Extents'.
  8. Kilka lat temu miałem podobne błędy, kiedy używałem w nazwach plików polskich znaków. Może o to chodzi?
  9. och!!! fajne.
  10. waza odpowiedział karol755 → na odpowiedź w temacie → Galeria 3D (Finished Works 3D)
    Ja mieszkam w lesie (no, może prawie w lesie - tam, gdzie kończą się domki, zaczyna się las a domki są wśród licznych drzew). Dla mnie wizki są nierealistyczne: kilkadziesiąt drzew pogubiło liście jak w środku jesieni (właśnie mamy ten czas). Ktoś skrupulatnie je wygrabił. Reszta roślin ma soczystą zieleń, jak w środku w miarę deszczowego lata. A może gołe drzewa są chore i trzeba je wyciąć, i posadzić nowe, albo zrobić jakiś ogródek warzywny. Dla mnie horror.... Do reszty się nie czepiam, bo się nie znam. Pozdrawiam.
  11. Wiesz co - większość rzeczy, która Cię pewnie interesuje jest w mądrych książkach i tutorialach na forum i w necie. Zainwestuj po prostu czas i pieniądze. Musisz też wiedzieć czego chcesz. Pokaż może na Forum jakiś swój obrazek i poproś o ocenę - może ktoś łaskawie wytknie Ci błędy (to jest ideał). Ostrzegam, że oceny mogą być surowe a porady głupie. Nie bierz tego do siebie i bądź wdzięczny za każdą odpowiedź (zwykle każdy z Userów, wypowiadając się na tym Forum, chce być uczynny, bezstronny i chce dzielić się wiedzą) . Uzbrój się w cierpliwość i chciwość wiedzy. Sprawdzaj każdą poradę i próbuj wyciągać własne wnioski, które też sprawdzaj w innych konfiguracjach Twojej sceny 3D. Temat 3D jest ogromny. Najczęściej rozwiązanie jednego problemu pociąga za sobą inny. Życzę więc cierpliwości, odporności i cierpliwości. Dodatkowo - zwiększony zakres cierpliwości i chęci wiedzy też się przyda ;) [a może: ;D, lub ;})= ]. Chcę podkreślić, że na Forum wielu rzeczy się nauczyłem, za co głębokie ukłony Userom. Starałem się jednak przedstawiać bardziej konkretne problemy....
  12. waza odpowiedział arturprx2 → na odpowiedź w temacie → Modeling
    Witam. Wypadłem z branży już jakiś czas temu. Zassałem jednak paczkę. Nie mam teraz czasu na przyjrzenie się modelom, ale ogromny szacun za sam fakt udostępnienia. Pozdrawiam, waza
  13. waza odpowiedział Vaderkd → na odpowiedź w temacie → Hardware
    Nie odpowiem Ci bezpośrednio na pytanie, ale ja na zwykłym Core duo z sześcioma ramu pracowałem zawodowo. Moim zdaniem, jeśli dopiero zaczynasz, to wystarczy Ci ten sprzęt co masz. Bo jeśli jesteś baaaardzo zdolny i np. za rok dojdziesz do 'wysokiego' poziomu w 3D - to wtedy pomyślisz o zmianie/rozbudowie/przebudowie sprzętu. Za rok dużo może się zmienić: sprzęt potanieje, zmienią się technologie, zrezygnujesz z zabawy w 3D. A jeśli dziś (lub kiedykolwiek) rozbudujesz swój warsztat, to zapewniam Cię, że i tak za tydzień lub dwa stwierdzisz, że to mało, że nie spełnia oczekiwań. Naucz się pracować oszczędnie (to jest osobny temat) i życzę powodzenia w świecie 3D.
  14. waza odpowiedział ptah → na odpowiedź w temacie → Modo
    A te obiekty są zmapowane?
  15. waza odpowiedział adarch → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Ja bym to zrobił trochę inaczej: Na spodniej części dachu wyprowadził bym roboczą linię, z której wychodziła by ściana, którą chcemy postawić (jest kilka metod - nie widać siatki więc nic nie podpowiem). Następnie te odcinki zamieniłbym na splaina, którego bym extrudował już jako ścianę. Nie mam teraz zainstalowanego Maxa i nie pracowałem na nim dość długo, podaję więc tylko ideę pracy, bez konkretnych narzędzi... W każdym razie to raptem pięć minut pracy... Pozdrawiam

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności