Napisano 25 Lipiec 20186 l Cześć. Jakie narzędzia polecacie do tworzenia environment? Chcę stworzyć bezludną wyspę i potrzebuję czegoś do szybkiego tworzenia roślinności,kamieni,terenu i wody. Myślałem nad speedtree i realflow, ale speedtree współpracuje tylko z cinema4d a symulacja w realflow zajmie dużo czasu. Pracuję w 3ds max i maya. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano 26 Lipiec 20186 l Rośliny: GrowFX - do 3ds Maxa, około 300 Euro, zrobisz drzew Highpoly i potem możesz z nich ręcznie już Low Poly porobić, ATree3D - do 3ds Maxa, darmowy, prostszy ale robi też poprawny UV mapping więc jest szansa że te drzew przerzucisz do silnka do gier. Ale Lowpoly sam nie robi, Speedtree działa też w Unreal Engine - ale trzeba płacić za SpeedTree abonament miesięczny (19 dolców). Jeśli wybierzesz silnik który jest spod znaku Amazon'u - czyli Lumberyard to tam SpeedTree jest darmowy na starcie. Ale drzew z niego nie możesz eksportować do innych softów. Forestpack - plugin do 3ds maxa - pozwoli stworzyć całe lasy, trawniki, kamienne ścieżki etc Multiscatter - to samo co Forestpack Teren: Worldmachine - to jest soft standalone, nie plugin, jest darmowa wersja ale wyplujesz z niej tylko 512x512 pikseli mapę, Terragen - kupe kasy musisz wyłożyć by móc z niego coś eksportować Vue - masz kilka wersji, już chyba w najtańszej za 199 dolców możesz robić teren i masz jakieś rośliny w pakiecie Skały: Kup po prostu 5-6 modeli z Megascans, lub wydłub je w Blenderze (ma opcję rzeźbienia) lub w Zbrush, Albo jeśli wybierzesz Unreal Engine to tam masz sklep i za 100 dolców obkupisz się i w drzewa i w skały Woda: jest sporo tutoriali na youtube jak zrobić wodę w Unreal'u czy innym silniku lub też w 3ds Max ,Cinema 4D, Blender, Vue, Maya etc... Wybierz tylko na początek taką ważną rzecz - czy chcesz scene renderować do statycznych obrazków czy chcesz mieć ją interaktywną. Jak interaktywna to wybierz jakiś silnik do gier (Unreal, Unity, Lumberyard, Godot etc), a jak chcesz renderować do statycznych scen to bierz się za robotę w Blenderze, Cinemie, 3DS Max, Vue, Modo, Zbrush czy innym sofcie.
Napisano 27 Lipiec 20186 l Autor Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Przypomniało mi się, że kiedyś na humblebundle kupiłem pakiet assetów własnie z roślinnością. Wypróbuję Vue i Worldmachine. Za jakiś czas dodam rezultaty. Pozdrawiam