Napisano 9 Kwiecień 200718 l Witam! Oto i nadszedl czas na pierwszego wip'a ever :) Bedzie nim Seat Cordoba. Bez zbednych ceregieli ponizej dotychczasowe wypociny: oraz gratis, zeby nie wyjsc z wprawy z Quest3d dwa exeki z modelem do podgladu: 1. model z MS x 1- steruje sie RMB+ruch myszki (obrot), scroll (zoom), LMB oraz spacja: http://voila.pl/3j7tv/index.php?get=1&f=1 2. model bez ms z nalozona tekstura siatki- tylko RMB+ruch myszki, scroll (zoom): http://voila.pl/qcbty/index.php?get=1&f=1 Komentarze mile widziane.
Napisano 9 Kwiecień 200718 l hehe fajna sprawa z tym podgladem modelu:) jak cos takiego sie robi? na podgladzie znalazlem cos nie tak zaraz za drzwiami:)
Napisano 10 Kwiecień 200718 l niezly bajer z tym podgladem :) masz nierownomiernie rozlozona siatke, ale model ladnie wyglada.
Napisano 10 Kwiecień 200718 l Autor JohnZi- drzwiczki juz poprawione, jakis vertex sie tam wkradl gregorjan- siatka zmasakrowana ale dopoki model wyglada czysto to mi nie przeszkadza Kr3tz, pecet, zgred88- dzieki wielkie... :) A tutaj krotki opisik "how it's made", dla wersji z siateczka: 1. Po wykonaniu modelu, przy pomocy Render to Texture nalezy wygenerowac mapki w tym przypadku z siatka danego elementu (material Vray z VrayEdgesTex). Postanowilem podzielic cala siatke na kilka elementow (maska, drzwi itd.) chociaz nie jest to konieczne. Jednak jesli siatka bedzie gesta dla jednego elementu trzeba bedzie wyrenderowac wieksza Lightmape a poza tym po dodaniu kolejnych czesci latwiej bedzie mi go uaktualnic. 2. Nastepnie wyeksportowalem do formatu *.x. Ja korzystalem z eksportera firmy Panda Soft. Panda Soft zapewnia ze eksportowana jest rowniez siateczka UVW co bedzie potrzebne w Quest3D. 3. Nastepnie skorzystalem z programu Quest3D. Najpierw stworzylem drzewa logiczne odpowiedzialne za ruch kamery oraz renderowanie, a wlasciwie posluzylem sie plikiem z katalogu Tutorials z Quest3d (co nie znaczy ze sam nie potrafie :P- po prostu szybciej) :) 4. Zaimportowalem plik *.x i dodalem kanaly Texture przypisujac kazdemu elementowi wczesniej "wypalone" mapy. Tutaj wykonalem jeszcze kilka modyfikacji ale to juz szczgoly i dluzej by trzeba pisac. 5. Po polaczeniu obydwu grup stworzylem plik *.exe Proste, no nie :) Jesli bedzie wiecej prosb chetnie zrobie tutoriala.
Napisano 10 Kwiecień 200718 l Tak jak qba , też chętnie bym zobaczył. A tak to modelik spox , dawaj dalej. :]
Napisano 10 Kwiecień 200718 l Pewnie duzo chetnych zbierze sie na tutka, nawiasem mowiac ja tez chetnie zobaczylbym taki videotutek :P
Napisano 10 Kwiecień 200718 l Autor No dobra, dobra- zrobie tutka :) dzieki za mile slowa. 1. Prosilbym przy okazji o pomoc- 15 razy podchodzilem do przedniego zderzaka, a mianowicie chodzi o ten dolny wlot :), w kacie przy halogenach mi sie chrzani- jak tam poprowadzic siatke? 2. Jak ktos ma referki swiatel to chetnie przyjme :) (oczywiscie w duzej rozdzialce)- moze ktos jest wlascicielem Cordoby i posiada cyfrowke ;) Google i Yahoo przeszukalem. Pozdrawiam.
Napisano 10 Kwiecień 200718 l nie wiem jak jest siatka rozłożona przez ciebie, ale ja bym w taki sposób to próbował ułożyć, przynajmniej na początku, powodzenia jak coś pytaj:)
Napisano 10 Kwiecień 200718 l Autor mrkrzysiek- dzieki wielkie :* jakos poszlo, jeszcze nieskonczony ten zderzak ale w koncu jakos to wyglada... reput dla Ciebie :D
Napisano 11 Kwiecień 200718 l Autor Maly apdejt: oraz http://voila.pl/xe3o2/index.php?get=1&f=1 Zna ktos jakis serwer jak imageshack.us (z mozliwoscia zarzadzania plikami) gdzie mozna wrzucac dowolne pliki? Tutek pojawi sie soon. Pozdrawiam.
Napisano 11 Kwiecień 200718 l no nie jest źle ale jakoś dół tego wlotu mi nie pasuje w oryginale ta wypukłość jest większa i jak możesz to pokazuj siatkę jako render
Napisano 11 Kwiecień 200718 l Autor mrkrzysiek- poprawione, teraz wyglada lepiej ;), nastepnym razem dam siateczki na obrazku bo w podgladzie strasznie sie traci jakosc mapek pecet- beda ciemniejsze
Napisano 11 Kwiecień 200718 l a takie pytanko poczatkujacego :D dlaczego nie ma takiego surface przy przednich swiatlach jak pry tylnich ?? chodzi mi o te polygony w głąb modelu :P
Napisano 12 Kwiecień 200718 l Autor Wlasciwie to nie update ale lepsze rendery: llaalluuss- tak jak wspomnial qba- po prostu z przodu nie wymodelowalem.
Napisano 12 Kwiecień 200718 l Wkoncu normalne podglady ;P Ogolnie jest dobrze czekam na ciag dalszy :)
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor Powoli do przodu: Przy okazji, ma ktos jakies zblizenia detali tego wozu: klamki, wycieraczek, swiatel?
Napisano 14 Kwiecień 200718 l maska nie pasuje do nadkola , złe gięcia na nadkolach, zły ksztalt swiatla przedniego, zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu
Napisano 14 Kwiecień 200718 l Autor qba napisał: maska nie pasuje do nadkola Poprawione :) qba napisał: złe gięcia na nadkolach Troche juz z tym walczylem ale cos nie chce wyjsc zadowalajaca... ale postaram sie to poprawic. qba napisał: zły ksztalt swiatla przedniego wydaje mi sie, ze wlasnie swiatla sa dobre, ale moze sie myle, mozesz wskazac gdzie dokladnie? qba napisał: zbyt duze zaokrąglenie linii gięcia na zderzaku przy grillu mozliwe, ale gdzie? ;)
Napisano 14 Kwiecień 200718 l abstrachujac od wypowiedzi kolegi qby w miejscu ktore wskazuje chyba nie powinno byc otwartego chamfera tylko wymodelowane wgniezenie bo to nie jest osobna czesc karoseri
Napisano 14 Kwiecień 200718 l llaalluuss to jest akurat dobrze wymodelowane, największy błąd to jest nadkole bo ono jest inne (ma inne przetłoczenia) i trzeba dobrze się przyglądać referkom, a najlepiej zobaczyć na prawdziwym samochodzie jak to powinno być...jeszcze mi się wydaje że na masce powinien być lekki chamfer http://corals.altervista.org/Fotomontaggi/Seat/seat_cordoba.jpg na tym zdjęciu widać że tam jest ostrzejsze przejście http://www.seat.co.ua/img/wallpapers/cordoba/cordoba_wp_01.jpg a na tym zdjęciu dokładnie widać jakie powinno być nadkole nad tym chamferem
Napisano 14 Kwiecień 200718 l zapewne przez przypadek na krawedzi maski zlapales pare vertexow i podniosles do gory, przez co masz wieksza dziure
Napisano 17 Kwiecień 200718 l Autor Poprawianie bledow mnie dobija, ale dzieki... Kolejny upek to pierwsze testy z lakierem. Lakier planowalem matowy srebrny ale mi sie przepala i jedynie czarny wyglada jako tako. A co wy na to? Teraz mam dosc lakieru, wracam do modelu. Edit Moze lepiej w ta strone sie kierowac?
Napisano 17 Kwiecień 200718 l pierwszy ma "charakterek" duzo do poprawki i szloby cos ciekawego z tego wyciagnac. a ten drugi szablonowy
Napisano 17 Kwiecień 200718 l dokładnie tak jak napisał qba ale sam widzisz, żeby ładnie wyglądał z tym lakierem, model musi być czyściutki bez bugów
Napisano 17 Kwiecień 200718 l Autor Na dobranoc poprawione bledy (przynajmniej tak mi sie wydaje). Czekam na dalsze uwagi, gdzie jeszcze zle. Oto co zostalo poprawione: qba- ksztalt swiatla; ksztalt grilla, mimo ze do konca dalej nie wiem o co biega, ale po dokladnym przyjrzeniu sie dostrzeglem 2 niedorobki; przedni zderzak (ten chamfer) chociaz: 1. on nie jest az tak dlugi, 2. jest raczej delikatny co przeanalizowalem wiele razy (ale moge sie mylic); nadkole. pecet- nadkole radykalnie poprawione; wydaje mi sie, ze maska jest ok. Kr3tz- tutaj wiekszosc dzieje sie przez przypadek :P llaalluuss- mysle ze ten zderzak po nalozeniu lakieru wyglada poprawnie, dlatego chyba zostawie na razie ten element w spokoju :)
Napisano 18 Kwiecień 200718 l niestety całe nadkole nadal jest źle, może ta siatka Cię naprowadzi o co chodzi (nie moja)...
Napisano 18 Kwiecień 200718 l no krawedz swiatla juz lepiej :) a tu masz ten drugi blad wytlumaczony pzdr
Napisano 18 Kwiecień 200718 l Autor pecet- zabieram sie do poprawek wedlug tej siateczki ;) Dzieki... qba- aaaaaaa... o to chodzi ;) thx
Napisano 18 Kwiecień 200718 l Autor Sie poprawia: Przetloczenia wyszly za male (za krotkie) ale mysle, ze jest juz lepiej... co wy na to?
Napisano 18 Kwiecień 200718 l prawie dobrze, tylko jeszcze jednego edgeloopa trzeba wywalić bo na moje oko, to w oryginale jest płasko od krawędzi nadkola do przetłoczenia (ale to już troche czepialstwo ;)
Napisano 19 Kwiecień 200718 l Autor Poprawilem i listwe z przodu :) ale mam pytanko: jakie felgi byscie widzieli? a. standardowe seatowskie aluminiowe, b. stalowe, c. alu sportowe. Nie mam referek zdjec szczegolow autka (swiatla, klamki, wycieraczki) i ciezko mi dalej ruszyc.
Napisano 19 Kwiecień 200718 l wydaje mi sie ze stockowe beda najlepsze. chociaz z alusami tez sie mozesz pobawic, to nie zaszkodzi :) stalowych nawet nie ruszaj :>;p ogolnie mowiac wybrales sobie ciezkie auto jezeli chodzi o szukanie referek do niego. klamki i tylne swiatla widac b.dobrze na tej fotce http://www.tecnospace.net/amn/db/immaginiamn/Medium_cordoba3.jpg rowniez tutaj mozesz poszukac czegos wiekawego, niektorzy wystawiaja na swoich aukcjach bardzo dobre fotki szczegolow http://moto.allegro.pl/search.php?category=12668&string=cordoba&category=18380 oraz tutaj http://moto.allegro.pl/search.php?category=3&string=cordoba&category=620 pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 200718 l Autor A wyglada to tak :) Zauwazylem male babole na krawedziach (do poprawki) Referka http://allegro.pl/item184045610_super_felgi_do_seat_leon_16_cali_.html A tak na marginesie to masakrycznie ciezko mi sie ja robilo... 10 podejsc i kilka godzin w finalowej wersji... padam!
Napisano 20 Kwiecień 200718 l łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr
Napisano 20 Kwiecień 200718 l Autor qba napisał: łądnie , ale zły rant, felga nie jest wypukla oraz ta zaslepka na sruby ma zły kształt łączenia z pozostala czescia felgi (chodzi o ten rowek) wiecej bledow na razie nie widze bo mam za jasno w pokoju pzdr rant poprawilem, ta tez nie jest wypukla :P takie zludzenie. Jak sie zmobilizuje to zaslepke poprawie :) Dzieki.
Napisano 20 Kwiecień 200718 l http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n17/news/800/cordoba-1.jpg a mi sie wydaje ze jest wypukla ;p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto