DigPix Napisano 17 Czerwiec 2012 Share Napisano 17 Czerwiec 2012 Witam wszystkich Mam pewien problem z 3ds max. Chciałbym wyrównać podstawę obiektu, który widoczny jest na "screen_3dsmax_1.gif". Tutaj "screen_3dsmax_2.gif" poradziłem sobie z wyrównaniem podstawy za pomocą narzędzia Select and Move (ustawiłem wartość 0 dla osi Z). Nie mogę jednak poradzić sobie z wklęśnięciem. Chciałbym aby po transformacji podstawa oraz wklęśnięcie były równoległe do siebie oraz w takich samych proporcjach jak poprzednio. Próbowałem zaznaczyć wszystkie wierzchołki naraz (tak jak jest to widoczne na screenach) jednak nie dawało to oczekiwanego rezultatu. Ostateczny efekt, który widoczny jest na "screen_3dsmax_2.gif" uzyskałem wykorzystując dla wklęśniętej części narzędzie Select and Uniform Scale. Efekt ten mnie jednak nie zadowala, ponieważ gubię w ten sposób proporcje. Mam zatem do Was pytanie. Istnieje skuteczny sposób na tego typu modyfikacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m-z Napisano 20 Czerwiec 2012 Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Nie wiem czy o to chodzi - ja bym skasował wklęśnięcie i otaczające poligony (w sumie 5 poligonów), przeszedł w tryb edycji Border, zaznaczył tą otwartą przestrzeń, zastosował "Cap", a później w trybie Poligon, zaznaczył nowo powstały poligon i użył na niego Bevel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DigPix Napisano 20 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Chciałbym się jedynie dowiedzieć czy istnieje sposób na obrócenie podstawy i wklęśnięcia tak aby niezaznaczone punkty pozostały na swoim miejscu. Dodatkowo chciałbym zachować proporcje między wklęśnięciem a podstawą obiektu. Czy jest to możliwe? :) Na screen_3dsmax_2 przedstawiłem tylko efekt jaki chciałbym uzyskać. Podstawę wyrównałem po jednej z osi, natomiast gdy próbowałem tym samym sposobem zmodyfikować wklęśnięcie powstawały dziwne efekty na bryle co widać na drugim screenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0NIN Napisano 20 Czerwiec 2012 Share Napisano 20 Czerwiec 2012 A próbowałeś bawić się opcją "make planar" (a w zasadzie trzema przyciskami obok tej funkcji) w editable poly (zaraz pod MSmooth i Tesalate, w zakładce "Edit Geometry") ? Tam masz takie 3 przyciski [X] , [Y], [Z], które "spłaszczają ci wybraną grupę poly w danej osi . Może to ci pomoże ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 21 Czerwiec 2012 Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Mam nadzieję, że o to Ci chodzi http://www.youtube.com/watch?v=kIKcfmoVA3Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi