Skocz do zawartości

Rendering gpu a cpu : Jak przełączyć


filo7

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM !

Na wstepie mowie , ze jestem informatycznym laikiem , ale pracuje w maxie juz jakis czas. Tak czytam o tych kartach i procesorach i innych rzeczach bo wlasnie kupuje kompa , i dowiaduje sei, ze mozna renderowac prockiem albo karta graficzna z tego co zrozumialem . Mozemy w maxie uzywac open gl i directa tak?? gdzie mozna wybrac jeden albo drugi ?? Jak mozna przelaczyc rendering z gpu na cpu albo odwrotnie ?? jak to wogole skonfigurowac ???

 

kupuje teraz komputer na procku i7 3770k , 16 gb ram i grafa chyba gtx 560 ti albo gtx 660 , jesli ktos by mogl mi to wytlumaczyc bylbym baaaaardzo wdzieczny;))))))))

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Możliwość wyboru w maxie między OpenGL, DirectX, Software itp. dotyczy wyłącznie wyświetlania w viewporcie, nie renderingu. Różnice są np. w wielkości wyświetlanych tekstur, i wyświetlaniem opcji typu Ambient Occlusion w viewporcie.

Customize > Preferences > Viewports > Display Drivers, po zmianie należy restartować maxa.

 

Jeśli chcesz renderować kartą, to jak MariushO pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pytanie raczej retoryczne. Gpu na swietnej karcie dorownac renderingowi na cpu jakościowo nie dorowna (choć wszystko zależy od silnika renderujacego). Czasowo tez na dwoje babka wrozyla bo np. u mnie vray rt na wysokich ustawianiach potrafi renderowac dluzej niż np. mentalray w podobnej jakości renderu(być może to tez moja nieumiejetnosc ustawienia opcji).

Tak ogolnie to ja jestem za renderingiem cpu jeśli chodzi o jakość, o szybkość bardziej za gpu ale trzeba mieć naprawdę topowa karte. Mój gtx650 nie za bardzo sobie radzi tak jakbym chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach