Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Gdybym posiadał vraya 1.5Rc4 albo Rc5 to bym tak zrobił :P ale niestety one są na 64-bity a ja mam 32 wiec tego nie sprawdze. Ciekawi mnie to gdyż w przyszłości może bym się przesiadł na 64 :P

Napisano

z tego co wiem to jest to normalna wersja rc5 32 bitowa

Sam jej używałem ale nie byłem pewien jej więc zainstalowałem ponownie rc3.Ale muszę znów sobie rc5 zainstalować bo teraz wiem ze to nie jest przekręt;p.

Napisano

faktycznie jest :) ale dalej nie wiem co dale "don't affect colors" zrobiłem próbę z i bez i nie zauważyłem większych zmian. Może powinienem iść do lekarza od oczu? :P

Napisano

Zrobilem maly test i dokladnie nie wiem o co z tym chodzi ale gdy zaznacze dont affect colors render jest przepalony probowalem na color mapping exponentinal i reinchard (Bm-0.22) Sadze jednak ze chodzi cos o to ze niektore materialy sciagaja kolor z ev lub tla i moze o to chodzi :p Nie jestem pewny tylko przypuszczam :)

Pozdrawiam

Napisano
Don't affect colors (adaptation only) - when this parameter is on, the color mapping will not be applied to the final image, however V-Ray will proceed with all its calculations as though color mapping is applied (e.g. the noise levels will be corrected accordingly). This can be useful, for example, if you know that you will apply some color correction to the image later on, but wish to keep the rendering itself in linear space for compositing purposes.

 

Czyli (chyba już to gdzieś pisałem) V-ray nie włącza Color mappingu dla końcowego obrazka, ale w trakcie renderowania v-ray "widzi" obrazek po Color mappingu i dla niego ustawia image samplera. Więc jak mamy problem z ziarnem w ciemnych miejscach, to podbijamy gamme, albo Dark multiplier w Color mappingu i renderer daje wiecej sampli na rozjaśnione regiony.

Napisano

tadzio: chyba własnie to co napisał voyager, że gdy masz zaznaczony don't affect color i podbijesz wartość dark multiplier to vray da więcej sampli na ciemne miejsca i nie będzie ziarna... jeżeli oczywiście dobrze zrozumiałem. Jak wrócę z pracy to zrobię próbę :P

Napisano

Dokładnie tak właśnie;) To po prostu daje tyle, że o ile VRay z zasady daje mniejsze ziarno w doświetlonych miejscach dla których sampling jest większy, co i z logicznego punktu widzenia jest zrozumiałe, to Don't affect colors sprawdza się przy podbiciu gammy, kiedy zwiększany jest sampling dla całośći (czyli też dla ciemnych miejsc, z tego względu, iż stają się jaśniejsze poprzez wyższą gammę), jednak dzięki zaznaczeniu tej opcji gamma nie wpływa na kolory, a jedynie właśnie na sampling;)

 

Pozdr!

Napisano

no to prosze wrzucam próbki:

 

to jest zwykły render:

normalag7.jpg

 

tutaj ten sam render po podbiciu gammy do 2,2 i zaznaczeniu opcji "don't affect color" (niestety żadnych zmian nie ma)

dontaffectqp1.jpg

 

 

a tutaj dla porównania sposobem tolasa, o którym pisał w wątku LWF - podbicie gammy do 2,2 (bez zaznaczania "don't affect color") oraz włączone VFB bez sRGB. Różnice widać od razu.

3sposobzg8.jpg

 

 

więc nie wiem ale chyba mi nie działa ten "don't affect color"...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności