emace Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 hej, mam problem z poruszaniem się w trybie perspektywy. Zbliżenie do obiektu za pomoca rolki nie działa jak powinno, im jestem bliżej, tym wolniej kamera się przybliża, by kompletnie zatrzymac się w połowie drogi między obiektem a oknem roboczym. Potrzebnę mi jest to do tego, zeby dostać się w szczeliny, rowy, dziury - (modeluję wyspę). Jesli użyję lupy, która jest w prawym dolnym rogu, to działa, ale nie potrafię zrobić do tego skrutu klawiaturowego a bez skrutów nawet nie chce myśleć o pracy. Ponaddto jest jeszcze jedna wada, kiedy tym narzedziem się zbliże i jestem bardzo blisko kamera jest tak wrażliwa, że jakikolwiek najmniejszy ruch podczas rozglądania się, kamera odjeżdża gdzieś kilometry dalej. Muszę wtedy używać narzedzia obracania które jest znowu w prawym dolnym rogu, by nie było takich wariacji, a wole obracać się z ctrl. Ogólnie, jak pracować w szczelinach i jaskiniach ? Puki co, zaznaczam poly, które mi zasłaniają i je tymczasowo ukrywam, zdaje to egzamin, ale to niepotrzebna dodatkowa praca. Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastuch Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Hmmm, jeżeli mowa o Maxie (bo nie sprecyzowałeś) : na dole po prawej stronie masz daw rzedy ikonek po czery w każdym rzędzie. W górym trzeci od lewej jest zoom ustaw go sobie na "zoom extents selected", zaznacz poligon krawędź lub co tam tylko chcesz edytować i go wcisnij. automatycznie Ci zbliży zaznaczony element i przy obrocie widoku też bedzie obracał Ci wzgledem zaznaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slide Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 emace, jak ci kamera "zwalnia" to spróbuj Ctrl+Alt +poruszaj całą myszą przód/tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 emace, jak ci kamera "zwalnia" to spróbuj Ctrl+Alt +poruszaj całą myszą przód/tył. A jak do tego wciśniesz środkowy przycisk myszy to będzie duuuużo lepiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4lepy Napisano 6 Styczeń 2011 Share Napisano 6 Styczeń 2011 A domyślnym skrótem lupy to chyba jest Alt+z (przynajmniej ja tak mam a nic nie ustawiałem) A na głupienie kamery to czasami mi pomaga wejście i wyjście w isolation mode :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emace Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2011 dzięki za podpowiedzi. ech. teraz się przełączam w perspective, ale nie włącza mi się nawet ten tryb ;/ OCK ? Ctrl+Alt +poruszaj całą myszą przód/tył - to kompletnie nie działa śpm też nie zmienia zachowania ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadysz Napisano 7 Styczeń 2011 Share Napisano 7 Styczeń 2011 metoda ciastucha jest najlepsza, tylko zamiast szukac ikonek wcisnij 'z' potem zoomowanie i rotacja jest wzgledem przyblizonego obiektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emace Napisano 19 Luty 2011 Autor Share Napisano 19 Luty 2011 W górym trzeci od lewej jest zoom ustaw go sobie na "zoom extents selected", zaznacz poligon krawędź lub co tam tylko chcesz edytować i go wcisnij ładnie całkiem to działa. Jednak, powiedzmy że jestem już w środku tuby tym sposobem, jak się obracać wokół zaznaczonego punktu, polygona tak, by obrazu w pewnym momencie, nie zasłoniła mi tylna ściana tuby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Ja już dawno temu zrezygnowałem z widoku perspective i zamiast tego używam ortographic (user) view. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emace Napisano 19 Luty 2011 Autor Share Napisano 19 Luty 2011 czy w widoku ortographic można wygodnie poruszać się i edytować wnętrza obiektów, takie jak pokój, grota itp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emace Napisano 21 Luty 2011 Autor Share Napisano 21 Luty 2011 nie wiecie czemu w widoku perspective, mój model się tak krzaczy ? im większe oddalenie, tym gorzej to wygląda. Model nie ulega zniszczeniu, jest to tylko problem wyświetlania, tylko...i aż ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Niestety tak już jest - to jest problem z-buffera. Występuje problem z interpretacją która płaszczyzna jest bliżej kamery a która dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi