Na pierwszym obrazku masz okno "Vray Frame Buffer", na dole są ikonki. Kliknij ikonkę "sRGB". Teraz będziesz miał identyczne kolory jak w zapisanym JPG.
Stwórz płaszczyznę o wymiarach deski pojedynczej, powiel to na cała podłogę. Z atach'uj wszystkie te plany w jeden editable poly i nadaj modyfikator materialbyelement i tam ustaw ile procent jakiego materiału chcesz mieć. Oczywiście materiał multisub.
np. wiecej info znajdziesz na pod wg szukania turoriali z hasłem materialbyelement
http://designertoday.com/Tutorials/3ds.max/1692/MaterialByElement.Modifier.discreet.3ds.max.Tutorial.aspx
Czy jest możliwość stworzenia grupy obiektów, żeby po skopiowaniu tej grupy, po edytowaniu jednej (przesuwania dodawania jakichś obiektów) zmiany powielały się w innych?
Coś jak bloki w autocadzie. Głownie chodzi mi o to, że jak mam latarnie i rozstawie je setkami w modelu, a potem wymyślę dodać jakieś źródło światła do nich to żebym nie musiał dodawać przy każdej obiekcie, a tylko zmiana w jednej.
Przy dodowaniu materialu do bibloteki nie dodoja sie bitmapy ktore zawiera material. Przy probie wykorzystania zapisanego materialu w innym pliku, materialowi trzeba nadac od nowa bitmape.
jak to naprawic?