troglodyta
Members-
Liczba zawartości
260 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Bielsko/Kraków
troglodyta's Achievements
Newbie (1/14)
47
Reputacja
-
Witam. Czy ktoś miał do czynienia z tym urządzeniem wacoma : Inkling . Zastanawiam się czy to nie jest tylko gadżet i jako nowość mocno ograniczony ? Jakie ma wady i czy warto takie coś kupić do szybkich szkiców, koncepcji itd. Mogę jedynie przypuszczać, że problemem jest prędkość odczytu i zapisu linii podczas zbyt szybkiego machania rysunku, albo słaba precyzja, albo problem z zasilaniem...albo że trzeba kupować wkłady oryginalne wacoma za miliony złotych... Najchętniej bym usłyszał opinię kogoś już pracującego na tym urządzonku Pozdrawiam.
-
Jak wypalić klatki kluczowe animowanego obiektu
troglodyta odpowiedział troglodyta → na temat → 3ds max
Wielkie dzięki za pomoc. Ale udało mi się to rozwiązać innym sposobem. Dla przyszłości to poradziłem sobie w taki sposób: W zakładce Motion stworzyłem trajektorie ruchu helpersa jako linie. Animowanemu obiektowi włączyłem kontroler ruchu po ścieżce i jako ścieżkę zaznaczyłem stworzoną linie. Ostatni etap to w Motion / Trajectories skollapsowałem klatki. I hula. Dzięki, pozdrawiam -
Witam. Robiąc animację natknąłem się na taki oto problem: Mam obiekt, który jest animowany (położenie wszystkich werteksów - skręca się i wykręca), dodatkowo obiekt ten zlinkowany jest z helpersem (dummy), który posiada własną animację. Efekt jest taki, że obiekt ma swoją animację "lokalną" a ruch po przestrzeni sceny dostaje od helpersa. Zależy mi teraz na tym aby animowany przedmiot scalił własne klatki kluczowe z klatkami helpersa i stał się niezależnym bytem :). Inaczej mówiąc, abym mógł usunąć dummy, a animacja obiektu łączyła w sobie własne odkształcenia oraz ruch po scenie 3d. Coś w stylu wypalenia klatek kluczowych ze wszystkich sił animacyjnych działających na element. Mam nadzieję że da się to zrozumieć, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
-
Witam. Nie znam się na skryptowaniu w maxie, ale mam pomysł na przydatne narzędzie. Może to kogoś zainspiruje , a może odeślecie mnie do już takiego istniejącego. A chodzi o powiązanie ze sobą mapy HDRI ze światłem. Wyobrażam sobie to tak: Ładuje HDRI do slotu mapy. W podglądzie mapy zaznaczam konkretny punkt , w moim przypadku słońce. Potem linkuje ten punkt z utworzonym wcześniej np Vray sunem. Dzięki temu automatycznie emiter światła zostaje na scenie umiejscowiony tam gdzie aktualnie znajduje się słońce w HDRI. Oraz druga zależność to kolor. Zczytywanie z mapy z zaznaczonego przeze mnie miejsca koloru i automatyczne kopiowanie go do slotu koloru światła. Podejrzewam że banalna sprawa a ładnie by ułatwiła koordynację światła z mapą. Pozdrawiam
-
Według mnie to możesz zmniejszyć jakość ustawień AA jak pisał pabulo, ale włącz Sub-pixel mapping. Ewentualnie zmień AA na Adaptive subdivision i w jego opcjach włącz Object outline. Filtr Catmull-Rom wyostrza i przyczynia się do poszarpanych krawędzi przy oknach. Zwiększ HSph.subdivs oraz Interp.subdivs - im więcej tym lepiej, ale dłużej. Musisz próbnymi renderami znaleźć złoty środek. Co do cieni to problem w tym, że te pomieszczenie jest oświetlone światłem odbitym od ścian i stropów więc jest rozmyte i raczej nie uzyskasz mocniejszych cieni. Ewentualnie słońce pochyl tak aby światło promieni więcej rzucało cienia słonecznego.
-
jeśli chodzi o drugie pytanie, można skorzystać ze skryptu, który znajduję się tu: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/straighten-edge Natomiast nie używając skryptu, można to zrobić na parę sposobów "chałupniczo" np: Utworzyć zwykłą linię "line" zahaczając jej początek i koniec na werteksach początku i końca skosu, potem podzielić tą linie na 4 części narzędziem "divide" i wtedy dociągnąć vertexy bryły do vertexów linii.
