Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niewiedzialem jak to nazwac wiec niedrzyjcie sie namnie jest to przeniesienie topiku z wolnych rozmow ale w stadium realizacji, zaczynam od golfa II standardowego, poprzez GTi, G60 a konczac na Rally. Pozniej jak sie Damusowi uda dojsc do modeli (narazie sie niespiesz mam co robic :-P) zaczne klepac IV i V w wersjach GTI i r32, bubu mam nadzieje ze wzucisz tu tez swojego golfa I. No i WiChur zostal ze swoim Golfem III (tez mam nadzieje ze cos tu wzucisz). dobra to tyle wstempem moze Damus cos wiecej wyjasni.

golf9ut.jpg

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dla tych, którzy sa mniej, lub nie zorientowani zupenie, wyjaśniam ze mamy tu doczynienia z kwesta szeroko rozciagnietego wyzwania.

Ambitny plan bowiem zakłada wykonanie wszystkich istotnych modeli VW Golfa od 1 do 5 serii do tego w róznych wariantach, sporo hehe ale to nie wszystko, do tego tor wyscigowy z architekturą w projekcie realizacyjnym - czyli a byc budowany w realu.

Ale i to mało szukając granic swoich mozliwości wyszukaliśmy symulator w którym zamierzamy umiescić nasze modele, zadbać o dokładne oddanie ich właściwości jezdnych i walorów dzwiękowych. Dlatego mozna niebawem spodziewać się iz pojawimy się jeszcze w GameArcie :]

Więc reasumując cele:

1) Kontynuacja dawnej tradycji GKS -> dlatego golfy po czesci tamte

2) Wymodelowanie całej serii VW GOLF

3) Zaprojektowanie i wymodelowanie TORU -> przepchniecie przez komisje FIA i PZMOT

3) Wspólny zbiorowy render

4) Uieszczenie wszystkiego w postaci moda do gry rFACTOR

5) Reedycja plików logicznych gry, organizacja mistrzostw GOLF CUP of POLAND na nowy torze

6) Testy i promocja toru

7) Otarcie potu z czoła, i obrona dyplomu jakim jest przy okazji dla nie ten tor

 

To z grubsza tyle. Jeśli cos pominołem uzupełnijcie proszę.

 

ORGANIZACYJNIE

 

Proponuje ten wątek traktować jako WIP'a i tylko tak, słowem wrzucać tu bierzące rezultaty pracy.

Wątki pokrewne a jest ich kilka pozostana w swarze dyskusyjno komunikacyjnej naszej grupy puki nie ma oficjalnych ozliwosci na forum o co tez zabiegaym, ale rzecz jasna zapraszam wszystkich.

 

I TAK CO NASTĘPUJE MAMY KOLEJNO WĄTKI:

 

0) VW Golf Evolution - protoplasta

1) G.K.S. Grupa Kochająca Samochody - w kwestii formalnej

2) Wielkie nazwiska w dziejach motoryzacji - to forma wolnej dyskusji, poszukiwanie wzorców i inspiracji

3) Legendy GP inspiracją - Architektoniczna dyskusja mam nadzieję, później wizualki

4) Nowy tor rajdowy GP F1 - Troche GameArtu na razie w teorii

5) GKS - Golf Cup of Poland - Miało byc wyzwanie ale nas przeniesiono w dyskusje więc robiy z tego archiwaum i sposób komunikacji

Koniec końców jesteśmy w WIP'ie i atakujemy na finish...

Napisano

Słuchajcie, czytajcie, bo znów sie robi niepotrzebna burza i zaśiecay wątek.

Gorąca proźba przejdzmy z takimi problemami na prywatne wiadomości. Sam długo myślałe jak wbic to w regulaminową formę i raczej sie nie da, mozemy oczywiście zrobić 150 tys wątków i zdominować forum ale chyba nie ma tego na liscie naszych celów, emmm... dla pewnosci sprawdziłem jeszcze raz - małym druczkiem tez nie, bo mam okulary na nosie. Marcinie rozumie twoja rolę i chęć utrzymania poządku ale chyba zgodzisz się że w wypatku tego projektu czy jak chciałem ulokować to w wyzwaniach 3D trudno znalesc ramy. Jeśli masz propozycje sensownej zmiany o podziel sie prosze. Jeśli nie to prosze nie rozpraszaj nas mamy co robić, a to formalna drobnostka więc prosze o odstepstwo...

...yśle że to 1 z ciekawszych rzeczy jak się dzieje teraz na forum więc zwraca sie o troche przychylnosci i dobrej woli.

Napisano

Szczerze życzę Wam powodzenia :)

A jeśli można wiedzieć to ile osób bierze w tym udział?

 

Pozdrawiam

Napisano

No jest nas kilku, niech pomyslę...

...ja robie tor i pliki logiczne i uzyczne gry. Dostarczam Golfy 4 i 5 GTI - juz gotowe w lopoly (tylko usze dostać z gwarancji zasilacz żeby zakrecic kolejnym dyskiem na którym leżakują).

Dalej z dawnego GKS przyłaczył się Bubu z Golfem 1

Pietrus zają się MK2 i obiecał uzupełnić 4 i 5 o brakujące wersje

Wichur który obecnie nadrabia w szkole powróci z Golfem 3 tez gotowym a tez konwertować pliki do gry

dołaczył tez Pecet i zajie sie modelem Golfa A59

Oprucz tego jest kika osób które deklarują że ja skończą coś inny projekt czy szkolne zawieje to sie podepną i tu :

Mentaller

MR Krzysiek

moze Javor choc dawno nie dawał znaków życia oprócz tego zapraszamy jest co robić :]

Napisano

e mam pytanko, mógłbym się dołączyć do projektu, z chęcią wykonam jakiegoś golfa low poly, jest jakieś ograniczenie co do ilości faces? są jakieś ścisłe ograniczenia co do terminu? ewentualnie jaki model miałbym wykonywać tzn. do jakiego modelu nikt jeszcze się nie zadeklarował?

Napisano

Oczywiście że możesz, co wiece jesteś mile widziany myśle że moge wypowiedzieć sie w imieniu wszystkich, Modele tak w sumie znajdziemy i cos dla ciebie hehe...

Roboty jest na tyle masz do wyboru...

-wymodelować Golfa A 59 z 1993 roku.

-opracowywać etody konwertowania siatek do foratów gry

-badać sposoby teksturowania, materiały i shadery

-przygotowywać tekstury - zależy i na aswalcie w sporych rozdziałkach różnej maści pęknięciach i takich sypatycznych ożywiajacych wszystko lekko zasyfionych wątkach

-mozesz tez rozgryzać pliki logiczne gry - głównie konfiguracje zawieszenia.

-tekstury samych pojazdów też trzeba bypreparować

-przydało by sie tez wyciagnać kilka torów żebym ógło poznać aplitudy wysokosci to pędzie potrzebne i w projektowaniu.

To na razie tyle bo nie moge już sprawnie nyślieć, na co reflektujesz ?

Co do reszty pozwiedzaj zlinkowane watki

Napisano

heh sporo tego, ja narazie wybiore modelowanie Golfa A59, pierwszy raz widzę ten samochód ale już mi się podoba:) co do reszty to niebardzo się na tym znam, troche się bawiłem w dodawanie samochodów do racera, ale i tak nigdy nie mogłem poprawnie ich oteksturować, w parametrach samochodów do gry też troche grzebałem :) no nic narazie wezmę się za modelowanie...

Napisano

Dobrze za te witam na pokładzie i do dzieła, obawiam sie jednak że możesz mieć problemy z materiałami wyjsciowymi, pamietaj że staramy sie tudaj dość realnie wszystko odwzorować, za tem nie sliesz sie z postawieniem pierwszego werteksa, poszperaj troche po necie, bo i tak puki co to tor bedzie trzyał całe przedsięwzięcie, na 100% wyrobisz przedemną a może sie okazać że to tylko przeróbka serii wówczas dostaniesz model do obróbki - wybadaj to samodzielnie, dalej tu przedstawiamy tylko progress, komunikacja w wątku wolne dyskusje, ozesz także wrzuciccos do inspiracji w zderzeniu tego golfa na fotkach z seryjnym modelem. No to koniec odprawy czekam na upku WIPa

Napisano

OK a postępy sa takie :

rFactor%202006%2D05%2D31%2019%2D43%2D24%2D73.jpg

 

rFactor%202006%2D05%2D31%2019%2D43%2D48%2D40.jpg

 

że Bubu wrzucił wstępnie swojego golfa do gry, ja startuje na bazie tego z zawieszeniem...

 

A tu pierwsze uszodzenia, Bubu sorry za ten próg to było niechcący ;) pies wyskoczył na drogę - i okazało sie że był stalowy :]

 

rFactor%202006%2D05%2D31%2020%2D01%2D55%2D03.jpg

 

...ale naprawie go obiecuje :P

Mam nadzieje że mimo iż to raczkuje jeszcze, zachęci i zmotywuje, szczególnie ze Bubu ma gremlina w kompie który nonstop psoci...jesteśy z toba spróbuj go muchozolem - tylko nie wodą bo wiesz kopa zaoczysz ;)

Napisano

He he nic nie opoadło włożyliśy na szybko bude w plik innego auta.

Tylko buda puki co jest względnie docelowa, coć Bubu jeszcze ja klepie więc i tak sie zieni, ale światła i szyby sa tu wynikowe koła to puki co jest obce.

Jak pojawi sie reszta bedziemy dyskutować, teraz mamy do rozwikłania kwestię plików kolizji, mapowania siatki i shaderów, smoothgrup itp...

 

[Patry - prześledz czałość a będzie to jasne]

Napisano

Bzyku dokladnie to co Damus napisal :) A tu troche poprawione nadkola (dodane pare poly) I odjete troche poly tam gdzie nie trzeba :) Ale daloby rade odjac duuuuzo wiecje i jeszcze nad ty pracuje

11hn2.th.jpg22jd.th.jpg37yz1.th.jpgbeztytuu2qj.th.jpgbeztytuu12ty.th.jpg

Napisano

W sprawie uszodzeń - Są tylo 3 miejsca w kórych je widać :

1-2 Próg ja na ekranach powyżej.

3 Na środu tylnego zderzaka

 

Zaczołem przeglądać pliki uszkodzeń ale nie bardzo wiem co to za stosy cyferek, bedzie potrzebny jakiś help

Napisano

Mala zmiana. Mentaller robi 1 gti a ja wersje race??

118fn.jpg

229qs1.jpg

332ta.jpg

Ktos cos wogole jeszcze dlubie?? Czy tylko ja sie mecze po raz 783894568745 z tym golfem?? :/

Napisano

ech 3 miesiące bez modelowania, dały się we znaki :/ normalnie cały dzień siedziałem żeby zrobić ten kawałek samochodu, jak mi zostanie polygonów to na koniec jeszcze zaokrągle krawędzie na zdeżaku, nadkole będzie wygładzone, ale to też na koniec, myśle że zmieszcze sie w tych 40k poly, niewiem czy proporcje są odpowiednie bo bardziej ze zdjęć modeluje... maska jescze nie skończona, i rowków narazie nie robie

 

o jeszcze zauważyłem że nie skończyłem zdeżaka, ale to już nie dzisiaj...

 

ps. jest to golf a59

Napisano

No dobrze ja niebawem wyjde z MK4 tylko sie rozproszyłem stracheśnie na kila projektów - hehe ale puki co i tak jestem do przodu, pytanie czy Pecet nie przesadził z gęstością siatki - jak myslicie ?

Napisano

wiem wiem że 40k tri, ale to naprawde daje dużą swobodę w modelowaniu, a pozatym, jeśli będą uszkodzenia to blacha będzie się elegancko gieła:)

Napisano

Tak to jest możliwe ostatnio udało mi sie zerwać maske testując nowego os'a

Tylko em nie jest w tej chwili jasne jeszcze jak tym dokładnie zażadzać ale da sie to fajnie zrobić.

Napisano

troche odświeże ten wątek... ktoś coś jeszcze robi???

narazie około 8k tri, te krzaki na i za tylnim nadkolem oczywiście poprawie, nad zderzakiem też jeszcze popracuje... i jak to oceniacie?

Napisano

Witam!!

jako siatka lowpoly zla marnujesz duuuzo trojakatow a efektow nie ma mozna siatke o polo odchudzic zachowoujac taka sama jakosc :)

i zamiast robic chamfery aby zaznaczyc ostre miejsca uzywaj smoothgroup :)

pozdro

Napisano

Spokojnie sie robi ale powolutku - EGZAMINY ! mamy, ale już niebawem wielki powrót, co racja to racja SG załatwią krawędzie, mimo ze jesteś sporo poniżej limitu przy 120 autkach na raz lepiej oszczedzać, a jeszcze wnetrze, kokpit koła, tak sie wydaje dojdzie mapa kolizji i wiesz zni sie obejzysz jaklimit dogonisz. Ale pochwała za postęp czekamy na więcej nic nie pokazywałemale mojej 5 jeszcze nie dogoniłeś w wplnejchwili ja wrzucę, a teraz wracam do nauki miałem 3 dni na nauke niemieckiego i dziś jest ten trzeci ...

...lece pozdro.

Napisano

hmm nielot masz racje da się odchudzić i bede to robił ale na końcu, a to że smooth grups dają taki sam efekt to się nie zgodze, bo tak robią krawędzie ale bardzo ostre i wtedy wygląda to jak low poly:) a jak się zrobi chamfera to jest takie bardziej łagodne przejście tylko wtedy trzeba jeszcze dodać sporo poly żeby to się ładnie "zacieniowało" ... inna sprawa że w grze moze nikt tego nie doceni bo sie nie będzie przyglądał pędząć 200km/h :p w razie co to weld i sprawa załatwiona:)

Napisano

imho zaczyna przypominać pierwowzór:) a może tylko tak mi się wydaje bo już późno jest :p siatki nie pokazuje żebyście nie krzyczeli ;) tylko napisze że to co widać to 8770 tri

 

ps. wiem że brzydkie nadkola ale to na koniec

Napisano

mentaller -> o takie sprawy najłatwiej gdy wyciagniesz sobie coś bezpośrednio z gry - producenci zwykle sie przykładaj, jeśli nie masz opcji to moge cośpodesłać- oblukasz sobie co i jak, mistrzów lopoly nie znam - sa jakies mistrzostwa :P ?

pecet -> ciesze sie z zaawansowania sprawy - niebawem bede musiał zdmuchnac virtualny kuz z mojego golfa, od przyszłego tygodnia powinienemmieć na to nieco czasu, wady sam wypisujesz więc nie dubluje.

Myśle że przednie światła można by troszke wzbogacić, tylne tego nie potrzebują - małą mają przezierność, ale przód by sie troche przydało - patrz seria NFS nieźle to rozegrali, bo irytuje troche tak rozciągnieta tekstura.

Napisano

ta tekstura to tylko tymczasowa:) tylne też musze wymodelować bo nie mam zdjęcia o odpowiednio dużej rozdzielczości, albo wymodeluje wyrenderuje i potem nałoże wyrenderowaną teksture, zobaczy sie jeszcze

 

pytanie: czy modelować wewnętrzną strone blach??? czy robić jakiś prowizoryczny silnik? bo jak będie maska odpadała to chyba trzeba

Napisano

tak maska odpada. co bo blach które odlatują, leca szybko hehe ale mozna je potem spotkac na torze, muzle ze 2 str mimo to nie jest konieczna. Prowizoryczny silnik, a zdarza sie tez wydachować więc może coś na spodzie sie dziać.

Napisano

OK miałem drobne problemy z hostingiem ale juz jestem a to co mam na chwile obecną:

front%2Dty%26%23322%3B.jpg

top%2Dside.jpg

Cam1%2D2.jpg

Cam3%2D4.jpg

 

SG troche szaleje ale jeszcze go nie pacyfikowałem po całosci...

Napisano

no nawet nawet :p

a gdzie siatka? :)

a czego kierownica po prawej?

a czego rowki teksturą przecie elementy karoserii muszą być i tak osobno?

ile ma tri?

Napisano

Zastanawiam się nad rowkami...

...nie sa teksturą tylko waskim paskiem w siatce mozna to extrdować i nadać mu głebokosc zastanawiam sie tylko czy warto.

trójkatasów 19257 dokładnie ale nie mam jeszcze tylnych lamp bo mam tam drobny problem - i brakuje mi na to troche i czasu i potencjału twórczego ;) ale to niebawem...

...siatki jeszcze nie prezentuje bowiem nie chce żeby młodzież która sie uczy nabrała moich złych nawyków wiec jak ja spacyfikuje i uczesze i uładzę poustawiam SG się pojawi ale to jeszcze nie teraz bo jest smietnik...

teraz siedze torche nad torem i w równoległym projekcie ale trzeba by ustalic jak działać np z tymi rowkami zeby to spójna calosc była i converty szły sprawnie.

u mnie osobno są póki co maska i szyby, spoiler, podwozie i lampy.

reszte moge wydzielic ale nie wiem czy jest sens pomnazać verteksy.

Wiec pytanie do wszystkich co o tym sadzicie ?

...a kierownica em, juz zapomniałem eh tak mi sie ułozył trzeba odbić i tyle, zapomniałem - to drobiazg ...

Napisano

ale jak nie wydzielisz zderzakówów to pewnie nie odpadną po kolizji:p chyba że silnik gry ma możliwość dzielenia powierzchni (tak teoretycznie walnełem) ja tam robie rowki normalnie tzn. modeluje, zaznmaczam krawędź i pociągam z shiftem :p jak bym excudował to by powstały jeszcze niepotrzebne powierzchnie

Napisano

Zderzaki tu to spory fragment przodu msze przemysleć jak to rozegrać, jeszcze nie wiem jak odpadnie to ok coś za nim musi być a szczerze to nie wiem co nie znalazłem nigdzie co tam kryje MK5 wiec akby ktos wrzucił jakas referkę byłbym wdzieczny.

Napisano

Jak na tyle tri to bardzo ladna praca :D

Ja zawsze lubie troche dac wiecej aby lepiej to wygladalo :P

Ale gratulacje , nie wiem czy dobrze widze ...

Po 3 piwach zle widze:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności