chom1k Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Witam wszystkich, Postanowiłem, że spróbuje zapoznać się bliżej z technikami tworzenia modeli do gier i zobaczyć co z tego wyniknie. Obejrzałem kilka tutoriali i uzbrojony w wiedzę teoretyczną poszukałem sobie obiektu, który będę próbował wykonać. Padło na zacne, XVII wieczne działo, które to wrzucę poniżej. Zacząłem tworzyć już bazę, następnie zrobię sculpt, a dalej klasycznie retopo i texturki. W czym to się jeszcze okaże, na razie model powstaje w blenderze. W przyszłości bardzo będę liczyć na rady osób lepiej obeznanych ode mnie tak aby wyszło to w miarę ładnie. A oto zaczątek bazy: Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 Ciąg dalszy z dzisiejszego dnia: Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolitic Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Idzie bardzo dobrze - jestem ciekaw do ile trisow uda Ci sie to zretopoligozowac (neaologizm - Copyright bolitic 2015). Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 12, 2015 Author Share Posted July 12, 2015 Mam nadzieję, że po zretopoligozowaniu będzie to rozsądna ilość ;) Doszły koła i reszta elementów, także baza chyba skończona. Na dniach wezmę się za sculpt, pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIraT Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Fajnie się zapowiada! Jedyne co bardzoooo boli to wielkość tych sznurków z przodu. Są ok. 3-4 razy za małe. Czekam na rozwinięcie. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 Dzięki :) Wydaje się, że łańcuszki dość dobrze trzymają skalę, no ale zawsze można zwiększyć :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hris Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Aaaaaale foto real - shadery i tekstury miażdżą! Stary, aleś ten temat ogarnął...szoj kurde. Jak zrobiłeś te nierówności na drewnie które jest podporą z tyłu armaty (takie postrzępione brzegi od różnych uderzeń czy otarć...miazga). Kurde a materiał samego działa armatniego, brąz jako żywy, jak odlany...pochwalisz się jakimś setupem materiałów? Gratuluję i po cichutku mnie zazdrość zżera :) Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 No ale to tylko referencje... ;) Chciałbym żeby było jak piszesz ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hris Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 No ale to tylko referencje... ;) Chciałbym żeby było jak piszesz ;) Uuu...a gdzie jest napisane że to referencja? Dałem się nabrać i teraz mi przykro...:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 W pierwszym poście napisałem, że wrzucę poniżej to co chce wykonać także przykro mi ;) Jutro będzie lepiej ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIraT Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Są w skali takiej jak na referencji, ale to nie znaczy, że w dobrej ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micaki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Dokładnie, generalnie szkoda marnować polygonów na mały detal który gracz pewnie i tak nie zauważy, więc albo wypada detal powiększyć albo znaleźć sposób który nie odbije się na jakości lub detal usunąć. W game art'cie nie wszystko musi być perfekcyjne, szczególnie że są pewne ograniczenia techniczne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Hej, ja mam pytanko o to jak później to rozegrasz z wersją low poly. Jak już skończysz całą podstawę i skończysz ją rzeźbić to wersję LP zrobisz "manualnie" z bazy, czy też może użyjesz jakiegoś konkretnego programu który sam, automatycznie przeprowadzi retopologię ? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 (edited) W sumie macie rację, zobaczę jak będzie wyglądać po powiększeniu, jeśli marnie to podmienię na coś innego co lepiej w oko wpadnie. Zernat: Prawdopodobnie użyję niektórych elementów z bazy, oczywiście usuwając większą część geometrii. Resztę wymodeluje ręcznie od nowa. Edit: Wrzucam trochę sculptu z ostatnich dni. Część elementów jak i powierzchni celowo uwydatniłem/zmieniłem. Edited July 31, 2015 by chom1k Link to comment Share on other sites More sharing options...
chom1k Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Dopiero sobie uświadomiłem, że nie wrzuciłem nowych materiałów. Poniżej siatka, wyszło około 26 tys trójkątów. Nie wiem czy dużo czy mało... Mam już zrobione co nieco tekstur także geometria zostanie już jak jest, pewnie mogłoby być lepiej ale to następnym razem :) Wrzucam też widok z wypaloną normalką. Po uwagach PIraTa postanowiłem usunąć łańcuszki i zastąpić je linami, mniej trójkątów, a jednak bardziej widoczne. Do następnego :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now