-
3ds max 2011 - gdzie się podziały tabelki???
troglodyta odpowiedział lukasjogabonito → na temat → 3ds max
Jest możliwosć. Gdzieś na tym forum jest informacja jak to zrobić , ale niestety nie pamiętam, który to wątek. Polegało to chyba na przekopiowaniu pliku obsługującego te okienka za starszej wersji maxa do nowszej. Według mnie jest to całkowicie chybiony pomysł z tym kwazi dizajnerskim oknem. -
witam. Nie mieliście może problemu z Wacomami ,a dokładniej intuosami 3 w PS CS5 ? Postanowiłem trochę się podszkolić w rysowaniu, podłączyłem tablet i korzystając z nowego softu CS5 zacząłem maziać. A tu jakieś bugi mi się robią. Mam brusza, który reaguje na nacisk, robię np 5 kresek delikatnie i dostaje cieniutkie linie , a tu BAH gruba krecha jak przy 100% nacisku. I takie "BAHy" robią się niespodziewanie. Co ciekawe wgrałem Paintnera z zestawu tabletu i tam wszystko działa ok. Sterowniki jak i aktualizacje są świeżutkie.
-
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak masz zaznaczony wierzchołek na przykład, w max 2011 i chcesz przesunąć po osi klikasz nie jak wcześniej na wertexa ale na strzałkę konkretnej osi. A jeśli ma się przesuwać ze snapem w płaszczyźnie 2d to klikasz na kwadracik między osiami gizma i również przesuwasz. Krew mnie zalewała z tymi snapami po przesiadce na 2011 ale obczaiłem jak to śmiga i teraz u mnie wszystko w jak najlepszym porządku.
-
Pojazd 3D: Alfa Romeo Giulietta Spider
troglodyta odpowiedział RaV85 → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Fajny klimat i super wpasowana furka w tło. Ale proporcje rzeczywiście są niedobre. Ta alejka ma koło 1,5 metra szerokości , do dwóch najwyżej. Autko w dodatku jest jeszcze węższe od niej. -
teksturowanie ceglanego muru - łuk nad oknem
troglodyta odpowiedział KLIK → na temat → Teksturowanie / Texturing
Albo stwórz prostopadłościan , nałóż teksturę cegieł i modyfikatorem bend zrób z niego łuk. Potem wstaw w ścianę. -
Okropnie wkurzająca jest ta nowa funkcjonalność edycji. Irytujące jest celowanie w te kółka potwierdzania lub anulowania,a przez te małe wskaźniki i okna trzeba się wysilić żeby coś tam wpisać lub przesunąć. Zmienili to tylko po to żeby było ładniej ? No a teraz pytanie , czy udało się wam natrafić na jakiś skrypt czy coś co by zastąpiło nowy szit starym prostym oknem menu ?
-
Mam tego NECa i osobiście jestem z niego zadowolony. Przeznaczony do zastosowań profesjonalnych przy relatywnie , jak na tą klasę monitorów niskiej cenie. Porównywałem z EIZo za 6 -7 tyś. i jeśli są jakieś różnice to niewielkie. Pewnie zauważalne dla profesjonalistów w studiach foto i ogólnie zajmujących się DTP na co dzień. Wadą może być dla niektórych osób srebrzenie matrycy pod kątem przy wyświetlanej czerni. Ale jest to ogólna wada IPSów bez filtrów polaryzacyjnych. Jest ostry, dobrze podświetlony i nie miałem z nim problemów. Czytałem natomiast , że z tymi monitorami jest spory rozrzut jakościowy. Moze siętrafić rewelacyjny, może wręcz odwrotnie. Wiec radzę Ustawić się ze sprzedawcą na przetestowanie. Nie mam doświadczenia z modelami DEla i HP, ale czytając różne artykuły mają dobry współczynnik ceny do jakości. Wszystko zależy co robisz teraz i jakie masz plany na przyszłość. Bo im droższy monitor tym jest to inwestycja na dłuższy czas, przynajmniej u mnie.
-
Co do płyty to znalazłem zestaw na allegro. Całkiem przyjemna maszyna za całkiem nieprzyzwoite pieniądze :) : http://allegro.pl/item1166415722_platforma_3d_12_core_evga_sr2_quadro_fx4800_tesla.html
-
Z zaciekawieniem czytam ten wątek i powoli udziela mi się wasza ekscytacja dla SR-2. Znalazłem w sieci ciekawe info dotyczące pamięci RAM do tej płyty : http://www.chip.pl/news/sprzet/pamieci-ram/2010/07/48-gigabajtowy-zestaw-pamieci-ddr3-1900