Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Postanowiłem, że spróbuje zapoznać się bliżej z technikami tworzenia modeli do gier i zobaczyć co z tego wyniknie. Obejrzałem kilka tutoriali i uzbrojony w wiedzę teoretyczną poszukałem sobie obiektu, który będę próbował wykonać. Padło na zacne, XVII wieczne działo, które to wrzucę poniżej. Zacząłem tworzyć już bazę, następnie zrobię sculpt, a dalej klasycznie retopo i texturki. W czym to się jeszcze okaże, na razie model powstaje w blenderze. W przyszłości bardzo będę liczyć na rady osób lepiej obeznanych ode mnie tak aby wyszło to w miarę ładnie. A oto zaczątek bazy:

 

1.jpg

 

cannon.jpg

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam nadzieję, że po zretopoligozowaniu będzie to rozsądna ilość ;) Doszły koła i reszta elementów, także baza chyba skończona. Na dniach wezmę się za sculpt, pozdrawiam :)

 

rend%207.jpg

 

rend%208.jpg

Napisano

Fajnie się zapowiada!

Jedyne co bardzoooo boli to wielkość tych sznurków z przodu. Są ok. 3-4 razy za małe.

Czekam na rozwinięcie. :)

Napisano

Aaaaaale foto real - shadery i tekstury miażdżą! Stary, aleś ten temat ogarnął...szoj kurde. Jak zrobiłeś te nierówności na drewnie które jest podporą z tyłu armaty (takie postrzępione brzegi od różnych uderzeń czy otarć...miazga). Kurde a materiał samego działa armatniego, brąz jako żywy, jak odlany...pochwalisz się jakimś setupem materiałów?

Gratuluję i po cichutku mnie zazdrość zżera :)

Pozdrawiam!

Napisano
No ale to tylko referencje... ;) Chciałbym żeby było jak piszesz ;)

Uuu...a gdzie jest napisane że to referencja? Dałem się nabrać i teraz mi przykro...:(

Napisano

Dokładnie, generalnie szkoda marnować polygonów na mały detal który gracz pewnie i tak nie zauważy, więc albo wypada detal powiększyć albo znaleźć sposób który nie odbije się na jakości lub detal usunąć. W game art'cie nie wszystko musi być perfekcyjne, szczególnie że są pewne ograniczenia techniczne

Napisano

Hej, ja mam pytanko o to jak później to rozegrasz z wersją low poly. Jak już skończysz całą podstawę i skończysz ją rzeźbić to wersję LP zrobisz "manualnie" z bazy, czy też może użyjesz jakiegoś konkretnego programu który sam, automatycznie przeprowadzi retopologię ?

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

W sumie macie rację, zobaczę jak będzie wyglądać po powiększeniu, jeśli marnie to podmienię na coś innego co lepiej w oko wpadnie.

 

Zernat: Prawdopodobnie użyję niektórych elementów z bazy, oczywiście usuwając większą część geometrii. Resztę wymodeluje ręcznie od nowa.

 

Edit: Wrzucam trochę sculptu z ostatnich dni. Część elementów jak i powierzchni celowo uwydatniłem/zmieniłem.

 

sc1.jpg

sc2.jpg

sc3.jpg

sc4.jpg

Edytowane przez chom1k
Napisano

Dopiero sobie uświadomiłem, że nie wrzuciłem nowych materiałów. Poniżej siatka, wyszło około 26 tys trójkątów. Nie wiem czy dużo czy mało... Mam już zrobione co nieco tekstur także geometria zostanie już jak jest, pewnie mogłoby być lepiej ale to następnym razem :) Wrzucam też widok z wypaloną normalką. Po uwagach PIraTa postanowiłem usunąć łańcuszki i zastąpić je linami, mniej trójkątów, a jednak bardziej widoczne. Do następnego :)

 

ret1.jpg

ret2.jpg

ret3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności